شناسهٔ خبر: 59377756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روزه‌داران از خوردن خوراکی‌های شیرین در وعده سحر پرهیز کنند

اراک - ایرنا - رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روزه‌داران از خوردن مواد غذایی شیرین که موجب تحریک انسولین و ورود قندخون به سلول‌ها و در نتیجه کاهش قندخون می‌شود، پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -

«نسرین یادگاری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مصرف موادغذایی شیرین و حاوی قندهای ساده مثل شیرینی و شکلات در وعده سحری موجب می‌شود، شخص زودتر گرسنه شود.

وی توصیه کرد، افراد روزه دار همانند زمانی که روزه نیستند سه وعده غذا میل کنند که این وعده‌ها شامل افطار، شام و سحر است. اما صرف غذا نباید در دفعات کمتر از ۲ بار در ۲۴ ساعت باشد.

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بهتر است غذای مصرفی در وعده سحری، خصوصیات و ویژگی وعده ناهار را داشته باشد تا از ایجاد گرسنگی در طول روز پیشگیری شود.

یادگاری با تاکید بر مصرف غذاهای سبک و مختصر در افطار عنوان کرد: این وعده غذایی باید شامل گروه‌های غذایی شیر و لبنیات، میوه و سبزی، نان و غلات برای افزایش قند خون باشد و نان، پنیر و سبزی و نیز نان، پنیر گردو و خرما یکی از عادات خوب غذایی هموطنان در این ایام است.

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مصرف شیر گرم، فرنی و یا شیر برنج و استفاده از مواد غذایی آبکی مثل سوپ کم چرب، آش کم حبوبات، حلیم بدون روغن و شکر در هنگام افطار مناسب است.

یادگاری درباره خوردن حلیم در ماه مبارک رمضان نیز افزود: حلیم منبع خوبی از مواد نشاسته‌ای، فیبر پتاسیم و منیزیوم است و همچنین مایعات به هنگام افطار و سحر موجب حفظ تعادل آب و مواد معدنی فرد روزه‌دار می‌شود.

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی اراک به مصرف سبزیجات تازه و میوه بین افطار تا سحر تاکید کرد و گفت: پس از صرف افطار و تا قبل از خواب به تدریج انواع میوه، چای کمرنگ و سایر مایعات به ویژه آب برای جبران کم آبی بدن مصرف شود و نوشیدن شربت‌های سنتی و خانگی مانند خاک شیر، عرق بید مشک، شربت بهار نارنج و شربت آبلیمو نیز در این ایام برای تامین آب بدن مناسب است.

نظر شما