شناسهٔ خبر: 60576355 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اتهام روسیه به اوکراین درباره برنامه حملات میکروبی

دستگاه امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد: دستگاه اطلاعات نظامی اوکراین برای حمله‌ای تروریستی در روسیه با استفاده از بمب کثیف برنامه ریزی کرده است.

صاحب‌خبر -

  اتهام روسیه به اوکراین درباره برنامه حملات میکروبیبه گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما‏، به نقل از پایگاه اینترنتی اسپتوتنیک، روسیه، اوکراین را به تلاش برای اجرای برنامه حملات میکروبی متهم کرد.

دستگاه امنیت فدرال روسیه (FSB) روز سه شنبه اعلام کرد دستگاه اطلاعات نظامی اوکراین برای حمله‌ای تروریستی در روسیه با استفاده از بمب کثیف برنامه ریزی کرده است. در این بیانیه تصریح شده است اوکراین قصد دارد بمب‌های کثیف مجهز به تایمر‌های تاخیری را تحویل دهد و نصب کند تا به طور همزمان منطقه را منفجر و سکونت ناپذیر کند.

علاوه بر این، دستگاه امنیت فدرال روسیه ویدئویی از بازجویی از دو خلبان اوکراینی بازداشت شده منتشر کرده است که در این ویدئو، این دو نفر اعتراف کرده اند که کی یف در نظر دارد تا برای حملات تروریستی، مواد قابل حمل هسته‌ای را به روسیه منتقل کند.

دربیانیه دستگاه امنیت فدرال روسیه تصریح شده است در جریان بررسی خرابکاری برنامه ریزی شده در می ۲۰۲۳ برای منفجر کردن هواپیما‌های دوربرد مستقر در فرودگاه سورنی در منطقه ایوانوو، مشخص شد سازمان اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین برای یک اقدام تروریستی بااستفاده از بمب‌های موسوم به بمب کثیف برنامه ریزی می‌کند.

یکی از خلبانان در این ویدئوی منتشر شده می‌گوید: «پیش از این، مسئولان دستگاه اطلاعات اوکراین درباره امکان ایجاد و انتقال یک بمب هسته‌ای «کثیف» برای آلودگی رادیواکتیو بحث کرده اند.

خلبان دوم نیز در این ویدئو می‌گفت که به او ماموریت داده شده بود تا منطقه غربی بریانسک روسیه را بمباران کند. وی تصریح کرد: هدف این حمله، بمباران یک انبار سوخت و مواد روان کننده مثل روغن بوده است.

دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ویژه اوکراین در حملات به زیرساخت‌های غیرنظامی روسیه و هدف قرار دادن شبکه انرژی فعالیت‌هایی داشته اند. اوکراین به سمت نیروگاه هسته‌ای Zaporozhye، بزرگ ترین تاسیسات از این نوع در اروپا، راکت شلیک کرده است که این کار خطر قابل توجهی ایجاد می‌کند و ممکن است به بروز یک فاجعه هسته‌ای منجر شود.

نظر شما