شناسهٔ خبر: 58873995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار زندانیان مشمول عفو رهبری در استان بوشهر به ۹۷۹ نفر رسید

بوشهر - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: شمار زندانیان مشمول فرمان عفو ۲۲ بهمن رهبر معظم انقلاب در این استان از ۶۹۹ به ۹۷۹ نفر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی مهرانگیز روز سه‌شنبه در آیین آزادی ۶۰ زندانی جرائم غیر عمد استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: از این شمار ۲۴۶ نفر که شامل ۱۴۵ محکوم و ۱۰۱ متهم مربوط به اغتشاش‌های اخیر هستند که بخشیده و آزاد شده اند.

وی با بیان اینکه عفو در قانون شامل محکومانی می‌شود که رای قطعی آنها صادر شده است، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی تاکنون برای نخستین بار است که متهمان مشمول عفو، تخفیف یا تقلیل مجازات قبل از صدور حکم می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: براساس بند اول بخشنامه با قبول رهبر معظم انقلاب متهمان اغتشاش‌های اخیر در هر مرحله‌ای که باشند درصورتی که مرتکب قتل، ضرب و جرح و تخریب عمدی اموال نشده باشند، مورد عفو قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: همچنین براساس دستور رهبر معظم انقلاب این افراد مورد لطف پدرانه نیز قرار گرفته و چیزی در سابقه کیفری این افراد ثبت نمی‌شود.

مهرانگیز گفت: از جوانان می‌خواهیم این عنایت رهبری را پاس داشته و در راستای مسیر انقلاب اسلامی گام بردارند.

وی درباره آزادی ۶۰ زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر گفت: این زندانیان که دارای ۱۵۳ میلیارد تومان بدهی بودند با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان از سوی شورای راهبردی پتروشیمی‌های استان بوشهر و پنج میلیارد تومان توسط ستاد کل دیه کشور، کمک خیران و گذشت شاکیان آزاد شدند.

مهرانگیز یادآور شد: پیش از این نیز ۷۴ نفر از محکومان جرائم غیر عمد مالی در استان بوشهر آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۱۴۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان بوشهر وجود دارد که با همت مردم و خیران با پرداخت ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان به ستاد دیه آزاد می‌شوند.

نظر شما