شناسهٔ خبر: 62717288 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

ریلاینس برای توسعه 5G دو نوبت وام 2میلیارد دلاری گرفت

صاحب‌خبر -
india-rupee-bag-money-cash-770x285.jpg
 
ICTna.ir - همزمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه مشترکین تلفن همراه هندی، به نسل جدید فناوری تلفن همراه یعنی فایوجی علاقه‌مند شده‌اند و از آن استقبال قابل توجهی کرده اند؛ حالا طبق گزارش‌ها، Reliance Jio Infocomm وام چند میلیارد دلاری برای خرید تجهیزات 5G دریافت کرده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اکونومیک تایمز به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده که بزرگترین اپراتور تلفن همراه هند، یعنی ریلاینس، قرارداد وامی به ارزش 1.5 تا 2 میلیارد دلار با بانک HSBC به طور خاص برای تامین مالی خرید تجهیزات شبکه 5G از نوکیا امضا کرده است. آنها گفتند که Finnvera فنلاند پوشش بیمه ای به ارزش مشابه ارائه کرده است.
 
این مقاله به دنبال توافقی مشابه بین Reliance Jio با BNP Paribas منتشر شد، که همچنین وام نزدیک به 2 میلیارد دلاری برای خرید تجهیزات 5G از اریکسون ارائه کرد، با بیمه ای که از طریق آژانس اعتبار صادراتی سوئد EKN برقرار شد.
 
Reliance Jio بسیاری از اهداف خود را برای تکمیل عرضه سراسری 5G خود تا پایان سال را انجام داده است و طبیعتاً هزینه قابل توجهی را متحمل می شود. این در مورد رقمی معادل 2 تریلیون روپیه در این زمان در سال گذشته یا کمی بیش از 24 میلیارد دلار است. در AGM شرکت مادر Reliance Industries در ماه گذشته، مدیرعامل این شرکت بالا دستی، هدف پایان سال را تکرار کرد و به اشتراک گذاشت که سرویس Jio 5G در حال حاضر در 96 درصد از شهرهای هند وجود دارد.
 
جیو ادعا می کند که تقریباً 85 درصد از کل سلول های 5G فعال در هند در شبکه این اپراتور هستند. به گفته آمبانی، جیو هر 10 ثانیه یک سلول 5G به شبکه خود اضافه می کند و تا دسامبر نزدیک به 1 میلیون سلول 5G عملیاتی خواهد داشت.
 
 
آمبانی در سخنرانی خود در AGM فاش کرد که مشتریان 5G جیو از مرز 50 میلیون دستگاه عبور کرده اند و اکونومیک تایمز خاطرنشان کرد که این رقم اکنون به 62 میلیون رسیده است.
 
رقیب اصلی ریلاینس یعنی بهارتی ایرتل نیز از این رقابت عقب نیست. در آخر هفته گذشته اعلام کرد که طی یک سال پس از راه اندازی سرویس Airtel 5G Plus، بیش از 50 میلیون مشتری منحصر به فرد 5G را ثبت نام کرده است. این اپراتور اضافه کرد که این سرویس در تمام 28 ایالت و هشت منطقه اتحادیه در هند در دسترس است.
 
مدیر ارشد فناوری بهارتی ایرتل در این خصوص گفت: ما از سرعت پذیرش 5G توسط میلیون‌ها مشتری خود هیجان‌زده هستیم و زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده به این نقطه عطف می‌رسیم. این نشان دهنده گسترش بزرگ پوشش 5G ایرتل از 1 میلیون در اکتبر 2022 به 50 میلیون تنها در 12 ماه پس از راه اندازی است. این گسترش با سرعت کامل ادامه دارد و من مطمئن هستم که ما به سرعت به رشد خود ادامه خواهیم داد زیرا در راستای پوشش سراسری کار می‌کنیم و همه مشتریان خود را قادر می‌سازیم وارد عصر 5G شوند.
 
تعداد مشتریان خود اپراتورها نشان می‌دهد که تقاضا وجود دارد، و روز سه‌شنبه یک مطالعه جدید از اریکسون نشان داد که بسیاری از مردم هند قصد دارند قبل از پایان سال یک دستگاه 5G بخرند.
 
به طور مسلم، گزارش اریکسون ادعا می‌کند که رضایت مشتری در میان کاربران هندی 5G سی درصد بیشتر از کاربران 4G است، که مطمئناً برای اپراتورهایی که میلیاردها دلار برای راه‌اندازی شبکه هزینه می‌کنند، خوب است.
 

نظر شما