شناسهٔ خبر: 63007925 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بمباران شدید غزه ؛ افزایش شمار شهدا به ۳۰۰۰ نفر

مناطق شمال و شرق غزه شاهد حملات شدید و وحشیانه جنگنده های رژیم صهیونیستی است که بر اثر آن شمار زیادی شهید و برخی دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما امروز سه‌شنبه در یازدهمین روز پس از عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین و آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه، آمریکا، انگلیس و فرانسه مانع تصویب قطعنامه روسیه برای برقراری آتش‌بس موقت و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه شدند و همچنین رسانه‌های صهیونیستی از سفر غیرمنتظره فرمانده نیروهای تروریست آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) به تل‌آویو خبردادند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10292528"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4019411/10292528?width=600&height=300"></script></div>
 
۱۵:۱۰ خال مشعل:صهیونیست ها به عمد کودکان و زنان را هدف قرار می دهند
 
کانال تلگرامی شبکه الاقصی به نقل از خالد مشعل رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین نوشت همانطور که می دانید محمد الضیف فرمانده گردان های قسام شاخه نظامی حماس در آغاز نبرد طوفان الاقصی در سخنی که با جوانان عضو گردان های قسام داشت، وصیت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را به آنها یادآور شد و از آنها خواست زنان، کودکان و سالخوردگان را هدف حملات خود قرار ندهند. تفاوت ما با اسرائیلی ها این است که آنها به عمد کودکان و غیرنظامیان را هدف حملات خود قرار می دهند، دقیقا کاری که در حال حاضر انجام می دهند، بدون هشدار قبلی برج های مسکونی و خانه ها را تخریب می کنند در حالیکه ما سعی می کنیم با نظامیان اسرائیلی تا بن دندان مسلح مقابله کنیم و به هیچ عنوان به دنبال کشتن غیر نظامیان نیستیم.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10292554"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4019411/10292554?width=600&height=300"></script></div>
 
۱۵:۱۵ پخش تصاویر جدید از حمله به نواز غزه 
 
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر تصاویری از حملات جدید رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه پخش کرد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10292610"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4019411/10292610?width=600&height=300"></script></div>
 
۱۵:۲۵ تصاویری از حمله موشکی نیروهای مقاومت به جنوب تل آویو
 
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر با انتشار تصاویری گزارش داد این تصاویر مربوط به حمله موشکی نیرو‌های مقاومت فلسطین به شهر ریشون لتسیون در جنوب تل آویو است.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10292721"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4019411/10292721?width=600&height=300"></script></div>
 
۱۵:۳۵ نجات معجزه آسای یک فلسطینی از زیر آوار
 
کانال خبری قدس از نجات مرد جوانی از زیر آوار خانه‌ای ویران شده در خان یونس خبرداد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10292745"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4019411/10292745?width=600&height=300"></script></div>
 
۱۵:۵۰ سخنگوی حماس: ۷۰ درصد شهدای فلسطینی کودکان و زنان هستند
 
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد: اسیران اشغالگران در معرض همان خطری هستند که مردم ما در غزه با آن روبرو هستند. سخنگوی حماس افزود اراده ما قویتر و محکمتر از قدرت ویرانگری اشغالگران است و دشمن ما چه این نبرد طولانی باشد و چه کوتاه، شکست خواهد خورد.
وی افزود اشغالگران جنایتکار به جنگ نسل کشی خود علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهند. بیش از ۷۰ درصد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه زنان و کودکان هستند. 
 
 
۱۶:۰۵ تکذیب تخلیه سفارت آمریکا در بیروت
 
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت ایالات متحده به دقت تحولات در مرز لبنان و اسرائیل را زیر نظر دارد و نمی‌خواهد درگیری‌ها تشدید یا گسترش یابد.
سفارت آمریکا در واکنش به شایعاتی مبنی بر اینکه مقامات آمریکایی شروع به تخلیه سفارت خود در لبنان کرده‌ و اینکه از شهروندان خود خواسته است تا هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند، در بیانیه‌ای توضیح داد که " این سفارتخانه به طور عادی کار می‌کند."
 
 
۱۶:۲۰ تصاویر بیرون آوردن پیکرهای شهدا از زیر آوار
 کانال خبری فلسطین الآن، اکثر اجسادی که از میان آوارهای ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به نوارغزه بیرون کشیده می شود، کودک هستند.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10292914"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4019411/10292914?width=600&height=300"></script></div>
 
۱۶:۲۶ تداوم حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
 
کانال خبری شبکه رسانه مقاوم، رژیم صهیونیستی حومه شهرک البستان را در جنوب لبنان هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10292943"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4019411/10292943?width=600&height=300"></script></div>
 
۱۶:۳۲ بازداشت ۴۰۰۰ کارگر فلسطینی 
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری اعلام کرد کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از بازداشت چهار هزار کارگر فلسطینی به اتهام کمک به حماس در حمله هفتم اکتبر خبر داد.
 
 
۱۷:۳۴ تصاویری از خسارات حملات رژیم صهیونیستی به شهرک الظهیره در حنوب لبنان
 
کانال تلگرامی خبرگزاری اسپوتنیک، در پی حمله گسترده رژیم صهیونیستی به شهرک الضهیره در جنوب لبنان که با استفاده از بمب‌های فسفری صورت گرفت خسارت‌های زیادی به خانه‌های شهروندان غیر نظامی وارد شد.
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10293396"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4019411/10293396?width=600&height=300"></script></div>
 
۱۷:۵۶ رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی: هدف اسرائیل نابودی جنبش حماس است 
 
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر به نقل از تصخی هنگبی، رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی اعلام کرد آمریکا از ما حمایت می کند و ما اهمیت اظهارات رئیس جمهور آمریکا را که در آن حماس را به داعش تشبیه کرده است، می دانیم.
تصخی هنگبی افزود باید مناطق شمالی غزه در سریع ترین وقت ممکن تخلیه شود.درباره بازگرداندن اسرای خود از غزه کوتاهی نخواهیم کرد.دولت با همه موسسات خود هماهنگ است و این جنگ آسان نخواهد بود.
رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه اولین هدف اسرائیل نابودی جنبش حماس در غزه است افزود مطمئن هستیم به همه عناصر جنبش حماس در غزه دست خواهیم یافت.
وی گفت ما در برابر یک جنگ طولانی مدت در غزه قرار داریم و در جبهه شمالی نیز آماده هستیم.
رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی مدعی شد حزب الله بر لبنان مسلط شده است و از آن به عنوان گروگانی برای تحقق اهداف و منافع خود استفاده می کند.
هنگبی گفت بایدن رئیس جمهور آمریکا فردا برای ابراز همبستگی با ما به اسرائیل سفر می کند.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10293484"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4019411/10293484?width=600&height=300"></script></div>
 
۱۹:۰۷ آخرین آمار شهدا و مجروحان فلسطینی
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به حدود سه هزار شهید و شمار زخمی‌ها به ۱۲۵۰۰ نفر خبر داد.
 
 
۱۹:۵۰ نماینده فلسطین در سازمان ملل: جامعه جهانی برای رساندن کمک های انسانی وارد عمل شود
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل در نشست گروه عربی درباره غزه گفت هدف ما جلوگیری از کشتار مردم غزه، تلاش برای ورود کمک‌های بشردوستانه و تکرار نشدن فاجعه ۱۹۴۸ میلادی است.
ریاض منصور افزود بیش از هزار کودک فلسطینی در غزه شهید شدند و این تعداد در حال افزایش است و باید هرچه سریع تر برای رساندن کمک‌های انسانی به غزه وارد عمل شد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10294040"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4019411/10294040?width=600&height=300"></script></div>
۱۹:۵۷ یک کشتی حامل کمک‌های ترکیه به حیفا رسید
شبکه خبری قدس در کانال تلگرامی این شبکه به نقل از شبکه عبری "کان" گزارش داد یک کشتی ترکیه ای حامل ۴۵۰۰ تن سبزیجات و میوه که ۸۰ درصد آن گوجه فرنگی است برای رفع نیاز‌های رژیم صهیونیستی درپی خسارت دیدن زمین زراعی در جنگ با غزه، در بندر حیفا پهلو گرفت.
 
 
۲۰:۰۵ شهادت رئیس فدراسیون تنیس روی میز فلسطین
پایگاه اینترنتی العهد لبنان خبر داد محمد الدلو رئیس فدراسیون تنیس روی میز فلسطین به همراه اعضای خانواده اش درپی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
اتحادیه فدراسیون فلسطین شهادت وی و خانواده اش و همچنین برادرش به همراه اعضای خانواده اش را تسلیت گفت.
این منبع با درج میان تیتری با عنوان «همبستگی مردم سوریه با فلسطینیان» نوشت ورزشکاران سوریه هم در حمایت و همبستگی با مردم فلسطین و محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در استان‌های مختلف سوریه تجمع همبستگی برگزار کردند.
از سوی دیگر، «علی زین» بازیکن تیم ملی والیبال مصر و بازیکن سابق باشگاه بارسلونای اسپانیا با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در "x" (توئیتر سابق) نوشت خانواده‌ها در غزه در حال نابود شدن هستند. ما می‌خواهیم مردم پی به واقعیت ببرند تا بدانند که چه کسی جنایتکار است و از طرح‌ها و برنامه‌های گمراه کننده برای افکار عمومی جهان درباره آرمان فلسطین و واقعیت آنچه در حال رخ دادن است، جلوگیری کنند.
این منبع در پایان نوشت «عبدالرحمن سامح» شناگر مصری هم که دررقابت‌های جهانی ۵۰ متر یونان به نشان طلا دست یافت به علت حمایت وهمبستگی خود با مردم فلسطین و محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه مورد تهدید واقع شده است.
 

نظر شما