شناسهٔ خبر: 67598462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور مسئولان؛

یادمان مادران شهید در گذر فرهنگی شاهرود رونمایی شد

شاهرود- طی مراسمی با حضور مسئولان و مقارن با ماه محرم، یادمان مادران شهید در گذر فرهنگی شاهرود رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، طی مراسمی معنوی با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی در ابتدای مجموعه شهدای گمنام آبشار شاهرود یادمان مادران شهدا رونمایی شد.

شهردار شاهرود در این مراسم گفت: هدف از این المان فرهنگی، گرامی داشت یاد و خاطر مادران شهدا است.

محسن احمدی با بیان اینکه این المان از سوی شهرداری شاهرود با هدف گرامی داشت یاد مادران شهدا به خصوص مادران چند شهید دفاع مقدس ایجاد شده است، تاکید کرد: این کار فرهنگی در گذر فرهنگی شاهرود و در امتداد کارهای ارزشی انجام شده است.

وی الگوبرداری از مکتب امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) را مهمترین ویژگی مادران شهدا دانست و ابراز کرد: مادران شهدا با تاسی از امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا، ایستادگی را معنایی دوباره کردند.

شهردار شاهرود همچنین با بیان اینکه قراردادن تصاویر شهدا در چهار راه‌ها و خیابان‌ها و معابر اصلی و همچنین تقاطع‌ها و یادآوری شهدای محلات در زمره اقدامات شهرداری در کنار مسائلی عمرانی در شاهرود است، گفت: از این دست اقدامات در ادامه نیز در سطح شهر شاهرود صورت خواهد گرفت.

احمدی درباره المان ساخته شده نیز بیان کرد: المان مادر شهید به طول ۱۱ متر و عمق پنج و نیم متر با متریال بتن پلیمری ساخته و امروز رونمایی رسمی شده است.

محمد رضا یونسیان عضو شورای اسلامی شهر شاهرود نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد مادران شهدا، گفت: این قشر ارزشمند جامعه نقش بسیار ارزشمندی در تربیت فرزندان ایران عزیز داشتند و رونمایی از این المان در واقع یک نوع ادای دین به مادران شهدا است.

وی افزود: مادران شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس با ازخودگذشتگی دارایی ارزشمندشأن یعنی جوان و پاره تن خود را به جبهه‌های حق علیه باطل فرستادند و این مهم، اجر عظیمی در نزد پروردگار دارد.

گفتنی است نوحه سرایی با موضوع محرم و شهدا در زمره بخش‌های این مراسم بود که با حضور جمعی از مردم، مادران و خانواده معزز شهدا و ایثارگران شهرستان شاهرود به اجرا در آمد.

نظر شما