شناسهٔ خبر: 62963805 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

جنایت هولناک صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان؛ بمباران یک بیمارستان در غزه بیش از ٨٠٠شهید بر جای گذاشت

تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه ، کارشکنی رژیم صهیونیستی با بازگشایی گذرگاه رفح و جنایت صهیونیست ها در بیمارستانی در غزه یازدهمین روز طوفان الاقصی به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری های رسمی، یازدهمین روز حملات هوایی رژیم صهیونیستی بعد از عملیات «طوفان الاقصی» همچنان با تجاوز رژیم اسرائیل به منازل مسکونی فلسطینی‌ها در غزه همراه است. در جدیدترین تجاوز صهیونیست ها به یک منزل مسکونی در محله الرمال در غرب غزه ۸ فلسطینی به شهادت رسیدند.

 ٣ روز عزای عمومی 

مهر در گزارشی نوشت:در پس اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان در غزه، ۳ روز عزای عمومی در فلسطین اعلام شده است.

واکنش مقامات صهیونیستی بعد از حمله به بیمارستان

وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی پس از نسل کشی در بیمارستان غزه: تنها چیزی که باید به غزه برسد صدها تن بمب نیروی هوایی است نه کمک‌های انسان‌دوستانه

شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از اسرائیلی‌های حاضر در ترکیه خواست سریعاً این کشور را ترک کنند.

سخنگوی ارتش اسرائیل: به مقامات غزه هشدار داده بودیم که بیمارستان المعمدانی و ۵ بیمارستان دیگر را تخلیه کنند

حساب کاری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ایکس پیامی را منتشر کرده و بعد از حملۀ این رژیم به بیمارستان المعمری آن را پاک کرد. در این پیام آمده است: «این جدالی بین کودکان نور و کودکان تاریکی، بین انسانیت و قانون جنگل است.»

افیخای آدی سرهنگ دوم نیروهای دفاعی اسرائیل که به عنوان رئیس بخش رسانه‌های عربی دفتر مطبوعاتی ارتش اسرائیل محسوب می‌شود در سخنانی گفت که بمباران این بیمارستان برای جلوگیری از استفاده حماس از آن به عنوان یک پناهگاه امن صورت گرفته است.

محکومیت حمله به بیمارستان از طرف مقامات کشورها

اردن این حمله را به شدت محکومم کرده است. در بیانیه اردن در بمباران بیمارستان معمدانی در غزه: اردن بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را شدیداً محکوم می‌کند: مسئولیت این جنایت خطرناک را متوجه رژیم اشغالگر "اسرائیل" می‌دانیم. اردن این اقدام مغایر با ارزش‌های انسانی و اخلاقی و قوانین انسانی بین‌المللی به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو در خصوص قواعد جنگی را به شدت محکوم می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را شدیداً محکوم کرد.

اردوغان: بمباران بیمارستانی که کودکان، زنان و افراد بی‌گناه و غیرنظامی در آنجا حضور دارند، تازه‌ترین مثال بر حملات "اسرائیل" است که به دور از هرگونه انسانیت انجام می‌گیرد. همه بشریت را به اتخاذ اقداماتی فوری جهت توقف وحشی‌گری اسرائیلی‌ها در غزه که تاریخ تاکنون به خود ندیده، فرامی‌خوانیم.

لغو اهدای جام تورنمنت اردن درپی جنایت اسرائیل: درپی جنایت امشب رژیم صهیونیستی و بمباران بیمارستانی در غزه، مراسم اهدای جام به تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان تورنمنت اردن لغو شد.

سردبیر سابق الجزیره: امشب مردم جهان هلوکاست را به چشمان خود دیدند. وضاح خنفر نوشت: این صهیونیست‌های مجنون می‌خواهند به زودی میزبان بایدن باشند، آیا از رهبران عرب صدایی در خواهد آمد؟ یا تسلیم بودن به یک صفت ذاتی برای آنها تبدیل شده است؟!

نخست‌وزیر کانادا حمله به بیمارستان غزه را "غیرقابل قبول" خواند. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا تاکید کرد که اسرائیل باید در انتقام گیری از حماس به خاطر حملاتی که بیش از ۱۳۰۰ کشته برجای گذاشت، قوانین بین‌المللی را رعایت کند. ترودو به خبرنگاران گفت که حمله به بیمارستانی در غزه "انزجاربرانگیز و کاملاً غیرقابل قبول" بوده است. او افزود: «قوانین بین‌المللی در این مورد و سایر موارد باید رعایت شوند. جنگ قوانینی دارد و حمله به بیمارستان قابل قبول نیست.»

جزئیات بیشتر از حملات رژیم کودک کش صهیونیست به بیمارستان

در این حملات رژیم صهیونیستی از بمب‌های نامتعارف استفاده کرده است.

بسیاری از مقامات کشورهای مسلمان و غیر مسلمان این اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها را به شدت محکوم کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی در این حملات وحشیانه داخل بیمارستان را هدف قرار داده است.

سازمان جهانی بهداشت این حملات را به شدت محکوم کرده است

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه بمباران بیمارستان المعمدانی بیش از ۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در نتیجه بمباران این بیمارستان توسط ارتش اشغالگران قدس همچنان صدها نفر زیر آوار هستند.

القدره گفت: هدف‌قراردادن بیمارستانی که هزاران آواره و صدها کادر پزشکی را در خود جای داده بود، کشتار جمعی است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در ادامه افزود: از جامعه بین‌الملل می‎‌خواهیم که فوراً گذرگاه امنی را برای ورود کمک‌های پزشکی به غزه بگشایند.

همچنین وی اعلام کرد که برق درمانگاه الشفا در نوار غزه به طور کامل قطع شده است.

رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه نیز در واکنش به این جنایت ددمنشانه گفت: اشغالگران با بمباران بیمارستان المعمدانی جنایت جنگی جدیدی را مرتکب شدند.

خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد: مناطق جنوبی و شرقی غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شدت بمباران می‌شوند.

علاوه بر این آنروا اعلام کرد: اسرائیل یکی از مدارس آنروا در اردوگاه الغازی را هدف قرار داد که در جریان آن ۶ نفر جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند که در میان آنان برخی کارکنان آنروا نیز حضور دادند.

آنروا این اقدام را اقدامی زشت توصیف کرد که بار دیگر آشکارا بازی با جان غیرنظامیان را به نمایش می‌گذارد. این سازمان بین‌المللی اعلام کرد: دیگر جای امنی در غزه وجود ندارد.

حمله راکتی نیروهای مقاومت در پاسخ به جنایت صهیونیست ها

ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطین نوشت:  گردان‌های قسام دقایقی پیش اعلام کردند در پاسخ به کشتار غیرنظامیان، حیفا را با موشک R۱۶۰ هدف قرار دادند.

دفتر مطبوعاتی حماس امروز سه شنبه گزارش داد که طی ۱۰ روز گذشته تقریبا ۲ هزار زن و کودک طی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه شهید شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه در نبرد طوفان الاقصی به مرز ۳ هزار نفر رسیده است.

جنایت دیگر صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان؛ بمباران یک بیمارستان در غزه بیش از ٨٠٠شهید بر جای گذاشت

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست بیمارستان المعمدانی را بمباران کرده و برآوردها حاکی از شهادت بیش از ٨٠٠فلسطینی در این بیمارستان است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

وزیر خزانه داری آمریکا: توان حمایت همزمان از اوکراین و اسرائیل را داریم

به نوشته فارس وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید این کشور توانایی حمایت نظامی همزمان از رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس و کشور اوکراین در جنگ با روسیه را دارد.

به گزارش «سی‌ان‌بی‌سی نیوز»رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه در پستی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، بر «حمایت تزلزل ناپذیر» واشینگتن از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ علیه حماس تاکید کرده و گفت اطلاعاتی را در مورد حمایت‌های نظامی آمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتقل کرده است.

اگر چه کاخ سفید تاکنون از آنچه که «حقوق اسرائیل برای دفاع از خود» خوانده است، به طور کامل حمایت کرده با این وجود بایدن در جریان مصاحبه‌ای با سی‌بی‌اس نیوز اشغال مجدد غزه از سوی رژیم صهیونیستی را «اشتباهی بزرگ» خواند و عنوان کرد باید راهی برای تشکیل کشور فلسطین وجود داشته باشد.

اکنون یلن در جریان مصاحبه‌ای با اسکای نیوز بریتانیا در روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده آمریکا می‌تواند از پس حمایت‌های نظامی از رژیم صهیونیستی و اوکراین در جریان دو جنگ اخیر برآید، بدون هیچ تردیدی پاسخ مثبت داد.

وی به عنوان وزیر خزانه داری کشور آمریکا وضعیت اقتصادی این کشور را «بسیار خوب» توصیف کرده و عنوان کرد: آمریکا قطعا این توانایی را دارد که در جریان جنگ هم در کنار اسرائیل بایستد و از نیازهای نظامی اسرائیلی‌ها حمایت کند و هم اینکه می‌تواند و باید از اوکراین هم در جریان مبارزه با روسیه حمایت کند».

وی به این موضوع اشاره کرد که تورم بالا در اقتصاد آمریکا که برای بسیاری از خانواده‌ها نگران کننده شده بود، به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و در عین حال، این کشور قوی‌ترین بازار کار در 50 سال گذشته را با نرخ بسیار پایین بیکاری در اختیار دارد.

به گفته وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنار نرخ 3.8 درصد بیکاری، دولت بایدن قانونی را تصویب کرده است که به موجب آن اقتصاد آمریکا در سال آینده تقویت می‌شود.

یلن بر ضرورت در نظر گرفتن کمک به هر دو متحد آمریکا(رژیم صهیونیستی و اوکراین) به عنوان یک «اولویت» اساسی تاکید کرد و از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان این کشور خواست تا هر چه سریع‌تر رئیس مجلس نمایندگانی را برای تصویب قانون‌های مورد نیاز پس از برکناری«کوین مک کارتی» رئیس مجلس سابق آمریکا انتخاب کنند.

وی در جریان مصاحبه‌اش، به صراحت از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و علیه حماس حمایت کرده و عنوان کرد آنها حق دارند از حق خود دفاع کنند.

یلن در حالی بر لزوم مراقبت از جان غیرنظامیان در نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد که شمار جان‌باختگان فلسطینی تحت تاثیر خشونت‌های رژیم صهیونیستی به بیش از 2 هزار نفر رسیده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در پایان عنوان کرد که ارزیابی تاثیرات اقتصادی جنگ اخیر در خاورمیانه خیلی زود است، زیراکه قیمت نفت در بحبوحه تشدید نگرانی‌ها از ورود کشورهای همسایه تحت تاثیر جنگ میان تل‌آویو و حماس بسیار بی‌ثبات شده و در نوسان است.

افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۶۱ نفر

به گزارش خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت علیه فلسطینیان، از زمان آغاز انتفاضه الأقصی تاکنون ۶۱ فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رساند. 

شبکه المنار گزارش داد که شمار شهدای کرانه باختری به ۶۱ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به بیش از ۱۲۵۰ نفر رسید. 
وبگاه «العربی الجدید» نیز گزارش داد که امروز سه‌شنبه دو فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیدند که یکی از آن‌ها جوان ۱۹ ساله به نام «أنس رائد فرید مناصره» بود که روز گذشته در نزدیکی گذرگاه نظامی سالم در جنین از ناحیه سر مورد اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفته بود. 

دومین شهید نیز یک پیرمرد ۷۲ ساله به نام «سمیر محمود صبرا» بود که جمعه گذشته در نابلس هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت. 

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست همچنین ده‌ها فلسطینی که اکثر آن‌ها از اعضای حماس بودند، بازداشت کردند و تعدادی نمایندگان مجلس قانونگذاری و اسرای آزاده و نیز «عزیز الدویک» رئیس مجلس قانونگذاری نیز در میان آن‌ها بودند. 

موشک‌باران پیاپی تل‌آویو از سوی مقاومت فلسطین

مهر به نقل از الجزیره نوشت: در واکنش به قتل عام فلسطینیان در غزه، تل‌آویو برای چندمین بار طی ساعات اخیر هدف موشک‌های مقاومت فلسطین قرار گرفت.

بر این اساس، گردان‌های قسام اعلام کرد که در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی برای چهارمین بار تل‌آویو را موشک‌باران کرده است.

همچنین منابع خبری گزارش دادند که صدای آژیر خطر در عسقلان و اشدود به گوش رسیده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد که اشدود را نیز موشک‌باران کرد.

علاوه بر این گردان‌های قدس نیز اعلام کرد که در واکنش به قتل عام فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی تل‌آویو را موشک‌باران کرده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که انفجارهایی قوی تل‌آویو را به لرزه درآورده است.

پیشتر نیز منابع خبری از به صدادرآمدن آژیر هشدار در تل‌آویو، عسقلان، غوشه دان، هشفیله، ریشون لتسیون، حولون و برخی مناطق مرکزی اراضی اشغالی خبر دادند.

بر این اساس گردان‌های قسام اعلام کرد که در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه تل‌آویو و مراکز تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در اشکول و مفکعیم را موشک‌باران کرده است.

علاوه بر این منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در تل آویو و پایگاه بلماخیم و حولون خبر داده بودند. همچنین صدای دو انفجار در حومه جنوبی تل آویو به گوش رسیده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی: جنگ سخت و طولانی خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به نظامیان و فرماندهان این رژیم به آنها گفته که جنگ طولانی و سخت خواهد بود. 

هرزی هالوی در بخشی از این نامه گفته است: «ضربه سختی خوردیم و مسئول هستیم اما ابتکار عمل در دست ما است. در ادامه این نامه آمده است: «تک تک ما در قبال چالش‌هایی که پیش رویمان است مسئول هستیم. جنگ سخت و طولانی خواهد بود و ارتش اسرائیل موفق خواهد شد.»

ساعتی قبل‌تر رئیس اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که دستگاه تحت امر او در جلوگیری از عملیات حماس شکست خورده است. 

آهارون هالیوا گفت: «من در تمامی بازدیدهایم از واحدهای اداره اطلاعات نظامی طی ۱۱ روز گذشته تأکید کردم که شروع این جنگ یک شکست اطلاعاتی بود.»

وی اضافه کرد: «اداره اطلاعات نظامی تحت فرماندهی من در هشداردهی درباره حمله انجام شده توسط حماس شکست خورد.»

او تأکید کرد: «ما در مهم‌ترین مأموریتمان شکست خوردیم و به عنوان رئیس اطلاعات نظامی بابت این شکست مسئولیت کامل را به عهده می‌گیرم.»

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از ظهر امروز سه‌شنبه آخرین آمار تلفات حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را منتشر کرد.

خبرگزاری وفا به نقل از این نهاد فلسطینی گزارش داد، در جریان این حملات، تا کنون سه هزار نفر به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند. در جریان این حملات در کرانه باختری، ۶۱ نفر شهید و بیش از هزار و ۲۵۰ نفر هم زخمی شدند.

 این در حالی است که طبق گفته سازمان امدادرسانی غزه هنوز بیش از هزار نفر در زیر آوار مانده‌اند و کار آواربرداری با توجه به حملات پیوسته هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی با کندی صورت می‌گیرد.

رسانه‌ها از حملات شدید به شرق غزه خبر دادند و این در حالی است که دفتر نتانیاهو برخی گزارش‌های خبر مبنی بر توافق بر سر ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را تکذیب کرد و گفت که «در حال حاضر» چنین توافقی وجود ندارد.

شولتز: امنیت اسرائیل بخشی از عقیده سیاسی آلمان است

فارس نوشت: صدر اعظم آلمان روز سه‌شنبه طی سخنانی با حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی گفت که امنیت این رژیم، بخشی از عقیده سیاسی آلمان به شمار می‌آید.

وی در ادامه سخنانش گفت: «اسرائیل این حق را دارد که از خود و شهروندانش حمایت کند».

صدر اعضم آلمان اضافه کرد: «در زمان‌های سخت در کنار اسرائیل می‌ایستیم و امنیت اسرائیل و امنیت شهروندانش، بخشی از عقیده سیاسی آلمان به شمار می‌آید».

وی پس از حمایت‌های همه جانبه از صهیونیست‌ها، گفت که برلین به تلاش‌های خود برای بهبود اوضاع انسانی در غزه ادامه خواهد داد.

شولتز مدعی شد که دولتش تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا از هرگونه تشدید تنش در غزه جلوگیری کند.

اظهارات شولتز در حالی مطرح می‌شود که اوضاع انسانی در باریکه غزه در وضعیت فاجعه باری قرار دارد.  

ساعتی پیش بود که معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه خبر داد که مخازن سوخت نوار غزه کاملا خالی شده است.

پیشتر نیز بیمارستان‌های غزه هشدار داده بودند که سوخت مورد نیاز برای ژنراتورهای برق بیمارستان‌ها در حال اتمام بوده و این موضوع جان هزاران مجروح را تهدید می‌کند.

معاون دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: «ورود کمک‌های انسانی به غزه به موضوع بسیار مهم تبدیل شده است».

وی افزود: «کمک‌ها در اردن و مصر انباشته شده و اسرائیل از ورود این کمک‌ها به غزه جلوگیری می‌کند».

معاون دبیر کل سازمان ملل گفت: «بمباران‌های اسرائیل، برخی از مناطق مسکونی در غزه را با خاک یکسان کرده است».

صدای آژیر خطر در تل آویو و پایگاه بلماخیم

گردان‌های قسام در پاسخ به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلف اراضی اشغالی را موشک‌باران کرد.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، منابع خبری از به صدادرآمدن آژیر هشدار در تل‌آویو، عسقلان، غوشه دان، هشفیله، ریشون لتسیون، حولون و برخی مناطق مرکزی اراضی اشغالی خبر دادند.

بر این اساس گردان‌های قسام اعلام کرد که در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه تل‌آویو و مراکز تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در اشکول و مفکعیم را موشک‌باران کرده است.

موشک‌باران تل‌آویو همزمان با کنفرانس خبری مشترک یوآف شولتز صدراعظم آلمان و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مقر ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در تل آویو و پایگاه بلماخیم و حولون خبر دادند. همچنین صدای دو انفجار در حومه جنوبی تل آویو به گوش رسید.

پیش از این نیز گردان‌های قسام مفتاحیم و سدیروت را موشک‌باران کردند.

رسانه‌های عبری زبان از سقوط ۴ موشک مقاومت فلسطین در سدیروت و برخورد مستقیم موشک با ساختمان‌های صهیونیستی خبر دادند.

در نتیجه حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی نزدیک به ۱۰۰ هزار اشغالگر صهیونیست در شمال اراضی اشغالی و شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه مجبور به ترک این مناطق شده‌اند.

وقوع دو انفجار در جنوب تل‌آویو

فارس نوشت: گردانهای عزالدین القسام بار دیگر تل‌آویو و مناطق اطراف آن را هدف حملات گسترده راکتی قرار دادند و صدای دو انفجار از جنوب این شهر شنیده شده است.

خبرگزای صفا گزارش داد که گردانهای عزالدین القسام -شاخه نظامی حماس- بار دیگر تل‌آویو و مناطق اطراف آن را هدف حملات گسترده راکتی قرار دادند.

به گزارش منابع صهیونیستی، در پی این حملات صدای آژیرهای خطر به گوش می‌رسد. القسام ساعاتی پیش نیز تل‌آویو را هدف حملات شدید قرار داد.

شبکه خبری الجزیره هم گزارش داد که صدای دو انفجار از مناطق جنوبی تل‌آویو شنیده شده است.

رئیس سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل: در مهم‌ترین مأموریت علیه حماس شکست خوردیم

به نوشته فارس؛ رئیس اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه اعتراف کرد که دستگاه تحت امر او در جلوگیری از عملیات حماس شکست خورده است.

آهارون هالیوا گفت: «من در تمامی بازدیدهایم از واحدهای اداره اطلاعات نظامی طی ۱۱ روز گذشته تأکید کردم که شروع این جنگ یک شکست اطلاعاتی بود.»

وی اضافه کرد: «اداره اطلاعات نظامی تحت فرماندهی من در هشداردهی درباره حمله انجام شده توسط حماس شکست خورد.»

او تأکید کرد: «ما در مهم‌ترین مأموریتمان شکست خوردیم و به عنوان رئیس اطلاعات نظامی بابت این شکست مسئولیت کامل را به عهده می‌گیرم.»

تعداد شهدای امروز حزب الله به ۵ نفر رسید

به گزارش فارس: جنبش حزب الله لبنان خبر داد که یکی از اعضای این جنبش در حین انجام وظیفه، به شهادت رسیده است.

شبکه خبری المنار گزارش داد، با احتساب این شهید، تعدادی شهدای حزب الله در روز جاری به پنج نفر رسید.

 حزب الله لبنان  ساعاتی پیش؛ با انتشار بیانیه‌ای از شهادت دو نفر دیگر از اعضای خود خبر داد.به گفته حزب الله، حسین هانی الطویل از ساکنان شهرک خربه سالم واقع در جنوب لبنان امروز شهید شده است.

این جنبش همچنین خبر داد که «امیر کربلا» هم یکی دیگر از اعضای حزب الله به شهادت رسیده است. با احتساب این دو نفر، تعداد شهدای امروز حزب الله به چهار نفر رسیده است.

 حزب الله   امروز سه‌شنبه از حمله به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد و تأکید کرد که نیروهای این جنبش یک مقر سربازان اسرائیلی را در بیاض بیلدا  واقع در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی هدف قرار دادند.

این جنبش  با اشاره به اینکه این حمله با موشک‌های هدایت شونده انجام شد، خبر داد که در جریان آن، چند نظامی اسرائیلی زخمی شدند. حزب الله در یازدهمین روز عملیات طوفان الاقصی، با انتشار بیانیه‌ای از حملات مجدد به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد.

 نیروهای مقاومت ساعاتی پیش مقرهای زرعیت، الصدح، جل الدیر، المالکیة و برکة ریشا را با سلاح مناسب، به صورت مستقیم هدف قرار دادند.

افزایش شمار شهدای غزه به ۳ هزار نفر

به نوشته فارس: وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که در جریان حملات صهیونیستها، سه هزار نفر به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند.

خبرگزاری وفا به نقل از این نهاد فلسطینی گزارش داد، در جریان این حملات، تا کنون سه هزار نفر به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند.

در جریان این حملات در کرانه باختری، ۶۱ نفر شیهد و بیش از هزار و ۲۵۰ نفر هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان شامگاه گذشته در بیان آخرین آمار قربانیان حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به غزه، تعداد شهدا را ۲۸۰۸ نفر اعلام کرد.

 این در حالی است که طبق گفته سازمان امدادرسانی غزه هنوز بیش از هزار نفر در زیر آوار مانده‌اند و کار آواربرداری با توجه به حملات پیوسته هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی با کندی صورت می‌گیرد.

رسانه‌ها از حملات شدید به شرق غزه خبر دادند و این در حالی است که دفتر نتانیاهو برخی گزارش‌های خبر مبنی بر توافق بر سر ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را تکذیب کرد و گفت که «در حال حاضر» چنین توافقی وجود ندارد.

«یسرائیل کاتس» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز گفته است که به شدت با باز شدن لوله‌های آب به سمت غزه و یا ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه مخالف است؛ گفته می‌شود که کابینه رژیم صهیونیستی امشب بر سر این موضوع رأی‌گیری خواهد کرد.

اقدام رژیم اشغالگر قدس در قطع آب و برق غزه و ممانعت از ورود غذا و دارو به این منطقه در حالی است که «فیلیپه لازارینی» کمیسرکل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) امروز در یک نشست خبری هشدار داد که این نهاد امدادی وابسته به سازمان ملل توان کمک رسانی به صدها هزار فلسطینی ساکن نوار غزه را ندارد.

لازارینی که در مقر آنروا در قدس اشغالی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: «همکاران من در غزه دیگر قادر به ارائه کمک انسان دوستانه (به فلسطینیان) نیستند».

هرتزوگ: اسرائیل در سخت‌ترین شرایط قرار دارد

فارس نوشت: رئیس رژیم صهیونیستی تاکید می‌کند که «اسرائیل سخت‌ترین شرایط را از زمان تأسیس خود می‌گذراند».

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، این اظهارات هرتزوگ در حالی مطرح می‌شوند که خانواده‌های اسرای اسرائیلی به او هشدار داده‌اند که اگر اسرایشان از غزه برنگردند، هر کاری خواهند کرد.

این در حالی است که اتهام‌زنی مقام‌های صهیونیستی به یکدیگر ادامه دارد و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر کابینه فعلی در نوک پیکان انتقادات به عنوان مسئول شکست‌ها تلفات رژیم از عملیات «طوفان الاقصی» قرار دارد. 

«نیر دوری»، خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت: حماس با هدف فشار بر تصمیم گیرندگان، جنگی روانی علیه اسرائیل به راه انداخته است.

وی افزود: اسرائیل از بی‌اهمیت شدن تمام برنامه‌های عملیاتی‌اش برای غزه شگفت‌زده شد و به همین دلیل در حال تغییر طرح‌ها و ارائه آن‌ها به طرف‌هایی است که نیاز به تأییدشان دارد.

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه خاطرنشان کرد: اگر به تمام تحرکات و سفرهای مقامات آمریکایی نگاه کنیم، می‌بینیم که اسرائیل سعی دارد بدون توجه به جبهه‌های دیگر، توان خود را بر غزه متمرکز کند.

پیش از این، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» هم امروز با اشاره به اینکه حمایت آمریکا از اشغالگران «بهای خود را خواهد داشت»، نوشت: «جنگ کنونی توسط واشنگتن و در راستای منافع این کشور هدایت می‌شود».

شهادت یک عضو حزب الله در جنوب لبنان

به نوشته فارس: جنبش حزب الله لبنان امروز سه‌شنبه خبر داد که یکی از اعضایش در جنوب این کشور به شهادت رسیده است.

به گزارش شبکه المنار، حزب الله تأکید کرد که محمود أحمد بیز از ساکنان شهرک «مشغره» در البقاع غربی، در حین انجام وظیفه، به شهادت رسیده است.

موج جدید حملات سنگین موشکی مقاومت به تل آویو 

مهر نوشت: مقاومت فلسطین دقایقی قبل حملات موشکی سنگینی به تل آویو و بئرالسبع و عسقلان انجام داد.

روسیا الیوم گزارش داد: رزمندگان گردانهای قسام حملات سنگین موشکی به تل آویو انجام دادند.

پروازها از تل آویو به دنبال حملات متوقف شد.

قسام اعلام کرد که این حملات در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه انجام شده است.

این درحالی است که صدای آژیر خطر در ریشون لتسیون در اطراف پایگاه هوایی بلماخیم و تل آویو به صدا درآمد.

روزانه ۱۰۰ کودک فلسطینی در غزه به شهادت می رسد 

مهر نوشت: یک نهاد حقوق بشری در گزارشی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر در حملات وحشیانه خود هر روز دستکم ۱۰۰ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.

 سازمان بین المللی نظارت بر حقوق بشر یورو-مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی دست به قتل عام و کشتار جمعی کودکان فلسطینی در غزه زده و از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه هر روز ۱۰۰ کودک در حملات این رژیم به شهادت رسیدند.

این سازمان اشاره کرد که تا شب گذشته ۱۰۴۶ کودک فلسطینی در حملات به غزه به شهادت رسیدند و ۱۶۷ کودک دیگر نیز همچنان زیر آوار هستند و نیروهای امدادگر نتوانستند اجساد آنان را بیرون بکشند.

مقاومت فلسطین برای تمامی سناریوهای رژیم صهیونیستی آماده است

ایسنا نوشت: مقاومت فلسطین بر آمادگی خود برای تمامی سناریوهای احتمالی رژیم صهیونیستی و آمریکا که به حمایت و پشتیبانی از این رژیم ادامه می‌دهد و تاکنون دو فروند ناوهواپیمابر را به سمت شرق دریای مدیترانه فرستاده، تاکید کرد.

مقاومت فلسطین آمادگی بالای خود را برای تحقق پیروزی‌هایی در نبرد با دشمن اشغالگر در صورت اقدام به ورود به غزه و یا اجرای عملیات یورش زمینی به نوار غزه اعلام و تاکید کرد که در آن صورت نبرد مرگ و زندگی برای مردم فلسطین و مقاومت آن در این شهر خواهد بود.

مصعب البریم، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه عراق اظهار کرد: مردان مقاومت موفق شدند با کنترل بر پایگاه‌های نظامی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در غلاف غزه، از هم پاشیدن تیپ غزه این ارتش، حملات موشکی مستمر به پایگاه‌های صهیونیستی در دورترین مناطق شمالی اراضی اشغالی و اصابت موشک القاسم به شهر صفد در فاصله ۲۵۰ کیلومتری جنوب غزه، این ارتش را فلج کنند.

البریم گفت: مقاومت دستاوردهای ویژه‌ای داشت و به عمق مناطق دشمن رسید و تا پیروزی به عملیات خود ادامه می‌دهد به ویژه که غافلگیری‌های بسیاری برای رژیم اشغالگر آماده کرده است.

حماس: کشتار فلسطینیان بیانگر شکست رژیم صهیونیستی است

ایسنا نوشت: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد، کشتار مردم فلسطین در غزه، دیرالبلح، رفح و خان یونس توسط اشغالگران بیانگر شکست رژیم صهیونیستی است.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم اشغالگر برای یازدهمین روز متوالی با حمایت آمریکا در حق فلسطینیان در دیرالبلح، رفح، خان یونس و در سرتاسر نوار غزه اقدام به قتل شنیع و کشتار دسته‌جمعی می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم، جنبش حماس همچنین تاکید کرد، تشدید تنش توسط اشغالگران و ارتکاب جنایت‌ها و کشتارهای شنیع بیشتر که باعث نابودی بشریت می‌شود، لکه ننگی بر پیشانی حامیان رژیم اشغالگر و حمایت‌کنندگان آن از سوی دولت آمریکا و برخی از کشورهای غربی است.

جنبش حماس اعلام کرد، کشتار اشغالگران در غزه، دیرالبلح، رفح و خان یونس بیانگر شکست است و همچنین در چارچوب جنایت‌هایی صورت می‌گیرد که هرگز عزم و اراده ملت فلسطین و همبستگی آنها با مقاومت را درهم نخواهد شکست.

این جنبش فلسطینی همچنین اعلام کرد: ما تاکید می‌کنیم که آنها در شکستن اراده مردم ما موفق نخواهند شد و اهداف خصمانه اشغالگران در مقابل صبر و قهرمانی ملت ما و همبستگی با مقاومت آنها شکست خواهند خورد.

حزب‌الله لبنان: هر تجاوزی از سمت دشمن با پاسخی قاطع روبه‌رو می‌شود

ایسنا نوشت: عضو فراکسیون وفا به مقاومت در پارلمان لبنان امروز سه‌شنبه تصریح کرد آنچه در لبنان در خط تماس با فلسطین اشغالی رخ می‌دهد در چارچوب طبیعی است که مقاومت از مدت‌ها قبل آن را تعیین کرده است.

حسن عزالدین، نماینده لبنانی از فراکسیون وفا به مقاومت در مصاحبه با اسپوتنیک گفت، مقاومت اسلامی معادله‌ای را پایه‌ریزی کرده که بر اساس آن، هر تجاوزی که توسط دشمن در قبال لبنان صورت بگیرد، پاسخ به آن قاطعانه خواهد بود و از مجازات طفره نخواهد رفت و این چیزی است که در سراسر مرزها از ناقوره تا مزارع شبعا رخ می‌دهد. 

وی افزود کشتارهای جمعی که در فلسطین توسط دشمن رخ می‌دهند، محاصره‌ای که از بیش از ۱۷ سال قبل تحمیل شده است، جانبداری کامل دولت آمریکا را نشان می‌دهند و آنچه در سطح مسلح کردن، تحریک و مدیریت نبرد رخ می‌دهد و علتش این است که آمریکا شریک واقعی و تصمیم گیرنده در تمامی اقدامات علیه غیر نظامیان است، تمامی این اقدامات پیامدهایی نه فقط در داخل فلسطین بلکه بر تمام منطقه تاثیر دارد.

استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های حاوی فسفر در حملات به لبنان

ایسنا نوشت: منابع رسانه‌ای از حملات رژیم صهیونیستی به خاک لبنان با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر پرده برداشتند.

رسانه‌های لبنان امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند، رژیم صهیونیستی از بمب‌های حاوی فسفر در بمباران مناطق مرزی در جنوب این کشور استفاده کردند.

خبرگزاری لبنان در این باره فاش کرد: ارتش اسرائیل مرز لبنان در بخش جنوب شرقی را هدف قرار داد و بمب‌هایی را روی تپه‌های «حمامص» و «الوزانی»  پرتاب کرد.

طبق گزارش این رسانه، استفاده از بمب‌های حاوی فسفر در حملات دشت «مرجعیون – الخیام» ثبت شده است.

همزمان با عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی نیز طی روزهای اخیر شاهد تبادل آتش میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان بوده است.

افزایش آمار شهدا به ۲۸۳۷ نفر در غزه
تسنیم نوشت: وزارت بهداشت فلسطین از افزایش آمار شهدای غزه به ۲۸۳۷ نفر و آمار مجروحان به حدود ۱۲ هزار نفر خبر داد. این در حالی است که به گفته مقامات فلسطینی، همچنان پیکرهای صدها شهید در زیر آوارهای بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه در حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار دارد.

باشگاه الاسیر فلسطین هم اعلام کرد که نظامیان صهیونیست امروز با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی، ۵۳ نفر را بازداشت کردند

ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز سه شنبه مدعی شد که ۲۰۰ زیرساخت متعلق به حماس و گردان‌های القسام را هدف قرار داده است؛ یکی از این اهداف ادعایی، ساختمانی بود که در اثر تخریب آن در خانیونس، ۱۵ نفر از غیرنظامیان شهید شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در کرانه باختری از شهادت دو تن از فلسطینیان در این منطقه در تیراندازی نظامیان صهیونیست خبر داد؛ محمد نضال ملحم نوجوان ۱۷ ساله در الخلیل شهید شد و سمیر صبره ۷۲ ساله در نابلس به شهادت رسیده است که با احتساب این دو شهید، شمار شهدای فلسطینیان در کرانه باختری از ۱۵ شهریور به این طرف، ۶۱ نفر شده است.

شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۶ نفر رسید

مهر نوشت: منابع فلسطینی گزارش دادند که شمار شهدای خبرنگار در غزه افزایش یافته است.

محمد بعلوشه خبرنگار فلسطینی در بمباران محله الصفطاوی در شمال غزه به شهادت رسید.

در این حمله دیگر اعضای خانواده این خبرنگار فلسطینی هم به شهادت رسیدند.

با شهادت این خبرنگار، شمار شهدای خبرنگار در غزه در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به ۱۶ نفر افزایش یافت.

تل آویو از حمایت مغربی ها از غزه به خشم آمد 

ایرنا نوشت: همبستگی مردم مغرب با ساکنان غزه و حمایت قوی از ملت فلسطین و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به شدت صهیونیست‌ها را خشمگین کرده است.

رای الیوم گزارش داد: رژیم صهیونیستی به شدت از همسویی مغرب با فلسطینیان خشمگین است.

در موضع گیری که نشان از ناخرسندی عمیق تل آویو از همبستگی مردم مغرب با ساکنان غزه و حمایت کامل آنها از عملیات «طوفان الاقصی» دارد، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به همه افرادی که در مغرب با حماس ابراز همبستگی کرده‌اند، به شدت حمله کرد.

وی مدعی شد: اسرائیل در حال جنگ با حماس است که نماینده ملت فلسطین نیست و این موضوعی است که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان گفته است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: هر آنکسی که با حماس ابراز همبستگی کند، انسان نیست و باید از موضع خود دست بردارد.

این اظهارات از روی خشم در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از خیابان‌های مغرب شاهد برگزاری راهپیمایی های گسترده در حمایت از مساله فلسطین بوده است.

از این گذشته در شبکه های اجتماعی هم مردم مغرب همبستگی قوی با فلسطینیان در غزه و در محکومیت حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع فلسطین داشته‌اند.

حمله موشکی گردان های القسام به محل تجمع ارتش رژیم صهیونیستی

ایرنا نوشت: گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس محل های تجمع ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه نظامی «تسلیم» را هدف حمله موشکی قرار داد و بدنبال آن، صدای آژیر خطر در این پایگاه به صدا درآمد.

منابع خبری فلسطینی گزارش دادند: گردان‌های شهید عزالدین القسام صبح امروز محل های تجمع ارتش رژیم صهیونسیتی در پایگاه نظامی «تسلیم» در منطقه نقب در جنوب سرزمین های اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داد.

در همین حال، کمیته های مقاومت ملی در نوار غزه اعلام کرد که صبح امروز موضع نظامی "ناحل عوز" ارتش رژیم صهیونیستی در مجاورت نوار غزه را با گلوله های خمپاره هدف قرار داده است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۴ فلسطینی شهید و ۵۶۲ نفر دیگر زخمی شدند

تسنیم نوشت:  به گفته وزارت بهداشت فلسطین تنها طی ۲۴ ساعت گذشته در حملات رژیم اسرائیل به مناطق مختلف فلسطین،  ۲۵۴ فلسطینی شهید و ۵۶۲ نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در آماری جدید اعلام کرد که در جریان تجاوز صهیونیست ‌ها به مناطق مختلف فلسطین از آغاز عملیات طوفان الاقصی ۲۷۷۸ فلسطینی شهید و ۱۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

مقاومت اسلامی فلسطین نیز روز گذشته ( دوشنبه ۲۴ مهرماه) با شلیک ده‌ها موشک به شهرک‌های صهیونیست نشین همچنان به این تجاوزات پاسخ می‌دهد. 

زمزمه‌های برقراری آتش بس در جنوب غزه نیز با کارشکنی رژیم صهیونیستی و نیز اختلاف این رژیم با مصر و آمریکا راه به جایی نبرد و گذرگاه رفح همچنان بسته ماند. 

مصر اعلام کرد که اسرائیل اجازه وارد کردن کمک‌های انسانی به غزه را نداده است.

 رژیم صهیونیستی که از نگاه  سران این رژیم «بزرگترین ضربه تاریخ خود را متحمل شده»  مقاومت فلسطین  را  به انتقام سخت و حمله زمینی تهدید می‌کند. 

مقاومت اسلامی فلسطین نیز بارها تاکید کرد که این تهدیدات ملت فلسطین را نمی ترساند و آماده مقابله با هر سناریویی هست. 

 وزارت بهداشت فلسطین در آماری جدید اعلام کرد که در جریان تجاوز صهیونیست ‌ها به مناطق مختلف فلسطین از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ۲۷۷۸ فلسطینی شهید و ۱۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در غزه  گفت: اوضاع در تمامی بخش‌ها (شبیبه قرار داشتن) در لبه پرتگاه است.

وی تاکید کرد باید اجازه ورود  کمکها به غزه  داده شود  و نباید این مساله را به هیچ موضوع دیگری مرتبط کرد.

این مقام صلیب سرخ در غزه تاکید کرد: میزان تلفاتی که شاهد آن بوده‌ایم از سال ۱۹۶۷ بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: جمع شدن  اجساد قربانیان روی هم، سیستم بهداشتی غزه را در  معرض خطر قریب الوقوع قرار داده است.

 آنروا: غزه در حال خفه شدن است

تسنیم نوشت: کمیسر کل آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا اعلام کرد : غزه در حال خفه شدن است و اینچنین  به نظر می رسد که اکنون جهان، انسانیت خود را از دست داده است. 
وی تاکید کرد در هشت روز گذشته اجازه ورود حتی یک قطره آب، یک دانه گندم و  حتی  یک لیتر سوخت به غزه داده نشده است .

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از منابع خود نوشت : یکی از عواملی که باعث به تعویق انداختن تهاجم زمینی اسرائیل به غزه شده است ، نگرانی فزاینده تل آویو از حزب الله لبنان است چرا که به اعتقاد آنها حزب الله منتظر این لحظه برای گشودن یک جبهه کامل در شمال است.

این روزنامه  افزود: پایین نگه داشتن سطح حملات حزب الله به اسرائیل نشان از بازدارندگی اسرائیل در برابر این حزب نیست، بلکه این  بخشی از یک ( نقشه) ساختگی دقیق برای فریب و ترغیب ارتش اسرائیل مبنی بر احساس امنیت کاذب  است درست مشابه آن چیزی که جنبش حماس انجام داد.

گلوله باران سواحل غزه توسط صهیونیست ها 

تسنیم نوشت: قایق های جنگی  رژیم صهیونیستی سواحل غزه را به طور گسترده گلوله باران کردند. 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شرق خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.  

در جدیدترین تجاوز صهیونیست‌ها به یک منزل مسکونی در محله الرمال در غرب غزه ۸ فلسطینی به شهادت رسیدند. 

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و جو بایدن همتای آمریکایی او در جریان یک تماس تلفنی بر لزوم مدیریت منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی به نحوی که امنیت منطقه را تهدید نکند، تاکید کردند.

ادعا شده که روسای جمهور دو کشور بر روی اهمیت حفاظت از غیرنظامیان که همچنان هدف حملات صهیونیست قرار می‌گیرند و تحویل کمک به مردم غزه که با کارشکنی رژیم اسرائیل همراه است به توافق نظر رسیدند.

برچسب‌ها:

نظر شما