شناسهٔ خبر: 59855311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۲۰ درصدی جابجایی کالا در استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۲۰ درصدی حمل کالا و بار در این استان از طریق شبکه حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل کلیم‌الله وثوقی در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل شهرستان خلخال با بیان اینکه در فروردین ماه پارسال در مجموع ۲۲۵ هزار و ۹۷۱ تن کالا و بار در استان اردبیل جابجا شده بود، اظهار کرد: امسال ۲۷۲ هزار تن کالا و بار در استان جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه هر سال بیش از چهار میلیون تن کالا و بار از نقاط مختلف استان اردبیل به سایر نقاط حمل می‌شود، بیان کرد: بیشترین میزان کالا در فروردین ماه سال جاری به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، نمین، خلخال و بیله‌سوار جابجا شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالا‌های جابجا شده را سیمان کیسه‌ای و فله ای، مصالح ساختمانی، شمش آهن، آب معدنی، انواع بنزین، سیب زمینی، ام دی اف و گازوئیل ذکر کرد.
وثوقی با اشاره به افزایش ۳۰۶ درصدی جابجایی کالا و بار در شهرستان خلخال اضافه کرد: در فروردین ماه پارسال در مجموع چهار هزار و ۶۴۱ تن کالا در شهرستان خلخال جابجا شده بود که امسال این رقم با افزایش ۳۰۶ درصدی به ۱۸ هزار و ۸۷۳ تن کالا و بار رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین از فعالیت ۹۰ شرکت حمل و نقل خبر داد و اظهار کرد:: ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان باری و ۱۲ هزار و ۶ راننده در حوزه حمل و نقل کالا در استان در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

نظر شما