شناسهٔ خبر: 62621057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاریخ مقاومت استان بوشهر بر بنیان دینداری منحصر به فرد است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تاریخ مقاومت مردم استان بوشهر با دو ویژگی بنیادین دینداری و استعمار ستیزی منحصر به فرد است.

صاحب‌خبر -

تاریخ مقاومت استان بوشهر بر بنیان دینداری منحصر به فرد استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: مقاومت همواره به عنوان فرهنگ مردم در تمام جغرافیای استان بوشهر وجود دارد و سرداران بزرگ نماد حماسه آفرینی‌های مردم این خطه هستند.

وی بیان کرد: در تاریخ ضداستعماری استان بوشهر هیچگاه دولت مرکزی به عنوان پشتوانه قوی پشت این حرکت مردمی وجود نداشته است و مردم دلیر و شجاع این استان همواره برحسب مبانی دین و مجاهدت در راه مملکت، خط مقاومت را حمایت کردند.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: حماسه زنان لرده استان بوشهر باید در تقویم ثبت و آیین بزرگداشت آن به صورت باشکوه و جامع برگزار شود.

وی گفت: بوشهر پایتخت مقاومت ایران است و باید روی این موضوع به طور جد کار شود تا بوشهر به عنوان پایتخت ضداستعماری مطرح شود.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: این مهم باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام تا نام بوشهر با نام پایتخت مقاومت و ولایت‌مداری معرفی شود.

استاندار بوشهر هم گفت: با تلاش جدی دشمن برای کاهش مشارکت در انتخابات اسفندماه امسال، نیاز است رویکرد‌های فرهنگی برای ایام باقیمانده سال تعریف شود تا افزایش مشارکت مردم در انتخابات محقق شود.

احمد محمدی زاده اظهار داشت: دشمن بعد از شکست در جنگ امنیتی و فرهنگی، اکنون به جد بر انتخابات پایان سال مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری متمرکز شده تا مشارکت مردم در این عرصه ضعیف باشد.

وی افزود: در ایران، حکومت مردمی مبتنی به رای مردم است چرا که میزان مشارکت مردم به منزله وفاداری مردم به حکومت ارزیابی می‌‎شود.

استاندار بوشهر گفت: دانش آموزان و دانشجویان دچار یک سری آسیب‌های فرهنگی هستند که باید با کمک به دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش، زمینه ایجاد رویکردی جدید در این حوزه ایجاد شود.

محمدی زاده اظهار داشت: موضوع دانش آموزان و دانشجویان موضوع اساسی امروز و آینده کشور است بر همین اساس باید برنامه‌هایی برای آسیب‌های ایجاد شده انجام شود.

وی افزود: برای شکل گیری شرکت‌هایی که پایه و اساس آنان نخبگان است تسهیلات حمایتی ویژه‌ای پیش بینی شده است.

نظر شما