شناسهٔ خبر: 68151447 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیا پاسخ یمن به حمله اسرائیل به الحدیده نزدیک است؟

تهران- ایرنا- اظهارنظر جدید عضو شورای عالی سیاسی یمن درباره پاسخ این کشور به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن علاوه بر ایجاد وحشت در بین صهیونیستها، توجه ناظران و تحلیلگران منطقه را به خود جلب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه رای الیوم در گزارشی نوشت: در حالی که صهیونیست‌ها در هراس از واکنش محور مقاومت به سر می‌برند، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در جدیدترین مطلب خود در شبکه اجتماعی «ایکس» از حروف مقطع و خلاصه استفاده کرد و باعث تشدید نگرانی سران صهیونیست شد.

این عضو شورای عالی سیاسی یمن در شبکه ایکس کلمه «القادم» یعنی (در راه است) را به صورت مقطع «ق ا د م» استفاده کرد.

وی این تهدید خود را پس از آن مطرح کرد که «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن در آخرین سخنرانی خود تاکید کرد: پاسخ به تجاوز رژیم اسرائیل به ذخایر انرژی در بندر الحدیده حتمی است و به یاری خداوند انجام خواهد شد.

او افزود: دشمن صهیونیستی بعد از تنش‌زایی خطرناک در وضعیت ترس و هراس شدید قرار گرفته است. مقامات جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطوح تاکید کردند که پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی حتمی است و اتفاقی که رخ داد به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست.

وی همچنین تاکید کرد: پاسخ به تجاوز رژیم اسرائیل به ذخایر انرژی در بندر الحدیده حتمی است و به یاری خداوند انجام خواهد شد.

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: دشمن صهیونیستی حتمی بودن پاسخ را می‌داند در مقابل آمادگی‌هایی با نظارت آمریکا و همکاری غرب و برخی حکومت های عربی درحال انجام است. هیچ فشار و یا مساله دیگری وجود ندارد که بتواند مانع این پاسخ شود. آمریکا، اروپا و برخی کشورهای عربی تلاش های فراوانی می کنند تا مانع این پاسخ شوند. تماس ها، پیام‌ها و واسطه‌ها در راستای قانع کردن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه پاسخش ساده و غیر موثر باشد، متوقف نشده است. جمهوری اسلامی با شفافیت و به وضوح در مقابل این تلاش ها و فشارها ایستاده است زیرا این مساله شرافت جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهد و مهمان این کشور در پایتختش ترور شد.

وی گفت: روند حمایت و پشتیبانی در جنوب لبنان، یمن و عراق ادامه دارد و بی شک پاسخ انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هواپیماهای رژیم صهیونیستی عصر شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ شهر بندری الحدیده در غرب یمن را مورد حمله هوایی قرار دادند که در نتیجه این اقدام تا کنون ۸۰ یمنی زخمی و دچار سوختگی شدید شده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، این حمله توسط ۲۰ جنگنده اف ۳۵ و حامل صدها تن مواد منفجره انجام شده است.

همچنین به گزارش رسانه‌های یمنی، جنگنده های رژیم اشغالگر در این حمله یک مخزن نفت را هدف قرار داد که منجر به وقوع آتش سوزی گسترده‌ای در مناطق اطراف آن شد.

نظر شما