شناسهٔ خبر: 58891633 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آزادی ۶۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد در استان بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از آزادی ۶۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مشارکت خیران، ستاد دیه و گذشت شاکیان از زندان بوشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی مهرانگیز در مراسم آزادی ۶۰ زندانی جرایم غیرعمد با مشارکت خیران، ستاد دیه و گذشت شاکیان از زندان بوشهر، احسان و نیکوکاری را از جمله سیره ثابت و دائمی پیامبر اکرم و اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: اهل بیت عصمت و طهارت در همه حال به نیازمندان کمک و احسان می‌کردند و از مصرف اموالشان در راه خدا بسیار خوشحال می‌شدند.

وی افزود: البته ما نیز باید با توجه به مسائل فردی به مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به جامعه پیرامونی خود توجه داشته باشیم که کمک به همنوعان، نیازمندان و زندانیان از جمله این موارد است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه در خصوص آزادی این تعداد زندانی اظهار کرد: بدهی این زندانیان ۱۵۳ میلیارد تومان بوده که با کمک ۱۰ میلیارد تومانی خیران از جمله شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پارس جنوبی و ۵ میلیارد تومانی ستاد دیه کشور و شاکیان با گذشت بخش عمده ایی از بدهی خود، موجبات آزادی ۶۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی فراهم شد.

مهرانگیز تصریح کرد: امسال در ۲ مرحله زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان بوشهر فراهم شد که در مرحله نخست ۷۴ نفر از زندان آزاد شدند و با احتساب آزادی زندانیان امروز، ۱۳۴ نفر زندانی جرایم غیرعمد در سالجاری از زندان‌های استان با همکاری خیران، ستاد دیه و گذشت شاکیان آزاد شده‌اند.

وی بیان کرد: اکنون ۱۰۰ زندانی به سبب جرایم غیرعمد مالی در زندان‌های استان بوشهر نیاز به مشارکت خیران برای آزادی دارند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهربا اشاره به بدهی این زندانیان افزود: کسانی که قصد کمک به آزادی این زندانیان دارند می‌توانند مبالغ خود را به حساب انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه واریز کنند.

مهرانگیز با بیان اینکه تعدادی از محکومان و متهمان سایر جرایم نیز مورد تخفیف و تقلیل مجازات قرار گرفتند تصریح کرد: بر این اساس زندانیانی که مورد لطف پدرانه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته‌اند و آزاد شدند در سابقه کیفری آن‌ها ثبت نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این مراسم به دغدغه اشتغال زندانیان اشاره کرد و گفت: مهمترین و بزرگترین مشکل زندانیان پس از آزادی موضوع اشتغال آنان است که از شرکت‌های پتروشیمی و مسئولان مربوطه خواسته شد در استخدام از این افراد نیزدر حوزه‌های مربوطه استفاده کنند.

این مراسم باشکوه با حضور خانواده‌های زندانیان از جمله همسر، فرزندان و مادران و پدران زندانیان برگزار شد و زندانیان طعم شیرین آزادی و بازگشت به کانون گرم خانواده را چشیدند.

نظر شما