شناسهٔ خبر: 62929884 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشته‌های رژیم صهیونیستی ۱۲۰۰ نفر، شهدای فلسطینی ۱۰۷۸ نفر

بر اساس آخرین آمار در درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها ۱۲۰۰ صهیونیست کشته و ۳۰۰۰ نفر دیگر زخمی شدند، همچنین ۱۰۷۸ فلسطینی شهید و ۵۱۸۴ نفر دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

 کشته‌های رژیم صهیونیستی ۱۲۰۰ نفر، شهدای فلسطینی ۱۰۵۵ نفربه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رادیو اسرائیل اعلام کرد، آمار کشته شدگان به ۱۲۰۰ و آمار زخمی‌ها به ۳۰۰۰ نفر رسیده است.
به گزارش خبرگزاری یونیوز، وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۱۰۷۸ نفر و زخمی شدن ۵۳۰۰ نفر در حملات وحشیانه مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

 

 

 

تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین در چندین شهر جهان
هزاران نفر از مردم با شرکت در تظاهرات گسترده در آمریکا، ایرلند و سوئد حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری رود اردن را محکوم کردند.
به گزارش سایت اینترنتی «لوسوآر» الجزایر، در آمریکا این تظاهرکنندگان به ویژه در نیویورک، کالیفرنیا، نیوجرسی و مینیاپلیس گردهم آمدند.
خبرگزاری وفا به نقل از شاهدان اعلام کرد: تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم فلسطین و پارچه نوشته‌هایی در محکومیت جنایات اشغالگران صهیونیست، خواستار حفاظت از جان فلسطینی‌ها در برابر وحشی گری نظامیان اشغالگر شدند و پایان خشونت در اراضی فلسطینی را خواستار شدند.
در پایتخت ایرلند، دوبلین نیز به ابتکار فعالان حقوق بشر و جامعه فلسطینی‌های مقیم ایرلند تظاهراتی در محکومیت خشونت نیرو‌های صهیونیست علیه غیرنظامیان فلسطینی برگزار شد.
ریچارد بوید بارِت رئیس حزب چپ ایرلند نیز با شرکت در این تظاهرات از سیاست یک بام و دو هوای سران کشور‌های اروپایی از جمله دولت ایرلند انتقاد کرد.
در سوئد نیز شهر گوتبرگ صحنه تظاهرات گسترده در اعتراض به کشتار و ویرانگری ماشین جنگی صهیونیست‌ها بود.
فعالان سوئدی در این تظاهرات حمایت قاطع خود را از حقوق ملت فلسطین اعلام کردند. آن‌ها همچنین ضمن انتقاد از آن چه اشغالگران صهیونیست پیش چشم جهانیان انجام میدهند، با فلسطینی‌ها اعلام همبستگی کردند.
آن‌ها همچنین از جامعه جهانی خواستند به وظایف خود در قبال مسئله فلسطین عمل کند و به این جنگ خاتمه دهد.

 

شهادت ۴ امدادگر آمبولانس توسط ارتش رژیم اشغالگر
به گزارش خبرگزاری شهاب، هلال احمر فلسطین اعلام کرد: ارتش رژیم اشغالگر ۴ امدادگر آمبولانس را اعدام کرد.

 

 

هواپیما‌ها امکان فرود در فرودگاه تل آویو ندارند
شبکه تلویزیونی الجزیره، تصاویری پخش کرد که نشان می‌دهد چند فروند هواپیما در حال گشت زنی در آسمان هستند و امکان فرود در فرودگاه بن گوریون در تل آویو را ندارند.
خبرنگار شبکه الجزیره گفت: حریم هوایی اسرائیل (فلسطین اشغالی) با توجه به پرواز جنگنده‌ها، به حریم هوایی نظامی تبدیل شده است و هواپیما‌های مسافربری فقط از یک گذرگاه کوچک امکان عبور دارند.

 

عضو ارشد حماس: ما گزینه‌ای جز مقاومت و دفاع از خود نداریم
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد عبدالحکیم حنینی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت ما گزینه‌ای جز پایداری و مقاومت و دفاع از خود نداریم.

 

هدف قرار گرفتن مسجد الفرقان در غزه
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: جنگنده‌های ارتش اشغالگر اسرائیل، مسجد الفرقان را در منطقه البریج در مرکز نوار غزه بمباران کردند.

 

حمله رژیم صهیونیستی به آمبولانس در غزه
کانال تلگرامی خبرگزاری شهاب گزارش داد: نظامیان رژیم صهیونیستی یک دستگاه خودروی آمبولانس انتقال مجروحان را در نوار غزه به طور مستقیم هدف حمله قرار دادند.

 

کشته شدن ۴ افسر ارتش رژیم صهیونیستی در حمله مقاومت
به گزارش منابع خبری، ارتش اشغالگر از کشته شدن افسر "إیلای عدنی" از یگان ویژه ماجلان و افسر "عیلی سیزار" از یگان ویژه سییرت متکال و "بن بروبنتشتاین" از یگان دوفدفان، در جریان حمله نیرو‌های مقاومت به شهرک‌های اطراف غزه خبر داد.

 

نفوذ گروهی از مبارزان فلسطینی به شهرک اشکول
کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از نفوذ گروهی از مبارزان فلسطینی به شهرک اشکول خبر داد. در این حال از شهرک نشینان درخواست شده است در خانه هایشان بمانند.
همچنین درگیری‌هایی در شهرک زیکیم رخ داده است.

 

 

 

ناتوانی گنبد آهنین از رهگیری موشک‌های شلیک شده از نوار غزه
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند گنبد آهنین نتوانست چند موشک شلیک شده از نوار غزه به سوی شهرک عسقلان را رهگیری کند و یکی از این موشک‌ها به طور مستقیم به یک ساختمان در این شهرک اصابت کرد.

 

رئیس شورای شهرک صهیونیستی شلومی: ما را رها کرده اند
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: رئیس شورای شهرک شلومی در مصاحبه با کانال کان تلویزیون اسرائیل گفت: هیچ کسی با ما سخن نمی‌گوید. آنان ما را رها کرده اند و هزار خانواده بی دفاع باقی مانده است.

 

آمادگی ترکیه برای تخلیه شهروندانش از سرزمین‌های اشغالی فلسطین
عبدالقادر اورال اوغلو وزیر ارتباطات و زیرساخت‌های ترکیه از آمادگی برای تخلیه اتباع کشورش از فلسطین و سرزمین‌های اشغالی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، اورال اوغلو گفت در صورت لزوم آماده ایم تا شهروندانمان را از طریق دریا و هوایی از فلسطین و اسرائیل خارج کنیم.
این در حالیست که شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایر) و پگاسوس (خصوصی) کلیه پرواز‌های خود به سرزمین‌های اشغالی فلسطین را تا اطلاعیه بعدی به حالت تعلیق درآورده اند.

 

 

انتقاد حماس از موضع ترکیه در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه
پایگاه خبری شهابگزارش داد: اسامه حمدان یکی از مسئولان جنبش حماس گفت: موضع ترکیه در برابر کشتار‌ها در غزه، قابل قبول نیست. موضع ترکیه مناسب و در حمایت از مسئله فلسطین نیست.

 

عناصر واحد آزادی گروگان‌ها و یگان‌های ویژه آمریکایی امروز وارد فلسطین اشغالی می‌شوند
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: پایگاه اسرائیلی والا به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد مقامات بلندپایه آمریکای در چند ساعت آینده به اسرائیل (فلسطین اشغالی) خواهند رسید.
این پایگاه اسرائیلی افزود، نمایندگان بلندپایه از واحد آزادی گروگان‌ها وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا و مسئولانی از یکی از یگان‌های ویژه آمریکا هم در چند ساعت آینده، وارد اسرائیل خواهند شد.

 

 

ابراز اهمبستگی شخصیت‌های سیاسی چپ فرانسه با فلسطینی‌ها
برخی از شخصت‌ها و نخبه‌های سیاسی چپگرا در فرانسه و محققان و اندیشمندان این کشور، تهاجم رژیم صهیونیستی و تاریخ سرشار از خشونت و جنایت آن را محکوم کردند.
به گزارش شبکه المیادین، نخبگانی از سیاستمداران چپ در حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر»، محققان و اندیشمندان این کشور، ضمن ابراز همبستگی با ملت فلسطین، رژیم صهیونیستی و تاریخ سرشار از خشونت و جنایت‌های آن را محکوم کردند.
ماتیلد پانوت، رئیس فراکسیون حزب چپ «فرانسه تسلیم ناپذیر» در مجلس ملی فرانسه گفت: تبادل آتش و جنگ را متوقف و آتش بس را برقرار کنید. این پیام سازمان ملل، رهبرکاتولیک‌های جهان و لولا دا سیلوا رئیس جمهور برزیل است، زیرا زمانی که وزیر اسرائیلی بر خلاف قوانین بین المللی دستور محاصره غزه برای محروم کردن دو میلیون نفر از آب و غذا و برق را صادر کرد، بدترین اتفاق رخ خواهد داد د و در مقابل این تصمیم فرانسه نمی‌تواند سکوت کند و در اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهور و در بیانیه دولت کلمه صلح اشاره نشده است آیا فرانسه زبان صلح را خواهد یافت؟
پل شانیولا، رئیس مؤسسه تحقیقات و مطالعات مدیترانه و خاورمیانه در فرانسه، گفت: هدف دولت فعلی اسرائیل و فاشیست‌های موجود در دولت، سرکوب و نابودی فلسطینی‌هاست و آنچه وحشتناک است این است که آن‌ها می‌خواهند بدون هیچ هدف سیاسی تا آخر بروند و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می‌خواهد توافقنامه اسلو را نابود کند، بنابراین مهم است که ابتکار حماس برای برهم زدن موازنه قوا و وضعیت ژئوپلیتیکی باشد.
فرانسوا دوبویسون، پرفسور و استاد حقوق بین‌الملل فرانسوی گفت: باید به خاطر داشت که بی عدالتی اسرائیل با محاصره همه جانبه غزه، ناقض قوانین بین‌المللی است و اشغال سرزمین فلسطین به طور کلی با گسترش شهرک‌سازی و سرکوب ملت فلسطین همراه است و برای درک تحولات فعلی همه این حقایق را باید در نظر گرفت.
وی افزود: جنبش حماس با این اقدام خواست خطوط را در هم بشکند و اوضاع را در مقابله با جامعه بین‌المللی که به همکاری با اسرائیل و دولت فاشیستی آن ادامه می‌دهد، تغییر دهد..
مانوئل پمپار، از رهبران حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» و نماینده مجلس فرانسه هم اعلام کرد سخنان وزیر جنگ (دفاع) اسرائیل غیرقابل قبول است. محاصره منطقه‌ای که در آن بیش از دو میلیون نفر بدون هیچ گونه امکان و راه فرار زندگی می‌کنند، جنایت جنگی است. دولت فرانسه باید سکوت خود را بشکند و یک موضع فوری برای دستیابی به صلح اتخاذ کند.
آنیاس لوفالوا کارشناس فرانسوی هم گفت: نباید این عملیات حماس را از تاریخ ۱۹۴۸ تاکنون جدا دانست. وجود فلسطینی‌ها انکار شده و سال‌ها ا خشونت علیه آن‌ها توسط شهرک نشینان و از طریق اشغال سرزمین‌های اعمال شده است.
این همه خشونت علیه فلسطینی‌ها گواه بر این امر است که عملیات حماس در خلأ شروع نشده است بلکه از تداوم و گسترش خشونت‌های شهرک نشینان علیه روستا‌ها و مزارع فلسطینی‌ها آغاز شده است.
این حقیقتی است که باید بر مبنای آن دنبال راهی برای توقف خشونت بود.

 

 

تظاهرات اعلام همبستگی با فلسطینی‌ها در طرابلس لیبی
کانال تلگرامی تی آر تی تصاویری از تظاهرات مردم لیبی در اعلام همبستگی با فلسطینی‌ها در طرابلس پایتخت لیبی منتشر کرد

 

سکونت ۱۸۰ هزار آواره فلسطینی در مدارس انروا
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز بیش از ۱۸۰ هزار آواره فلسطینی به دنبال حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تخریب منازل در مدارس انروا ساکن شده اند.

 

تصاویری از مهاجرت دسته جمعی فلسطینی‌ها به مدارس آنروا در نوار غزه
کانال تلگرامی تی آر تی تصاویری از مهاجرت دسته جمعی فلسطینی‌های ساکن نوار غزه به مدارس آنروا با ادامه حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی آن منتشر کرد.

<div id="video-display-embed-code_10263462"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4010859/10263462?width=600&height=300"></script></div>

 

خبرنگار المیادین: کودکان فلسطینی در بانک اهداف رژیم اشغالگر
فاطمه فتونی خبرنگار شبکه المیادین با انتشار تصویری از پیکر‌های کودکان شهید فلسطینی نوشت: هدف قرار دادن کودکان برای رژیم اشغالگر اسرائیل تازگی ندارد. به بانک اهداف رژیم اشغالگر نگاه کنید، جنایت علیه خانواده ابودقه در خان یونس در جنوب منطقه غزه.. کودکانی که در حمله اسرائیل کشته شده اند. سازمان و جمیعت‌های دوروی بین المللی کجا هستند؟

کشته‌های رژیم صهیونیستی ۱۲۰۰ نفر، شهدای فلسطینی ۱۰۵۵ نفر

 

شمار شهدای فلسطینی به ۱۰۵۵ نفر رسید
شبکه تلویزیونی المیادین در خبر فوری گزارش داد: وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد شمار شهدای حملات هوایی ارتش اسرائیل به نوار غزه به ۱۰۵۵ نفر و شمار زخمی‌ها به ۵۱۸۴ نفر افزایش یافت.

 

 

شدیدترین حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: حملات هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل به جنوب لبنان، شدیدترین حملات چند روز گذشته است.


وزارت بهداشت فلسطین: ۶۰ درصد شهدا و زخمی‌ها زنان و کودکان هستند
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد ۶۰ درصد شهدا و زخمی‌های حملات هوایی به نوار غزه زنان و کودکان هستند.


منابع خبری: خروج سامانه پدافندی مقاومت از جنوب لبنان برای مقابله با هواپیما‌های اسراییل
احمد ابو ایاد کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در کانال تلگرامی خود از خروج سامانه پدافندی مقاومت در جنوب لبنان برای مقابله با حملات هواپیما‌های اسرائیل خبر داد.



چند زخمی در حمله موشکی به موضع نظامی رژیم اشغالگر در مرز لبنان
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: برخی رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند شلیک موشک ضد زرهی به موضع ارتش اسرائیل در افیفیم، نتایج بسیار سختی داشت.
به طوری که پایگاه والاه اسرائیلی نوشت پس از شلیک موشک کورنت به سمت دیده بان نظامی اسرائیلی در مرز‌های لبنان، شماری از نیرو‌ها زخمی شدند.


تکرار حملات رژیم صهیونیستی به مناطق اطراف روستا‌های مرزی لبنان
شبکه تلویزیونی المیادین، از تکرار حملات اسرائیل به اطراف برخی از روستا‌های مرزی لبنان با فلسطین اشغالی خبر داد.



القسام: هدف قرار دادن پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی با سه فروند موشک زمین به هوا
تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی / ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
شبکه تلویزیونی المیادین در خبر فوری گزارش داد: گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از نوع «هیرمز» را با سه فروند موشک زمین به هوا از نوع «متبر ۱» هدف قرار داد.



حمله به پایگاه نظامی عین هبشور رژیم صهیونیستی
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، گزارش داد: گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، تصاویری را از حمله به پایگاه نظامی «عین هبشور» در شرق نوار غزه، پخش کرد.

<div id="video-display-embed-code_10262145"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4010859/10262145?width=600&height=300"></script></div>

 

 

حزب الله دو موشک هدایت شونده به مرز‌های فلسطین اشغالی شلیک کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: خبرنگار شبکه گفت حزب الله دو فروند موشک هدایت شونده به سمت منطقه الضهیره در مرز‌های جنوب لبنان شلیک کرد.

 

اصابت موشک به ۴ خانه در شهرک صهیونیست نشین سدیروت
منابع خبری فلسطینی، از اصابت مستقیم موشک به چهار باب منزل در شهرک صهیونیست نشین سدیروت خبر دادند.



شهادت ۱۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دو منزل در خان یونس
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: یک منبع پزشکی به الجزیره گفت در حمله اسرائیل به دو منزل در منطقه خان یونس در جنوب نوار غزه، ۱۶ نفر به شهادت رسیدند. این حمله بدون هشدار قبلی صورت گرفت.

 

 

حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مواضعی داخل خاک لبنان
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: خبرنگار شبکه گفت یگان توپخانه‌ای ارتش اسرائیل برخی مواضع داخل خاک لبنان را هدف قرار داد.
ارتش اسرائیل اعلام کرد از لبنان به سمت ادمیت حملات راکتی صورت گرفت و این احتمال وجود دارد که به خاک ما نفوذ صورت گرفته باشد. یگان توپخانه‌ای ما منطقه الضهیره را هدف قرار داد.

 

 

المیادین: بن گویر در سدیروت گرفتار شده و به وی اجازه خروج از منطقه داده نمی‌شود
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: برخی رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند صدای تیراندازی در سدیروت شنیده شد و ایتمار بن گویر وزیر امنیت ملی رژیم اشغالگر در این منطقه مانده است و به وی اجازه خروج از منطقه داده نمی‌شود.

 

 

فرار بن گویر از نشست خبری در سدیروت
منابع خبری عربی گزارش دادند: بن گویر وزیر صهیونیست با شنیدن صدای تیراندازی و درگیری‌ها در سدیروت نشست خبری خود را ترک و فرار کرد.

 

بن‌گویر: حمله زمینی به غزه قریب الوقوع است
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی اسرائیل گفت: هجوم (زمینی) به غزه قریب الوقوع شده است.

 

 

منبع مقاومت: اگر دشمن زمینی به نوار غزه حمله کند، نیمی از ارتش خود را قربانی می‌کند
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: منبع مقاومت به این شبکه گفت مقاومت خود را برای نبرد طولانی مدت با نظامیان اشغالگر آماده کرده است و امکانات لازم برای این کار در اختیار دارد.
این منبع افزود نیرو‌های ما همچنان در آمادگی کامل جنگی به سرمی برند و همچنان ماموریت‌های تهاجمی در مستعمره‌های دشمن انجام می‌دهند.
منبع این شبکه گفت اگر دشمن به شکل زمینی به نوار غزه حمله کند، عملا نیمی از ارتش خود را قربانی می‌کند.
منبع مقاومت المیادین تاکید کرد بر همه اقدامات دشمن حتی اقداماتی که در مواضع نظامی خود انجام می‌دهد، اشراف اطلاعاتی داریم.
وی افزود بر اساس طرح‌های عملیاتی که قبلا آماده کرده ایم و از طریق هماهنگی کامل با اتاق عملیات محور مقاومت عمل می‌کنیم.

 

ابراز نگرانی رهبر کاتولیک‌های جهان درباره محاصره غزه
به گزارش رویترز، پاپ فرانسوا رهبر کاتولیک‌های جهان گفت درباره «محاصره کامل» غزه که علیه فلسطینی‌ها اعمال شده، بسیار نگران است.

 

رژیم صهیونیستی منبع اصلی آب در "یارین" در جنوب لبنان را هدف قرار داد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: خبرنگار شبکه گفت: "اسرائیل" منبع اصلی آب در یارین در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

 

منابع صهیونیستی: پرتاب پنج هزار موشک از نوار غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند گروه‌های فلسطینی از ابتدای جنگ تاکنون حدود پنج هزار موشک از نوار غزه شلیک کرده اند.

 

 

منابع صهیونیستی: گروه فلسطینی عامل شلیک راکت از سوریه بود
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد گروهی که راکت‌هایی از خاک سوریه شلیک کرد، یک گروه فلسطینی است.

 

۴۵۰ حمله هوایی علیه غزه در ساعت‌های گذشته
شبکه تلویریونی اسکای نیوز گزارش داد رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند: "اسرائیل" در ساعت‌های گذشته ۴۵۰ حمله هوایی علیه غزه انجام داده است.

 

 

راهپیمایی حزب جماعت اسلامی پاکستان در همبستگی با مردم غزه
به گزارش شبکه تلویزیونی آج تی وی، حزب جماعت اسلامی پاکستان با برپایی تظاهرات در همبستگی با مردم غزه در اسلام آباد پایتخت این کشور، از سازمان همکاری اسلامی خواست تا نقش خود را با تشکیل جلسه در این باره ایفا کند.
براساس این گزارش، جماعت اسلامی اسلام آباد پاکستان روز گذشته "راهپیمایی همبستگی با غزه" را برای دفاع از حق فلسطین و علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی از میدان آبپاره این شهر برگزار کرد. شرکت کنندگان در این راهپیمایی اعم از مردان، زنان و کودکان علاوه بر پرچم پاکستان، پرچم‌های فلسطین اشغالی را با خود حمل می‌کردند.
رهبران جماعت اسلامی پاکستان نیز در جریان این راهپیمایی گفتند که سازمان همکاری اسلامی باید تشکیل جلسه دهد و وجود خود را ثابت کند.
رهبران جماعت اسلامی خطاب به شرکت کنندگان در این راهپیمایی تصریح کردند: "جهان در مقابل کشتار ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی بدست رژیم صهیونیستی سکوت کرد و اکنون با کشته شدن ۱۰۰۰ صهیونیست همه فریاد می‌زنند و ما اعلام می‌کنیم که جنگ تا نابودی اسرائیل و آزادی فلسطین ادامه خواهد یافت. "
دولت برای شرکت کنندگان در راهپیمایی افرادی از پلیس اسلام آباد و شبه نظامیان را مستقر کرده بود.

 

 

اعتراف صهیونیست‌ها به دروغ بودن ادعای سیطره بر شهرک‌های اطراف غزه
کانال تلگرامی سمانیوز نوشت اشغالگران اعتراف کردند در مورد تحت کنترل گرفتن شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه دروغ گفته اند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد شب گذشته در این شهرک‌ها با ۱۸ تن از اعضای مقاومت درگیری مسلحانه رخ داده است.

 

 

ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در شناسایی مبارزان حماس در عسقلان
شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند افراد مسلح حماس روز گذشته از دریا به شهرک عسقلان رسیدند، بدون آنکه ارتش اسرائیل، آنان را شناسایی کند.

 

معاریو: بایدن یک صهیونیست است
شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت: حمایت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل بی سابقه است، زیرا او صهیونیست است.

 

تظاهرات در میلان ایتالیا در حمایت از فلسطین
کانال تلگرامی الاعلام المقاوم تصویری از تظاهرات در میلان ایتالیا در حمایت از فلسطین منتشر کرد.

کشته‌های رژیم صهیونیستی ۱۲۰۰ نفر، شهدای فلسطینی ۹۲۲ نفر

سازمان ملل: آواره شدن ۲۶۳ هزار فلسطینی در غزه
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: سازمان ملل اعلام کرد تاکنون ۲۶۳ هزار فلسطینی در نوار غزه از خانه‌هایشان آواره شده اند.

 

 

تصویری دلخراش از کودکان مجروح فلسطینی
کانال تلگرام شبکه رسانه‌ای رایه، تصویری دلخراش از کودکان مجروح فلسطینی منتشر کرد.

کشته‌های رژیم صهیونیستی ۱۲۰۰ نفر، شهدای فلسطینی ۹۲۲ نفر

حمله شناور‌های ارتش رژیم صهیونیستی به ساحل خان یونس
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: شناور‌های جنگی ارتش اشغالگر اسرائیل، ساحل خان یونس را هدف چند گلوله قرار دادند که باعث انهدام قایق‌های ماهیگیری و خانه یک فلسطینی به نام «اللحام» شد.

 

آنروا: بمباران غزه جنون آمیز و بی سابقه است
شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: عدنان ابوحسنه سخنگوی آنروا در مصاحبه با این شبکه گفت: سوختی که در اختیار داریم، برای کمتر از یک هفته کافی است. پیش بینی می‌کنیم با ادامه حملات هوایی و نبودن گذرگاه انسانی، شمار آوارگان افزایش یابد. بیش از ۲۰۰ هزار آواره در تاسیسات متعلق به آنروا اسکان داده شدند. بمباران فعلی نوار غزه، جنون آمیز و بی سابقه است. اوضاع نوار غزه در حال وخیم‌تر شدن است و برق ممکن است در چند ساعت آینده به طور کامل قطع شود.

 

نیرو‌های مسلح فلسطینی روز گذشته خود را به عسقلان رساندند
کانال تلگرامی شبکه خبری قدس به نقل از رسانه‌های صهیونیستی نوشت نیرو‌های مسلح فلسطینی روز گذشته از طریق دریا خود را به عسقلان رساندند بدون آن که ارتش اسرائیل متوجه آن‌ها شود.

 

 

افزایش شمار شهدای فلسطینی در غزه به ۹۵۰ نفر
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: وزارت بهداشت در غزه از افزایش شمار شهدا به ۹۵۰ نفر و شمار زخمی‌ها به بیش از پنج هزار نفر از ابتدای تهاجم اسرائیل به نوار غزه خبر داد.

 

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ناپدید شدن ۳۵۰ اسرائیلی
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نوشت: از ابتدای جنگ، خانواده‌های ۳۵۰ اسرائیلی، ناپدید شدن آنان را اعلام کرده اند.

 

رژیم صهیونیستی: بیش از سه هزار زخمی در بیمارستان‌ها بستری هستند
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد بیش از سه هزار زخمی در بیمارستان‌های این رژیم بستری هستند که حال ۲۸ نفر از آنان وخیم و شرایط ۳۴۵ نفر از آنان خطرناک است.

 

تعلیق پرواز‌های شرکت آمریکن ایر لاینز به فلسطین اشغالی
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند شرکت «آمریکن ایر لاینز»، اعلام کرد پرواز‌های خود به فلسطین اشغالی را دستکم تا چهارم دسامبر به حال تعلیق درآورد.

 

 

بن‌گویر: حمله زمینی به غزه قریب الوقوع است
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی اسرائیل گفت: هجوم (زمینی) به غزه قریب الوقوع شده است.

 

 

آسیب دیدن ۹ ساختمان در شهرک صهیونیستی سدیروت بر اثر اصابت موشک‌ها
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند بر اثر اصابت مستقیم موشک‌ها به شهرک سدیروت، ۹ ساختمان آسیب دید.

 

 

اتحادیه اروپا به نقض قوانین بین المللی از سوی اسرائیل اذعان کرد
به گزارش شبکه «پرس تی وی»، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد رژیم صهیونیستی با اعمال محاصره کامل، قوانین بین المللی را نقض کرده است. با وجود این، اتحادیه اروپا اشاره‌ای نکرد که علیه تل آویو دست به اقدامی می‌زند.

این نگرانی وجود دارد که اسرائیل، نسل کشی در سراسر غزه را شروع کرده باشد. در بحبوحه بمباران مرگبار، دسترسی به خدمات ضروری قطع شده است، تمامی مسیر‌ها توسط نیرو‌های رژیم بسته شده است و اجازه داده نمی‌شود کمک‌های حیاتی وارد غزه شود. وزرای خارجه اتحادیه اروپا سه شنبه گفتگو‌هایی اضطراری برگزار کردند و اذعان کردند اسرائیل در حال نقض قوانین بین المللی است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: سازمان ملل هم به این نکته اشاره کرده است. قطع برق و ممانعت از دسترسی تعداد بالایی از غیرنظامیان به غذا، برخلاف قوانین بین المللی است.

به نظر می‌رسد بزرگی بحران جدید ممکن است انگیزه، تغییر مثبتی شود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا : این اتفاق ممکن است باعث بیداری شود تا دوباره به مشکل فلسطین و اسرائیل، پرداخته شود.

کنشگران در بلژیک حمله اخیر اسرائیل را محکوم کردند.

محمد خطیب، جنبش مسیر انقلابی فلسطین : این حمله گسترده به غزه و بمباران آن نمی‌تواند باعث از بین رفتن اقدام گروه‌های مقاومت فلسطینی شود که از هوا و زمین وارد شدند و برای آزادی فلسطین از رودخانه تا دریا می‌جنگند.

عبدالله عواد، صامدون بروکسل {شبکه همبستگی زندانیان فلسطینی} : ما فلسطینی‌های مهاجر باید متحد باشیم. امروز شاهد ریاکاری غرب هستیم که هنوز از شهرک سازی استعمارگرانه صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند و تامین مالی آن را انجام می‌دهند. این اقدام باید متوقف شود.

بخش اجرایی اتحادیه اروپا هم مجبور به عقب نشینی از موضع کمیسر الیور وارهلی شد که دوشنبه توییت کرد تمامی کمک‌های مالی به فلسطین قطع شده است.

اریک ممر، سخنگوی ارشد کمیسیون اتحادیه اروپا : درباره مطلبی که کمیسر وارهلی منتشر کرد با هیچ یک از اعضا مشورتی صورت نگرفته بود.

هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که اتحادیه اروپا در خصوص نقض فاحش اخیر قوانین بین المللی از سوی اسرائیل، اقدامی انجام بدهد. در گذشته هم چنین کاری انجام نداده است.

ما شاهد برگزاری راهپیمایی‌هایی در حمایت از فلسطین در سراسر جهان از روز شنبه بوده ایم. گروه‌های مقیم بلژیک هم اعلام کرده اند در روز‌های آینده، راهپیمایی‌های مشابه‌ای برگزار خواهند کرد.

<div id="video-display-embed-code_10261302"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4010859/10261302?width=600&height=300"></script></div>

 

سازمان ملل: آواره شدن ۲۶۳ هزار فلسطینی در غزه
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: سازمان ملل اعلام کرد تاکنون ۲۶۳ هزار فلسطینی در نوار غزه از خانه‌هایشان آواره شده اند.

 

انتشار اسامی ۱۴ نفر دیگر از کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند ارتش اجازه انتشار اسامی ۱۴ نفر دیگر از کشته‌های ارتش را که در بین آنان چند افسر هم وجود دارد، صادر کرد.


اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به تلفات سنگین در جنگ غزه
شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: ارتش اسرائیل اعلام کرد در سه جبهه در حال جنگ است و متحمل تلفات بسیار زیادی شده ایم. روز گذشته، حمله شدیدی به اهداف حماس داشتیم.


ارتش رژیم صهیونیستی: شمار کشته‌ها به ۱۲۰۰ نفر رسید
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیلی اعلام کرد شمار کشته‌های اسرائیلی به ۱۲۰۰ نفر و شمار زخمی‌ها به ۲۷۰۰ نفر افزایش یافت.

شهادت دو فلسطینی در حمله هوایی به یک آمبولانس در غزه
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد در حمله هوایی به آمبولانسی که در حال انتقال مجروحان در منطقه برج‌های الکرامه در نوار غزه بود، دو فلسطینی شهید و دو نفر از امدادرسانان زخمی شدند.

حمله هوایی به بیت حانون و جبالیا
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: جنگنده‌های ارتش اسرائیل، مرکز پلیس بیت حانون در شمال نوار غزه و اردوگاه جبالیا را با چند حمله پی در پی، هدف قرار دادند.


افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۲۱ نفر
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدای کرانه باختری اشغالی به ۲۱ نفر افزایش یافت.

۱۱ شهید در بمباران اردوگاه البریج
به گزارش فلسطین الیوم، در حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه البریج، مرکز نوار غزه، ۱۱ نفر به شهادت رسیدند.


برادر فرمانده گردان عزالدین القسام به شهادت رسید
به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، منابع العربیه خبر دادند، در بمبارانی منزلی در خان یونس، برادر محمد ضیف، فرمانده کل گردان عزالدین القسام، به همراه سه نفر از اعضای خانواده اش کشته شد (به شهادت رسید).


مقامات رسمی از اسارت بیش از ۲۰۰ نفر خبر دادند
بر اساس ارزیابی مقامات رژیم صهیونیستی مقاومت فلسطین بیش از ۲۰۰ نفر را به اسارت گرفته و به نوار غزه منتقل کرده است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه یدیعوت آحارانوت در این باره نوشت، جدیدترین ارزیابی‌های مقامات اسرائیلی به این نکته اشاره دارد که بیش از ۲۰۰ اسرائیلی به عنوان گروگان در نوار غزه به سر می‌برند.
این منابع همچنین از کشته شدن بیش از ۱۲۰۰ اسرائیلی در حمله حماس به اسرائیل خبر دادند.

 

 

 

 

نظر شما