شناسهٔ خبر: 59411651 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قابل توجه روزه داران

خوراکی‌های شیرین در سحری نخورید

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از روزه داران خواست در وعده سحر، خوراکی‌های شیرین نخورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نسرین یادگاری می گوید: روزه‌داران از خوردن مواد غذایی شیرین که موجب تحریک انسولین و ورود قندخون به سلول‌ها و در نتیجه کاهش قندخون می‌شود پرهیز کنند.خوراکی‌های شیرین در سحری نخورید

او افزود: مصرف موادغذایی شیرین و حاوی قند‌های ساده مثل شیرینی و شکلات در وعده سحری سبب گرسنگی فرد می شود.

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روزه داران مثل زمانی که روزه نیستند سه وعده غذا میل کنند که این وعده‌ها شامل افطار، شام و سحر است، اما صرف غذا نباید در تعداد، کمتر از دو بار در شبانه روز باشد.

یادگاری افزود: بهتر است غذای مصرفی در وعده سحری، خصوصیات و ویژگی وعده ناهار را داشته باشد تا از ایجاد گرسنگی در طول روز پیشگیری شود.

او با تاکید بر مصرف غذا‌های سبک و مختصر در افطار گفت: این وعده غذایی باید شامل گروه‌های غذایی شیر و لبنیات، میوه و سبزی، نان و غلات برای افزایش قند خون باشد.

مصرف شیر گرم، فرنی و یا شیر برنج و استفاده از مواد غذایی آبکی مثل سوپ کم چرب، آش کم حبوبات، حلیم بدون روغن و شکر در هنگام افطار مناسب است.

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک درباره خوردن حلیم در ماه مبارک رمضان هم گفت: حلیم منبع خوبی از مواد نشاسته‌ای، فیبر پتاسیم و منیزیوم است و همچنین مصرف مایعات به هنگام افطار و سحر موجب حفظ تعادل آب و مواد معدنی فرد روزه‌دار می‌شود.

یادگاری به مصرف سبزیجات تازه و میوه بین افطار تا سحر تاکید کرد و افزود: پس از صرف افطار و تا قبل از خواب به تدریج انواع میوه، چای کمرنگ و سایر مایعات به ویژه آب برای جبران کم آبی بدن مصرف شود و نوشیدن شربت‌های سنتی و خانگی مانند خاک شیر، عرق بید مشک، شربت بهار نارنج و شربت آبلیمو هم در این ایام برای تامین آب بدن مناسب است.

نظر شما