شناسهٔ خبر: 61021477 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عموعابدینی: سرآمدان آموزشی دارای 4 شاخصه معرفی می‌شوند

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: طرح سرآمدان آموزشی دارای ۴ شاخصه فعالیت آموزشی با کیفیت، آموزش پژوهش محور، اخلاق حرفه ای در آموزش و شاگرد پروری در جریان حکمت پروری است که اساتید دارای این شاخصه‌ها معرفی و تجلیل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم صبح امروز در نشست خبری پنجمین اجلاس ملی کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی دانشگاه تمدن آفرین و حکمت بنیان که در دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با بیان اینکه در برنامه تحول آموزشی سعی شد که به نقش اساتید بیشتر توجه شود، گفت: نقش آفرینی اساتید در بحث آموزشی چندان مورد توجه نبود و سر آمدان آموزشی به بحث آموزش اساتید می پردازد. اگر قرار است آموزش به معنای شاگرد پروری باشد و تحول آموزشی ایجاد کند باید تغییرات در اساتید اتفاق بیفتد که آن را به عنوان سر آمدان آموزشی در نظر گرفتیم.

وی افزود: طرح سرآمدان آموزشی دارای ۴ شاخصه فعالیت آموزشی با کیفیت، آموزش پژوهش محور، اخلاق حرفه ای در آموزش و شاگرد پروری در جریان حکمت پروری است که اساتید دارای این شاخصه معرفی و تجلیل می شوند.
وی ادامه داد: سال گذشته آیین نامه این طرح ابلاغ شد که اساتید برتر در سطح دانشگاهی انتخاب شدند، در مجموع ۱۱۰ نفر به وزارت علوم معرفی و در نهایت ۱۶ استاد برتر به عنوان سرآمدان آموزشی انتخاب شدند که در اجلاس سرآمدان آموزشی که فردا یکشنبه ۱۱ تیرماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، از این اساتید تقدیر خواهد شد.

عموعابدینی افزود: همچنین اعطای جایزه حکمت دانایی را نیز در دستور کار داریم، براین اساس هر استاد باید برای سرآمد آموزشی ۴۰۰ امتیاز به دست می آوردند که بتوانند در این بین انتخاب شوند، جایزه حکمت و دانایی پیشنهاد شده که هر دو سال یک بار برگزار شود که طرحی برای معرفی حکیمان است که شاخصه های بسیار سختی برای این جایزه در نظر گرفته شده است‌.

پایان پیام/

نظر شما