شناسهٔ خبر: 59965296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جابجایی ۵۱۱ میلیون تن کالا به همت ناوگان جاده ای کشور

پارسال ۵۱۱ میلیون تن کالا به وسیله ناوگان باری جاده ای کشور جابجا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل مهرداد حمدالهی مدیر کل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حاشیه نشست تخصصی انجمن های صنفی، شرکت ها و رانندگان فعال در ناوگان باری که با حضور نمایندگانی از استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی در اردبیل برگزار شد، گفت: سال گذشته ۵۱۱ میلیون تن کالا در شبکه ناوگان باری جاده ای جابجا شد که سه درصد در مقایسه با سال قبل از آن افزایش داشته است.

وی در بازدید از شهرک حمل‌ونقل اردبیـل و گفت گویی با رانندگان، بر رفع مشکلات فعالان عرصه حمل‌ونقل تاکید کرد.

<div id="video-display-embed-code_9579093"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3835728/9579093?width=400&height=300"></script></div>

حمدالهی یادآور شد: در حال حاضر ۴۱۲ هزار دستگاه کامیون با میانگین سنی ۱۹ سال در امر جابجایی کالا در جاده های کشور فعال هستند.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین در خصوص راهکارهای کنترل فرار بار و اقدامات انجام شده گفت: علاوه بر راهکارهای فیزیکی کنترل فرار بار توسط مسئولین نظارتی تلاش شد استفاده از فناوری و سامانه ها را هم برای جلوگیری از فرار بار در ناوگان باری افزایش دهیم.
جابجایی ۵۱۱ میلیون تن کالاحمدالهی ادامه داد: سامانه داده کاوی اطلاعات پلاک یا همان "داپ"در همین راستا فعال شده است که در چارچوب آن راننده و شرکتی که اقدام به حمل بار بدون اسناد کند شناسایی و به ادارات استانی معرفی می‌شود.
حمدالهی ادامه داد:با توجه به نام کاربری که برای رانندگان و شرکتها تعریف شده است، رانندگان و شرکت های متخلف قابل شناسایی هستند.
وی یادآور شد: نخستین تخلف به صورت پیامکی به راننده و شرکت متخلف اطلاع رسانی و در صورت ادامه تخلف طبق قانون با متخلفان برخورد می شود.

نظر شما