شناسهٔ خبر: 61769259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکمیل طرح های راهداری مرز مهران تا یک هفته قبل از اربعین

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طرح های حوزه راهداری در مهران یک هفته قبل از اربعین تکمیل و کارگاه‌ها جمع آوری می‌شود تا زائران بدون مشکل تردد داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ داریوش امانی با اشاره به اینکه از دهه فجر سال گذشته تاکنون هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در مسیر‌های تکمیل پروژه‌های راهداری مرز مهران تا یک هفته قبل از اربعینمنتهی به مرز مهران در حوزه راهداری هزینه شده است ،اظهار کرد: این قبیل پروژه‌ها تا زمانی که زیرساخت‌های مرز مهران به حداکثر نیاز ممکن برسند استمرار خواهند داشت.

وی با بیان اینکه محوطه سازی و همچنین بخش زیادی از آسفالت این محوطه انجام شده است، افزود: در حال حاضر مرکز پایش و ساخت ساختمان رانندگان در دستور کار قرار دارد و همچنین تعداد چشمه‌های بهداشتی نیز افزایش پیدا می‌کنند.

امانی در بخش دیگر سخنان خود پایانه برکت را یک سالن انتظار برای خدمات رسانی به زائران عنوان کرد و گفت: جهت جلوگیری از احساس گرمای کمتر برای زائران قبل از سوار شدن به اتوبوس‌ها، نصب سایبان در سکو‌ها نیز جزو برنامه‌های راهداری است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام نیز با اشاره به اینکه ۲۰ هزار متر مربع سایه بان در پایانه مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان احداث شده است، گفت: با توجه به گرمای هوا، است.۱۰ کیلومتر جت فن و مه پاش نیز تهیه و نصب و همچنین ۷ هزار متر مربع سایه بان موقت نیز ایجاد شده است.

وی افزود: احداث ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و فضا سازی و کار فرهنگی در پایانه شهید قاسم سلیمانی به مبلغ ۲ میلیارد تومان نیز از پروژه‌های بهره برداری شده در پایانه مرزی شهید و پایانه برکت است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام افزود:۱۶۵ کیلومتر روکش آسفالت محور‌های مواصلاتی مرز مهران،۲ هزار کیلومتر خط کشی، روشنایی گردنه‌ها و تونل‌ها، نصب انواع علائم اخباری، اطلاعاتی و انتظامی، نصب نیوجرسی در محور‌های مواصلاتی از این پروژه‌ها هستند.

نظر شما