شناسهٔ خبر: 601198 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

در آستانه تاريخي ترين جمعه ماه مبارک رمضان

ايران آزادي قدس را فرياد مي زند

صاحب‌خبر -

حالا ديگر مي توان ثانيه ها را براي حضور در راهپيمايي روز قدس شمرد. حضوري که امسال خيلي ها برايش لحظه شماري مي کردند وقتي قاب تصاوير ارسالي از غزه را مي ديدند که با خون کودکان و زنان و مردان مقاوم فلسطين گلگون مي شود. حالا نه فقط ايران که همه دنيا و همه وجدان هاي بيدار منتظر غريو ميليون ها ايراني است که از هر کيش و آيين و از هر جريان سياسي مي خواهند غم غزه را در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان فرياد بکشند. فردا سي و ششمين سالگرد روز جهاني قدس درحالي در سراسر ايران و ديگر کشورهاي اسلامي برگزار مي شود که مردم بي دفاع غزه در محاصره نيروهاي رژيم صهيونيستي و زير حملات هوايي جنگنده هاي ارتش رژيم اشغالگر،روزه هاي خود را به شهد شهادت افطار مي کنند . قدس امسال به خون اين شهيدان رنگين شده از اين رو فردا فرصتي ديگر است براي اعلام حمايت از فلسطين و از زنان و کودکان مظلوم غزه ،اينکه ما هستيم و از آن ها همچون هميشه حمايت خواهيم کرد و خواهيم گفت که ظلم پايدار نخواهد بود. در همين ارتباط نهادها، احزاب ، سازمان هاي دولتي کشوري و لشکري همچنين شخصيت هاي سياسي و مذهبي با صدور بيانيه هاي جداگانه اي با تاکيد بر محکوميت فجايع انساني در غزه، از مردم براي حضور يکپارچه در راهپيمايي روز قدس دعوت کردند.

روحاني: روز قدس امسال بايد از هميشه باشکوه تر باشد

به گزارش واحد مرکزي خبر رئيس  جمهور روز گذشته در جلسه هيئت دولت با فراخواني کشورهاي اسلامي به وحدت و هماهنگي در برابر جنايت هاي صهيونيست ها، ادامه اين جنايات را ناشي از ضعف وحدت در دنياي اسلام خواند و از مردم به ويژه زنان و کودکان خواست در راهپيمايي روز قدس امسال، حضور و مشارکت فعالانه داشته باشند. روحاني گفت: بيشترين شمار قربانيان حملات صهيونيست ها به غزه، کودکان و زنان فلسطيني هستند لذا لازم است زنان و کودکان ايراني به عنوان همبستگي با زنان و کودکان فلسطيني، به آنها يادآوري کنند که به يادشان هستند. رئيس جمهور تأکيد کرد: روز قدس بايد به روز خشم و تنفر عمومي از جنايات صهيونيست ها تبديل شود چرا که جنايات و کشتارهاي اخير براي همه مسلمانان و آزادگان جهان غيرقابل تحمل شده است و انسان هاي «آزادمرد» و «آزادزن» بايد به صحنه بيايند و اعتراض کنند.روحاني با تأکيد بر اينکه بايد روز قدس امسال از هميشه باشکوه تر باشد، گفت: مردم با حضور و تظاهرات و فريادهايشان نشان مي دهند که فلسطين تنها نيست و به فلسطيني ها اعلام مي کنند که درست است آنها مظلوم هستند اما اين طور نيست که فراموش شده باشند بلکه فرياد آنها براي اعتراض به جنايتکاران بلندتر از هميشه است.وي خاطرنشان کرد: اين ظلم و غصب پايدار نمي ماند و ترديد نداريم که پايان نهايي نبرد بين حق و باطل، پيروزي حق است. فلسطين پيروز نهايي اين نبرد است و غاصبان صهيونيست، با همه وجودشان در خواهند يافت که راهي که از روز اول انتخاب کرده اند، راه درستي نبوده است و با حمايت آتش و توپخانه نمي توان ملتي را از حقوقش محروم کرد.

دعوت آيات عظام و مراجع تقليد از مردم براي حضور در راهپيمايي روز قدس

همچنين در اين ارتباط واحدمرکزي خبر گزارش داد آيات عظام مکارم شيرازي ، سبحاني، نوري همداني ،علوي گرگاني و جوادي آملي در پيام هاي جداگانه مردم را به شرکت گسترده در راهپيمايي روز قدس فراخواندندو تاکيد کردند: همه مسئولان و ملت ايران در داخل و خارج بايد در روز قدس در حمايت از فلسطين در راهپيمايي شرکت کنند. به گزارش ايسنا آيت ا... جنتي دبير شوراي نگهبان در بيانيه اي از مردم براي حضور در راهپيمايي روز قدس دعوت کرد. در همين حال سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، شوراي نگهبان، جامعه مدرسين حوزه علميه قم، انجمن اسلامي جامعۀ پزشکي ايران، سپاه حضرت محمد رسول ا...، مجمع روحانيون مبارز ، جمعي از روشنفکران و هنرمندان ايراني، جمعيّت حاميان آزادي قدس شريف، تشکل هاي دانشجويي دانشگاه هاي آزاد استان گيلان، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي،وزارت دفاع ، سازمان جوانان حزب اسلامي، شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، حزب مؤتلفه اسلامي، جامعه انجمن هاي اسلامي اصناف و بازار، جامعه اسلامي کارمندان، جامعه روحانيت مبارز، جامعه اسلامي مهندسين ،حزب کارگزاران سازندگي ايران، شوراي عالي انقلاب فرهنگي ،ستاد کل نيروهاي مسلح ،مجمع جهاني تقريب مذاهب، جهادگران جهاد دانشگاهي، ارتش، شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي، دانشگاه آزاد ،حزب اراده ملت ،کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، حزب مردم سالاري ، کميته حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين،سه اتحاديه بزرگ تشکل هاي دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي، ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره)، خانه کارگر، حزب جوانان ايران اسلامي، کانون سردفتران و دفترياران، سازمان تعزيرات ،جبهه پيروان خط امام و رهبري، جمعيت حاميان آزادي قدس شريف، سازمان بسيج جامعه پزشکي تهران بزرگ ، گروه هاي جهادي سراسر کشورو...باصدور بيانيه هاي جداگانه اي مردم را به حضور در راهپيمايي روز قدس دعوت کردند.

آملي لاريجاني: جنايات رژيم صهيونيستي «بربريت مدرن» است

همچنين به گزارش ايسنا رئيس قوه قضاييه نيز جنايت هاي رژيم صهيونيستي در غزه و حمايت کشورهاي غربي از اين رژيم را « بربريت مدرن» خواند و گفت: رژيم صهيونيستي به بهانه دفاع از خود، بر سر کودکان، مردان و زنان بي پناه بمب مي ريزد و حتي مجروحان بستري شده در بيمارستان را مورد حمله قرار مي دهد. آملي لاريجاني با بيان اينکه انسان از اين همه « نفاق کشورهاي غربي در برابر حقوق بشر تعجب مي کند»، تصريح کرد: اين بربريت مدرن مجروحان بستري شده در بيمارستان ها را مورد هدف قرار مي دهند و سپس ادعا مي کنند از بيمارستان موشک شليک مي شود! رئيس قوه قضاييه يادآور شد: کشورهاي غربي که حاضرند بر مبناي ادعاهاي چند نفر همجنس باز، ايران را به نقض حقوق بشر متهم کنند، جنايتي با اين گستردگي را يا نمي بينند و يا اينکه مي بينند و از آن دفاع مي کنند و حتي به رژيم صهيونيستي بابت اين جنايات حق مي دهند.

لاريجاني : روز قدس روز عزاي عمومي است

به گزارش فارس رئيس مجلس نيز روز قدس را روز عزاي عمومي عنوان کرد و خواستار حضور گسترده مردم در راهپيمايي اين روز شد.وي با اشاره به وضعيت مردم فلسطين گفت: آنها هم اکنون احتياج به حمايت عملي از جمله سلاح و حمايت هاي دارويي و حياتي دارند. رئيس مجلس ادامه داد: حضور مردم در روز قدس و هر گامي که در آن روز برمي دارند اثر عملي خواهد داشت و نتيجه آن براي ماجراي غزه مثبت خواهد بود و اين نشان دهنده اراده عمومي امت اسلامي است.

ولايتي: دبيرکلي سازمان ملل گويي سخنگوي رژيم صهيونيستي است

از سوي ديگر به گزارش تسنيم، علي اکبر ولايتي دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: بان کي مون شأن دبيرکلي سازمان ملل را حفظ نکرده و گويي سخنگوي رژيم صهيونيستي است. وي ادامه داد: توقع اين است که يکي از ارکان سازمان ملل متحد که دبيرکل سازمان است فعال تر و جدي تر از مواضع دبيرکل فعلي باشد اما او در تل آويو فلسطينيان را مورد خطاب قرار مي دهد که شما از خودتان دفاع و به سمت اسرائيل موشک شليک نکنيد.

در همين حال سيد يدا... شيرمردي رييس ستاد نماز جمعه تهران اعلام کرد: نماز جمعه اين هفته تهران همزمان با روز جهاني قدس در دانشگاه تهران و به امامت آيت ا... سيد احمد خاتمي اقامه مي شود.

نظر شما