شناسهٔ خبر: 61035700 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۶ سرآمد آموزشی فردا معرفی و قدردانی می‌شوند

معاون آموزشی وزیر علوم گفت : ۱۶ استاد سرآمد آموزشی فردا در پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی کشور معرفی و قدردانی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

۱۶ سرآمد آموزشی فردا معرفی و قدردانی می‌شوندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی ، معاون آموزشی وزیر علوم امروز در نشست خبری پنجمین اجلاس کرسی‌های نظریه‌پردازی ، نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد با اشاره به طرح تحول آموزش عالی گفت : یکی از محورهای آموزش عالی در دوره جدید آموزش پژوهش محور است. ما آموزش را به‌تنهایی نمی‌بینیم، نقش یک استاد فقط تدریس نیست، بلکه مربیگری و معلمی ، شاخص اصلی استاد است.
عمو عابدینی ، هدف از برگزاری این اجلاس را ترویج و قدردانی از نخبگان عرصه گفتمان تولید علم ، نقد ، نظریه‌پردازی و آزاد اندیشی و نظریه‌پردازان موفق کرسی‌های حکمرانی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این اجلاس با حضور جمعی از مسئولان و فرهیختگان ، استادان و صاحب‌نظران علمی صبح فردا یکشنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود افزود: در پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی از ۱۶ نفر از سرآمدان آموزشی قدردانی می‌شود.
عموعابدینی درباره نحوه انتخاب ۱۶ سرآمد آموزشی اضافه کرد : دانشگاه‌های سراسر کشور بر اساس آئین نامه‌ای در مجموع ۱۱۰ استاد را بر اساس چهار شاخص ، فعالیت آموزشی با کیفیت ، آموزش پژوهش محور که منجر به نظریه و کرسی نظریه پردازی شود ، اخلاق حرفه‌ای در آموزش و شاگرد پروری و حکیم‌پروری انتخاب کردند .
همچنین از این تعداد ۳۷ نفر که دارای شرایط و امتیاز بالاتری بودند ، انتخاب شدند و در کمیته اصلی نیز ۱۶ نفر به عنوان سرآمد آموزشی (حکیم پروری) برگزیده شدند که فردا در مراسم پنجمین اجلاس کرسی‌های نظریه پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی قدردانی می‌شوند.

نظر شما