شناسهٔ خبر: 58452416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزارش اختصاصی المیادین

عملیات قدس، واکنش به جنایت‌های صهیونیست‌هاست

نظامیان اشغالگر همچنین نگران آن هستند که جوانان فلسطینی در کرانه باختری، عملیات اخیر در قدس را شبیه سازی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه المیادین، عملیات در شهر اشغالی قدس، واکنشی به جنایت‌های شهرک نشینان و نظامیان اشغالگر است.

هنا محامید خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در قدس گفت: نظامیان اشغالگر نه فقط در شهر قدس بلکه در سراسر فلسطین به حال آماده باش درآمده اند. ما در محل عملیات در محله سلوان هستیم. این شرایط بیانگر خشم فلسطینیان است. عملیات روز گذشته در شمال قدس بود و امروز شاهد عملیات در جنوب شهر قدس هستیم. در محله سلوان نزدیک مسجدالاقصی، بزرگترین تجمع شهرک نشینان در داخل شهر اشغالی قدس ایجاد شده است. محله سلوان شاهد اقدامات بی‌سابقه شهرک نشینان و توقیف خانه‌ها و زمین‌های فلسطینان بوده است. یک نوجوان فلسطینی از اهالی محله سلوان، عامل این عملیات بوده است. همه کودکان فلسطینی هر روز شاهد اقدامات شهرک نشینان در شهر خودشان هستند. این عملیات باعث تشدید وحشت در بین شهرک نشینان می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_9152588"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3732608/9152588?width=600&height=350"></script></div>

نسرین سلمی خبرنگار شبکه المیادین در کرانه باختری هم گفت: شاهد استقرار گسترده نظامیان اشغالگر در مناطق نزدیک شهرک‌ها هستیم. نظامیان اشغالگر ورودی روستای بیتا در جنوب شهر نابلس را با ایجاد خاکریز بستند. نظامیان اشغالگر به سوی هر کسی که برای نزدیک شدن به ورودی روستای بیتا تلاش کند، تیراندازی می‌کنند. نظامیان اشغالگر همچنین در ایست بازرسی قلندیا هم مستقر شدند. امروز شنبه است و یهودیان تعطیل هستند و این نگرانی وجود دارد که با پایان روز شنبه، شاهد حمله شهرک نشینان به مناطق فلسطینی باشیم. به فلسطینیان هشدار داده می‌شود که پس از غروب آفتاب از تردد در مناطق نزدیک شهرک‌ها خودداری کنند. نظامیان اشغالگر همچنین نگران آن هستند که جوانان فلسطینی در کرانه باختری، عملیات اخیر در قدس را شبیه سازی کنند. اشغالگران از انتقال سلاح از جنین و نابلس به قدس وحشت زده هستند و ممکن است عملیات جدید در جنین یا نابلس اجرا کنند.

<div id="video-display-embed-code_9152590"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3732608/9152590?width=600&height=350"></script></div>

گفتنی است شب گذشته نیز در عملیات یک مبارز فلسطینی در پاسخ به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در جنین، به یک کنیسه در شرق شهر قدس اشغالی تیراندازی و دستکم ۷ صهیونیست به هلاکت رسیده و ۱۲ نفر زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)

در حملات تروریستی پنج شنبه (ششم بهمن) نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در کرانه باختری رود اردن دستکم ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و گروهی زخمی شدند. (بیشتر بدانید)

نظر شما