شناسهٔ خبر: 63790748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از پوستر جشنواره ملی شعر نسل نادر

از پوستر نخستین جشنواره ملی شعر نسل نادر در بوشهر رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

رونمایی از پوستر جشنواره ملی شعر نسل نادر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: قرارگاه فرهنگی نسل نادر جشنواره ملی شعر نسل نادر را با هدف گسترش رویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، پیروی از وصایا و آرمان‌های شهیدان، گسترش هنر شعر بین جوانان و نوجوانان و تشویق به سرودن آثار فاخر برنامه‌ریزی و برگزار می‌کند. 

وحید حیدری اظهار داشت: این جشنواره شامل چهار بخش "شعر کلاسیک"، "شعر سپید و نیمایی"، "شعر کوتاه (رباعی و دوبیتی) " و "شعر کودک و نوجوان" و موضوعات و محور‌های "سجایای اخلاقی و شجاعت شهید"، "جنگ نفتکش‌ها"، "وصیت‌نامه شهید"، "اثر عمل به هنگام"، "حماسه خلیج‌فارس"، "عملیات‌های شهید علیه متجاوزان" و "یاران و هم‌رزمان شهید" است. 

وی با بیان اینکه اشعار باید به صورت تایپ شده و در قالب فایل word ارسال شود، افزود: اشعار خارج از موضوع در جشنواره شرکت داده نخواهد شد. 

حیدری بیان کرد: ذکر اطلاعات فردی شامل نام و نام‌خانوادگی، شماره تلفن تماس و شهر محل سکونت به همراه ارسال آثار الزامی است. 

وی ادامه داد: با نظر هیات داوران جشنواره اشعار برگزیده در کتاب شهید نادر مهدوی چاپ خواهد شد. 

حیدری اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی دبیرخانه جشنواره مهلت ارسال اثر ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ و آیین اختتامیه و اهداء جوایز به نفرات برتر ۵ اسفند سال جاری است.

وی گفت: به ۲۰ اثر برتر نخستین جشنواره ملی شعر نسل نادر هدیه نقدی ۳۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره تعلق خواهد گرفت. 

 

نظر شما