شناسهٔ خبر: 60209469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از ظرفیت واحد‌های فناور در کنار واحد‌های تولیدی استفاده می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و فناور گفت: از ظرفیت واحد‌های فناور در کنار واحد‌های تولیدی برای افزایش بهره‌وری استفاده خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی باستین در آیین تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر بیان کرد: یکی از موارد مهم در نشست با شرکت‌های دانش بنیان و فناور اجرایی‌سازی و تحقق شعار سال بود و از سویی افزایش نفوذ علم و دانش و ارتقاء تکنولوژی و فناوری است که موجب افزایش بهره‌وری در واحد‌های تولیدی می‌شود.
 
وی افزود: تصمیم بر این شد تا از ظرفیت واحد‌های فناور در کنار واحد‌های تولیدی در سال‌جاری استفاده کنیم.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و فناور مشکلاتی داشتند که قرار است نسبت‌به رفع این مشکلات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اقدام کنیم، عنوان کرد: کمبود زیرساخت‌های استقرار شرکت‌ها، تسهیلات بانکی و تامین وثیقه، تامین اجتماعی و مالیات و شرکت در مناقصه‌ها از جمله مشکلات مطرح شده است که در تلاش برای رفع آن‌ها خواهیم بود.
 
وی گفت: امروزه در تمام جوامع پیشرفته و کشور‌های توسعه یافته، نفوذ علم و دانش به عنوان پیشران توسعه و قدرت ملی محسوب می‌شود  و در کشور و استان ما هم اگر می‌خواهیم قوی باشیم باید به این قدرت متوسل شویم.
 
باستین بیان کرد: از مدیر جدید پارک علم وفناوری درخواست کردیم یک برنامه عملیاتی برای  تحقق تصویب نامه هیئت وزیران تهیه و تدوین و همچنین  برای تدوین برنامه عملیاتی برای سند اقتصاد دانش بنیان و سند علم و فناوری استان اقدام کند و یک برنامه کمی، قابل سنجش و رصد داشته باشد که همه شاخصه‌های لازم برای سال‌جاری و حتی برنامه‌هایی که تا پایان برنامه هفتم توسعه در نظر گرفتیم به نحو مطلوب ارزیابی کنیم تا به برنامه و اسناد توسعه‌ای برسیم.
 
در این آیین که تعدادی از مدیران شرکت‌های فناور و دانش بنیان حضور داشتند از زحمات رزمی‌نیا تجلیل و دشتی به عنوان رییس جدید پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر منصوب شد.
 
دشتی عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر است و پیش از این معاون پارک علم و فناوری استان بوده و سابقه فعالیت در شرکت‌های دانش بنیان را در کارنامه کاری خود دارد.
 
<div id="video-display-embed-code_9635255"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3851039/9635255?width=800&height=405"></script></div>

نظر شما