شناسهٔ خبر: 587970 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشگاهیان مهاباد: روز قدس روز دفاع از حق مظلوم است

مهاباد - ایرنا - جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاههای مهاباد از روز قدس به عنوان روز دفاع از حق مردم مظلوم فلسطین در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی یاد کرده و خواستار حضور گسترده مردم در راهپیمایی این روز بزرگ شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنان ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار مردم مظلوم این منطقه خواستار توقف سریع این جنایات و محاکمه سران این رژیم جنایتکار شدند.

رییس دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد با محکوم کردن این جنایت گفت: شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس نشان از وحدت و همصدایی جامعه اسلامی در مقابل این تجاوز و جنایت رژیم صهیونیستی دارد.

معروف خلیلی افزود: این اتحاد و همصدایی مسلمانان جهان با مردم فلسطین می تواند عامل فشاری برای پایان دادن به حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی باشد و باعث شود کشورهای دیگر نیز از حمایت های خود از این رژیم دست بردارند.

وی یادآور شد: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی جنبه جهانی به این روز بخشیده و مردم جهان را با مبارزات آزادی خواهانه مردم فلسطین آشنا کند.

یکی از دانشجویان رشته علوم سیاسی دانشگاه پیام نور مهاباد نیز از سکوت جامعه جهانی در برابر کشتار مردم بی دفاع غزه انتقاد کرده و خواستار توقف سریع این حملات شدند.

سامان نوذری از روشنفکران و دانشگاهیان کشورهای اسلامی خواست که با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس، حمایت خود را از مقاومت مردم فلسطین اعلام کنند.

این دانشجو گفت: سران کشورهای اسلامی می توانند متحد و همصدا علیه جنایت های رژیم صهیونیستی و کشتار مردم مسلمان بی دفاع فلسطین، در سازمان ملل متحد و دادگاه بین المللی لاهه اقامه دعوا کنند.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد نیز از اقشار مختلف مردم در کشورهای اسلامی خواستند که در راهپیمایی روز قدس با حضور گسترده و پرشور خود با مردم فلسطین اعلام همبستگی کرده و با فریادهای مرگ بر اسراییل و به آتش کشاندن پرچم این رژیم اشغالگر انزجار خود را این از جنایت ها اعلام کنند.

امیر عباسی گفت: این حمایت ها و اعلام همبستگی ها می تواند بازتاب بسیار خوبی در رسانه های جمعی داشته باشد و مردم جهان را از موضوع فلسطین و جنایت های رژیم صهیونیستی آگاه سازد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد نیز گفت: حمایت های همه جانبه مردم در کشورهای اسلامی از مردم فلسطین، برگی دیگر به کتاب شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی اضافه کرده و روحی تازه در پیکر مبارزه طلبی مردم فلسطین می دمد.

صلاح خان احمد زاده افزود: دفاع از مردم فلسطین، دفاع از انسان های مظلوم بوده و در آیین اسلام دفاع از مظلوم یکی از نشانه های ایمان و عملی نوع دوستانه محسوب می شود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: تا زمانی که همه مسلمانان جهان علیه رژیم صهیونیستی متحد نشوند و با هم برای آزادی مسلمانان فلسطین همکاری نکنند این رژیم به جنایت های خود علیه مسلمانان ادامه می دهد.

یکی از دانشجویان بسیجی نیز دفاع و همبستگی با مردم فلسطین را نوعی جهاد در راه حق اعلام کرد و گفت: روشنفکران و آزاداندیشان نباید اجازه دهند که این رژیم در غزه دست به هرگونه جنایتی بزند .

شیرین احمدی افزود: رژیم صهیونیستی از وجود جنگ و ناآرامی در کشورهای اسلامی استفاده کرده و با سیاست های خود در بین کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد کرده است.

حملات جدید رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هشتم ژوئیه مصادف با هفدهم تیرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در این حملات صدها نفر از مردم مظلوم و بی دفاع غزه شهید و هزاران نفر نیز مجروح و آواره شده اند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده است.

7512/584/581

نظر شما