شناسهٔ خبر: 58621216 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شکست برنامه های دشمنان با دستور عفو رهبر معظم انقلاب

سخنگوی قوه قضائیه درباره دستور رهبر معظم انقلاب برای عفو محكومان حوادث اخیر گفت:  عفو رهبر انقلاب برنامه‌های دشمنان را برای سوء استفاده از شرایط كشور  نقش بر آب كرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ، اقای مسعود ستایشی ، سخنگوی قوه قضائیه در مصاحبه تلفنی با رادیو گفتگو ، عفو رهبر معظم انقلاب را باعث شكست برنامه‌ دشمنان برای سوء استفاده از شرایط موجود دانست و گفت: عفو رهبر انقلاب نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی و شكست سازمان آشوب است كه باعث ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی در كشور می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه  ، با اشاره به عفو و تخفیف متهمان و محكومان حوادث اخیر گفت: این اقدام رهبر معظم انقلاب پیام مهربانی، عطوفت، ملاطفت، پیام پدر به فرزندان و پیام همبستگی و انسجام را برای جامعه دارد. مسعود ستایشی افزود: اقدام رهبر انقلاب به این معنی است كه آن كسانی كه ندامت دارند و پشیمان هستند می‌توانند به دامان مملكت و خانواده خود بازگردند.
سخنگوی قوه قضائیه درباره اجرایی شدن عفو و تخفیف گسترده محكومان گفت: در پی پیشنهاد ریاست قوه قضائیه به رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عفو یا تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محكومان حوادث اخیر و همچنین محكومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب اسلامی و سازمان قضایی نیروهای مسلح، رهبر انقلاب با این پیشنهاد موافقت كردند.
او با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر ادامه داد: در این حوادث، برخی افراد به ویژه جوانان در اثر القائات و تبلیغات دشمن مرتكب رفتارهای نادرست و جرایمی شدند. در این حوادث هنجارشكنی‌هایی صورت گرفت كه باعث گرفتاری برای خود مرتكبین و زحمت برای خانواده‌هایشان و همچنین جامعه شد. ستایشی ، عفو رهبر انقلاب را رحمتی پدرانه عنوان کرد و گفت: با این عطوفت همیشگی كه با ایام باشكوه دهه فجر همراه شده است، شمار قابل توجهی از افرادی كه در حوادث اخیر مرتكب رفتارهای ناصحیح شده بودند، آزاد می‌شوند. این اقدام پس از برملا شدن نقشه‌های پلید دشمنان خارجی و ضد انقلاب و همچنین پس از ابراز ندامت و پشیمانی مرتكبین صورت گرفت. سخنگوی قوه قضائیه عفو رهبر معظم انقلاب را باعث شكست برنامه‌های معاندین و دشمنان برای سوء استفاده از شرایط موجود دانست و گفت: عفو رهبر انقلاب پیام مهربانی كشور نسبت به كسانی است كه مرتكب خطا و اشتباه شده‌اند. آنچه نظام در این چند ماه انجام داد و در نهایت به عفو بسیاری از مجرمان شد، نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی و شكست سازمان آشوب است كه باعث افزایش و ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی در كشور می‌شود.
او افزود: مطمئن باشید غرب در مقابل دستور رهبر انقلاب برای عفو متهمین و محكومین حوادث اخیر و دادگاه‌های عمومی و انقلاب و همچنین انتظامی، خشمگین و ناراحت است.

 

نظر شما