شناسهٔ خبر: 60618850 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراسم بزرگداشت شهدای ایرانی در بوسنی و هرزگوین

 در آستانه سی امین سالگرد شهادت شهید حاج رسول حیدری و همرزم بوسنیایی اش شهید محمد آودیچ مراسم بزرگداشت یاد و خاطره این شهدای عزیز و سایر شهدا در بوسني و هرزگوين برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در آستانه سی امین سالگرد شهادت شهید حاج رسول حیدری و همرزم بوسنیایی اش شهید محمد آودیچ مراسم بزرگداشت یاد و خاطره این شهدای عزیز و سایر شهدای والامقام جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین، شهید حجت الاسلام سید محمد حسین نواب، شهید بهنام نیکنام و شهید عبدالله کلاشک با همکاری بنیاد زمان و سازمان خانواده شهدا و رزمندگان شهر ویسوکو در سالن آلتینتاگ ویسوکو برگزار شد.

<div id="video-display-embed-code_9735395"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3875812/9735395?width=600&height=350"></script></div>


در این مراسم معنوی جمعی از مدیران ومسئولان محلی، شخصیت‌های دینی و فرهنگی، همرزمان قدیمی، خانواده‌های شهدای بوسنی و جمعی از مدیران وهمکاران نهاد‌های ایرانی حضور چشمگیر داشتند.
سخنرانان در این مراسم با تجلیل از جایگاه رفیع شهیدان بر قدر شناسی مسلمانان بوسنی نسبت به حمایت‌های ملت ایران در دوران دشوار جنگ تاکید کردند.
شهید رسول حیدری اولین شهید ایرانی در بوسنی و محمد آودیچ ظهر ۱۹ خرداد ۱۳۷۲ در روز عید غدیر در جریان جنگ بوسنی در منطقه کاکانی واقع در ۳۵ کیلومتری شهر سارایوو به شهادت رسیدند.

 


مصاحبه‌ها:
۱ - مرصد شاهینوویچ - رئیس انجمن پرپورود شهر ویسکو
۲ - امجد جاودان - همکار شهید در دوران جنگ
۳ - ماشاالله شاکری - سرپرست سفارت ایران در سارایوو
۴ - میرزا گانیچ - شهردار شهر ویسوکو
۵ - شیخ مدحت افندی چلبیچ - موسس تکیه عاشورا در سارایوو
------------

نظر شما