شناسهٔ خبر: 596024 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه مهاباد: روز قدس موجب بیداری جهانی نسبت به مساله فلسطین شده است

مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد گفت: برگزاری همه ساله روز قدس موجب بیداری مردم جهان نسبت به مساله فلسطین و مظلومیت کودکان و زنان بی دفاع آن در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی شده است.

صاحب‌خبر -

ˈ ماموستا ملاقادر سهرابی ˈ ، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امام خمینی (ره) برای همبستگی جهانیان با مردم فلسطین آخرین جمعه رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کرد و قبل از این نامگذاری تنها افراد کمی از مبارزه آزادی خواهانه مردم فلسطین آگاه بودند و هیچگونه هماهنگی و همصدایی نیز در بین مسلمانان در مورد فلسطین وجود نداشت.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) به عنوان یک عالم و رهبر جهان اسلام با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، نسبت به برحق بودن مبارزات مردم فلسطین و اهمیت آزادی قدس تاکید کردند.

ماموستا سهرابی گفت: پس از این نامگذاری بود که بسیاری از مردم جهان با نام قدس آشنا شدند و هاله های ابهام و ناآشنایی مردم جهان از موضوع فلسطین برداشته شد.

وی اضافه کرد: بعد از این نامگذاری جهانیان از نقشه های شوم و برنامه های رژیم صهیونیستی در فلسطین آگاه شده و ابعاد جنایت های این رژیم در مناطق مختلف فلسطین در طول بیش از نیم قرن مبارزه آشکار شد.

امام جمعه مهاباد با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه نیز گفت: این رژیم از سکوت جامعه جهانی در مقابل این جنایات استفاده کرده و وقیحانه تر از گذشته نسبت به قتل و کشتار زنان و کودکان بی دفاع فلسطینی پرداخته است.

وی اضافه کرد: اینک در آستانه روز جهانی قدس موج جهانی تازه ای از انزجار عمومی از جنایت های این رژیم در دنیا به راه افتاده است و ملت های آزادیخواه جهان ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین این نسل کشی را محکوم کرده اند.

ماموستا سهرابی اظهار کرد: لازم است در این برهه حساس از تاریخ اسلام، سران کشورهای اسلامی و روشنفکران جهان اسلام با هم متحد شده و علیه این جنایات رژیم صهیونیستی قیام کنند.

وی اضافه کرد: حمایت ها و اعلام همبستگی مسلمانان می تواند برگ برنده ای برای مردم فلسطین و مقاومت آنها در مقابل این رژیم اشغالگر باشد.

امام جمعه مهاباد از مردم ایران اسلامی خواست در این روز تاریخی و بزرگ با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز قدس حمایت های خود از مردم فلسطین را اعلام کنند.

وی با دعوت از مردم مومن و روزدار مهابادی برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس گفت: حضور گسترده مردم می تواند نشان از اتحاد و هم صدایی آنان در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی باشد.

7512/584/581/ 1495

نظر شما