شناسهٔ خبر: 67682284 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهردار رفح: بیش از ۵۰ هزار فلسطینی بدون هیچ خدماتی در شهر محاصره شده‌اند

سپیده حسینی

شهردار رفح تاکید کرد که بیش از ۵۰ هزار فلسطینی در داخل محله‌های این شهر به دلیل تداوم حملات دشمن بدون وجود هرگونه خدماتی محاصره شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، احمد الصوفی، شهردار رفح امروز دوشنبه اظهار کرد: به دلیل تداوم حملات ظالمانه دشمن به رفح بیش از ۵۰ هزار فلسطینی در داخل محله‌های مختلف این شهر بدون وجود هرگونه خدمات اساسی و یا امکانات زندگی در محاصره قرار گرفته‌اند و نیروهای شهرداری و کمیته‌های اضطراری امکان ارائه هیچ‌گونه خدماتی به این ساکنان سرگردان در محله‌ها را ندارند و این شرایط خطرات موجود را برای آنها تشدید می‌کند.

شهردار رفح در ادامه گفت: نیروهای امدادرسان و دفاع مدنی به بیشتر مناطق رفح دسترسی ندارند و نمی‌توانند به درخواست‌ها برای امداد و انتقال زخمی‌ها و پیکرهای شهدا پاسخ دهند.

او افزود: نیروهای اشغالگر عامدانه شهر رفح را از جهان بیرون منزوی می‌کنند تا حجم جنایات و فجایعی را که در حق مردم این شهر مرتکب شدند، مخفی نگه دارند.

شهردار رفح: بیش از ۵۰ هزار فلسطینی بدون هیچ خدماتی در شهر محاصره شده‌اند شهر رفح

الصوفی در ادامه گفت: تصاویر موثق موجود از شهر رفح که در آنها پیکرهای شهدا در خیابان‌ها مشاهده می‌شوند، تنها به منزله نقطه‌ای در دریای جنایات نسل کشی هستند که مزدوران رژیم اشغالگر در رفح مرتکب شده‌اند.

این مسؤول فلسطینی در ادامه از نهادهای جامعه جهانی و نهادهای حقوقی خواست برای مهار جنایات رژیم صهیونیستی و نجات جان ده‌ها هزار فلسطینی سرگردان در داخل محله‌های شهر رفح مداخله کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی ظهر شنبه در منطقه المواصی واقع در غرب شهر خان یونس مرتکب کشتاری شد که در نتیجه آن ده‌ها فلسطینی شهید و تعداد زیادی زخمی شدند.

آمار نهایی اعلام شده در عصر شنبه از سوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه حاکی از شهادت ۹۰ فلسطینی و زخمی شدن ۳۰۰ تن دیگر در این جنایت بود.

رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای توقف این جنگ و دستور العمل های صادره از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم توقف یورش به شهر رفح و ضرورت اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی و تلاش برای بهبود شرایط وخیم انسانی در نوار غزه، به حملات خود علیه این منطقه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما