شناسهٔ خبر: 61439285 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

پیشنهاد راه اندازی سامانه ثبت سوانح ریلی

یک کارشناس حمل و نقل ریلی بر لزوم راه اندازی سامانه ( جامع ) ثبت سوانح ریلی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل ریلی بر لزوم راه اندازی سامانه ( جامع ) ثبت سوانح حمل و نقل ریلی تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، سعید قصابیان این پیشنهاد را با توجه به اظهارات شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لزوم دسترسی همه اعضای کمیسیون ایمنی راه ها به اطلاعات سامانه جامع ثبت سوانح حمل و نقل و تاکید وی بر این موضوع که این سامانه با تجمیع همه اطلاعات مربوط به تصادفات به تفکیک استان ها و علل وقوع، راه اندازی می شود، بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

تکمیل سامانه جامع ثبت سوانح حمل‌ و نقل به پایان خرداد امسال نرسید

قصابیان با تاکید بر این که سامانه مذکور می تواند کمک زیادی به پیشگیری از تصادفات بکند به خبرنگار ما گفت: ضرورت وجود چنین سامانه ای برای سوانح حمل و نقل ریلی نیز به ذهن متبادر می شود.

او افزود: حالا که چنین سامانه ای وجود دارد که با تجمیع همه اطلاعات مربوط به تصادفات ، منبع غنی را برای کارشناسان و مدیران برای تحلیل سوانح جاده ای ایجاد می کند ، چرا سامانه مشابهی برای سوانح ریلی ایجاد نشود؟

این کارشناس عنوان کرد: همانطور که این اطلاعات به کار اعضای کمیسیون ایمنی راه ها می آید ، قطعا می شود مشابه همین اطلاعات را برای اهالی ریلی فراهم آورد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه سوانح ریلی با جزئیات کامل توسط کمیسیون های سوانح نواحی راه آهن و کمیسیون عالی سوانح راه آهن ثبت و ضبط می شود. در این گزارشات هیچ چیز محرمانه ای وجود ندارد و منبع غنی را برای کارشناسان و مدیران برای تحلیل سوانح ریلی ایجاد می کند؛ نه به هدف مقصر یابی بلکه به هدف پیشگیری.

قصابیان گفت: ایجاد چنین سامانه ای بسیار آسان است. نیاز به نوشتن نرم افزار پیچیده نیست. می شود کلمه « جامع » را هم حذف کرد که کسی فکر نکند که قرار است کار شاقی انجام شود.

وی افزود: کافیست معاون وزیر طی نامه ای به مدیرعامل راه آهن ، از ایشان بخواهد که فایل اکسل پیوست توسط اداره ایمنی سیر و حرکت راه آهن تکمیل و به صورت ماهانه به آن معاونت ارسال گردد.

او عنوان کرد: این فایل اکسل حاوی اطلاعات سانحه است اعم از تاریخ، محل رخداد، شرح خلاصه سانحه با ذکر علل ، تصاویر مرتبط با سانحه، مشخصات ناوگان/ تاسیسات آسیب دیده ، بر آورد خسارات، آسیب های جانی و جرحی و . . . . فایل گزارش کمیسیون عالی سوانح هم می تواند لینک شود.

 

نظر شما