شناسهٔ خبر: 60589957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت حمایت از واحد تولیدی نان‌های حجیم در مراغه

خبرگزاری صدا و سیما

بزرگترین واحد تولید نان‌های حجیم و نیمه حجیم آذربایجان شرقی در مراغه نیازمند حمایت برای اجرای طرح توسعه است.

صاحب‌خبر -

ضرورت حمایت از واحد تولیدی نان‌های حجیم استان در مراغهبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیر نان اطهر مراغه گفت: این واحد با پخت روزانه بیش از ۴ تن آرد انوان نان‌های حجیم و نیمه حجیم نیاز ۱۸ شهرستان را در شمال غرب تامین می‌کند.

 صارمی افزود: در این واحد بیش از ۳۰ نوع نان حجیم، نیمه حجیم و شیرینی از جمله نان ساندویچ تولید و روانه بازار می‌شود و تولید در این واحد با ۴ نفر آغاز شده و هم اکنون به ۶۲ نفر رسیده است.

به گفته مدیر نان اطهر، طرح توسعه این واحد برای افزایش ظرفیت تولید و اشتغال از یک سال پیش آغاز شده، اما به علت قوانین دست پاگیر اداری متوقف است.

وی گفت: ماشین آلات طرح توسعه این واحد از کشور‌های خارجی خریداری و هم اکنون در گمرک بازرگان متوقف شده است و در صورت  بهره برداری از این طرح، میزان اشتغال تا ۱۵۰ نفر افزایش خواهد یافت.

به گفته این تولید کننده نان، طرح توسعه این واحد بدون اخد تسهیلات اجرا می‌شود و تنها مشکل بهانه تراشی در خصوص قرار گرفته در محدوده شهر است.
وی افزود: با وجود بازدید مسئولان ارشد شهرستان هنوز صدور مجور احداث طرح توسعه برای این واحد صورت نگرفته است.

مدیر اداره غله مراغه هم گفت: این واحد بزرگترین تولید کننده انواع نان‌های حجیم در استان است.
برقی افزود: از طریق این واحد بخشی از نان‌های حجیم استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل تامین می‌شود.

 

<div id="video-display-embed-code_9728176"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3873956/9728176?width=400&height=300"></script></div>
گزارش از: احمد طالبی ـ خبرگزاری صداوسیما ـ مراغه
 

نظر شما