شناسهٔ خبر: 61022412 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

مخاطب ما درک درستی از موسیقی دارد/ با جان و دل قطعه «می‌دانی تو» را می‌نوازم

طناز اسداللهی از نوازندگان ساز ویولا در کنسرت این شب‌های علیرضا قربانی معتقدست مردمی که در تور کنسرت اخیر آنها را همراهی کرده اند، درک درستی از موسیقی دارند.

صاحب‌خبر -

گروه موسیقی هنرآنلاین، طناز اسداللهی نوازنده ساز ویولا در کنسرت علیرضا قربانی که کار هنری و نوازندگی خود را از سن ۱۱ سالگی آغاز کرده است، در گفت‌وگو باهنرآنلاین و درباره همکاری خود با علیرضا قربانی گفت: از سال ۹۸ و با آلبوم «با من بخوان» با استاد علیرضا قربانی همکاری و به عنوان نوازنده ویولا در گروه نوازندگان این هنرمند حضور داشتم.

وی ادامه داد: از سال ۹۸ هر جایی که در ایران کنسرت داشتند، من هم به عنوان نوازنده ویولا در کنار گروه و استاد علیرضا قربانی حضور داشتم.

اسداللهی که دانش‌آموخته دانشگاه تهران است و از نوجوانی به موسیقی و نوازندگی روی آورده است، درباره تور کنسرت شهرهای ایران و حضور او به عنوان یکی از اعضای تیم نوازنده علیرضا قربانی گفت: من در تمام کنسرت‌های ماه‌های اخیر حضور داشتم و اشتیاق مردم برای حضور در کنسرت را حس کرده‌ام. واقعا در شهرستان‌ها ابراز لطف و همراهی مردم بی‌نظیر بود و مردم موسیقی‌فهم ایران زمین باز هم به اثبات رساندند که چه درک درستی از موسیقی و آواز داشته و دارند و اگر کار خوبی ارائه شود، قطعا از این هنر استقبال خواهند کرد.

این نوازنده که تجربه همکاری با نادر مشایخی در ارکستر فیلارمونیک تهران را دارد درباره قطعه مورد علاقه‌اش در کنسرت اخیر علیرضا قربانی گفت: قطعه «می‌دانی تو» یکی از قطعاتی است که با جان و دل در آن می‌نوازم و حس عجیبی در موقع نواختن این قطعه دارم. البته تمامی قطعات آوازی که در این کنسرت اجرا می‌شود، زیباست، اما قطعه «روزگار غریب» به دلیل همخوانی مخاطبان کمی متفاوت‌تر است. در این قطعه می‌توان میزان علاقه مردم به این هنرمند مردمی و آواز کلاسیک را درک کرد.

وی ادامه داد: مخاطبان موسیقی در کنسرت‌های شهرستان و طی این شب‌ها در مجموعه سعدآباد واقعا همراه و همدل با گروه بودند و انرژی بی‌حدی را از آن‌ها در اجراها دریافت کردیم.

نوازنده ویولا در گروه نوازندگان کنسرت علیرضا قربانی به سال‌های دوری از مردم به دلیل بیماری کرونا اشاره و تشریح کرد: در سال‌های گذشته به دلیل بیماری کرونا کنسرت‌ها تعطیل بود و اتفاقات سال گذشته هم باعث به تعویق افتادن کنسرت‌ها شده بود، به همین دلیل همه مردم حتی از من که عضو کوچکی از جامعه هنر و گروه آقای علیرضا قربانی هستم، سوال می‌کردند که چه وقت کنسرت‌ها آغاز می‌شود.

وی افزود: چند سال و به دلایلی که گفته شد ما از حضور مخاطبان در کنار خود محروم بودیم. حضور و همراهی مخاطب و اجرای زنده در حضور آن‌ها واقعا یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات یک هنرمند است. اینکه با مخاطب نفس به نفس هستیم و همراهی و همدلی آنها را لمس می‌کنیم باعث ایجاد انگیزه در نوازندگان می‌شود. حس اجرای زنده خصوصا اجرا با این حجم از حضور مردم در کنسرت علیرضا قربانی در این فضا تجربه‌ای خوب و دل‌انگیز برای من بود.

کنسرت علیرضا قربانی در مجموعه فرهنگی سعدآباد

اسداللهی به رفتار علیرضا قربانی با گروه نوازندگان اشاره کرد و او را یک پدر و برادر خواند که هیچگاه نگاه از بالا به پایین به گروه خود نداشته است.

این نوازنده ضمن روایت برخی خاطرات از حضور و لطف مخاطبان به خاطرات خود از تور کنسرتی که در ماه‌های اخیر در شهرهای مختلف ایران داشتند، اشاره کرد و گفت: در تمامی شهرها این همراهی را از سوی مردم ایران داشتیم. در برخی از شهرها چشمان نمناک مخاطبان حال ما را نیز منقلب می‌کرد. به یاد ماندنی‌ترین خاطره من از این روزهای اجرا در رشت رقم خورد. وقتی که آقای قربانی نتوانستند آواز را ادامه دهند و مردم ادامه شعر را خواندند، اشک در چشمان آقای قربانی هم حلقه زد.

وی در پایان و درباره ادامه شب‌های باقیمانده کنسرت علیرضا قربانی در مجموعه سعدآباد گفت: امیدوارم که این شب‌های باقیمانده هم همچون شب‌های گذشته برای مردم و ما شب‌های خاطره‌سازی شود. قطعا این کنسرت یکی از ماندگارترین کنسرت‌های آقای علیرضا قربانی خواهد بود و همراهی مردم در به ثبت رسیدن این خاطره یک امر موثر بوده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما