شناسهٔ خبر: 41882479 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

یک راهکار برای جلوگیری از سوانح ریلی

یک کارشناس حمل و نقل، برخورد قاطع با کوتاهی‌هایی که ممکن است در دراز مدت موجب بروز سوانح ریلی شود را ضروری دانست.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل، برخورد قاطع با کوتاهی‌هایی که ممکن است در دراز مدت موجب بروز سوانح ریلی شود را ضروری دانست.

به گزارش تین نیوز، سعید قصابیان این مطلب را در بخش نظرهای کاربران تین نیوز بیان کرد و افزود: اگر قبل از سانحه، مشکلات کشف و با آنها برخورد شود، «اقدام پیش‌گیرانه» و اگر بعد از بروز سانحه این کار را انجام شود «اقدام اصلاحی» صورت گرفته است که معلوم هم نیست موثر واقع شود.

وی اظهار کرد: تخلفاتی و قصوری که پتانسیل ایجاد سانحه دارند، الزاماً به سانحه منجر نمی‌شوند مگر چند درصد از آن‌ها.

او افزود: بنابراین برای پیشگیری از وقوع حوادث ریلی باید به همین تخلفات و قصور کوچک (با پتانسیل ایجاد سانحه) توجه خاص کرد که عموماً به‌دلیل این‌که منجر به سانحه نشده‌اند حتی گزارش هم نمی‌شوند.

این کارشناس عنوان کرد: یکی از عوامل سانحه زا، کوتاهی در بازدید روزانه از خط است. این کوتاهی ممکن است ماه‌ها ادامه داشته باشد و هیچ سانحه‌ای رخ ندهد اما اگر به‌دنبال پیشگیری از سانحه هستیم باید با این کوتاهی‌های کوچک هم، محکم برخورد شود.

وی بیان کرد: اگر قرار است امتیازات سازمانی کسانی که اشتباه و تخلف آنها موجب آسیب مالی و حیثیتی به راه‌آهن شده، سلب شود این کار باید قبل از سانحه انجام شود نه بعد از آن، اگر قبل از سانحه کشف و برخورد شود «اقدام پیش گیرانه» و اگر بعد از بروز سانحه این کار انجام شود، «اقدام اصلاحی» صورت گرفته و معلوم هم نیست خیلی موثر واقع شود.

قصابیان بر لزوم سرکشی از نواحی تاکید کرد و گفت: اگر در این سرکشی‌ها مشخص شد برای مثال پیچ پابند شل است می‌توان بلافاصله امتیازات سازمانی کسانی که اشتباه و تخلف آنها زمینه‌ساز سانحه است را سلب کرد.

به گزارش تین نیوز، سعید رسولی مدیر عامل شرکت راه‌آهن ٢٩ اردیبهشت ماه در جلسه فوق العاده ستاد ارتقای ایمنی این شرکت گفته بود: از این پس در صورت وقوع سانحه، با همه عوامل و سطوح مدیریتی آن مناطق برخورد شده و امتیازات سازمانی کسانی که اشتباه و تخلف آنها موجب آسیب مالی و حیثیتی به راه‌آهن شود، سلب خواهد شد.

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

پرسشنامه

نظر شما