شناسهٔ خبر: 62532623 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

نوکیا و BT به نقطه عطف جدید تجمیع فرکانسی 5G SA رسیدند

صاحب‌خبر -
wave-spectrum-2-770x285.jpg
 
ICTna.ir - اپراتور انگلیسی BT در حال انجام پروژه ای است تا حداکثر ظرفیت اتصال بالا را از شبکه مستقل 5G (SA) بهبود بخشد.  بی تی ، در اوایل این ماه ، جزئیات یک آزمایش دوبلکس تقسیم فرکانس باند پهن FDD را با اریکسون و مدیاتک به اشتراک گذاشت که منجر به افزایش سه برابری پهنای باند آپ لینک در یک شبکه منفرد شد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، روز پنج‌شنبه، BT اعلام کرد که با کمک نوکیا و کوالکام، تجمیع دو کریر (2CC CA) را بر روی شبکه 5G SA در مرکز تحقیقات پارک آدسترال خود با موفقیت تست کرده است. 
 
BT همچنین به طور همزمان به 4CC CA در داون لینک دست یافت و ادعا می کند که اولین شرکت مخابراتی در اروپا است که استفاده همزماه 5G SA آپلینک و داون لینک کریر را به طور همزمان پیاده سازی کرده است. از نظر توان عملیاتی، BT حداکثر سرعت دانلود 1 گیگابیت بر ثانیه و پیک آپلود 230 مگابیت در ثانیه را ثبت کرده است.
 
وقتی BT آزمایش FDD پهنای باند خود را شرح داد، اشاره کرد که مشخصات 5G SA در حال حاضر بر اساس یک کریر uplink واحد است، که این سوال را ایجاد می کند که چرا باید حامل های uplink را جمع آوری کرد؟
 
به گفته BT، پاسخ این است که تجمیع حامل های آپلینک چیزی است که در آینده مفید است، زمانی که تقاضای داده به طور اجتناب ناپذیری نیاز به ظرفیت هرچه بیشتر در آپلینک را خواهد داشت.
 
انریکو سالواتوری، قائم مقام ارشد و رئیس EMEA در کوالکام هم در این زمینه گفت: انتظار می‌رود که تجمع کریرهای آپلینک 2CC سرعت آپلینک را تا 2 برابر بهبود بخشد تا به طور کلی تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد. مشتریان به طور بالقوه می توانند ویدیوهای با کیفیت بالاتر را سریعتر به صورت آنلاین آپلود و به اشتراک بگذارند، مثل زمان شرکت در کنسرت ها و هنگام تماشای و پخش آنلاین بازی ها.
 
مارک اتکینسون، قائم مقام ارشد شبکه های دسترسی رادیویی PLM، در نوکیا گفت: این آزمایش موفقیت آمیز با شریک قدیمی ما BT، نمونه عالی دیگری از رهبری بی رقیب نوکیا در فناوری تجمیع حامل های 5G است. تجمیع حامل های چند جزئی به اپراتورهای تلفن همراه کمک می کند تا دارایی های شبکه رادیویی خود را به حداکثر برسانند و بالاترین نرخ داده 5G را برای مشترکین در مکان های بیشتری ارائه دهند.

نظر شما