شناسهٔ خبر: 58441400 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ناتوانی دستگاه اطلاعاتی رژیم اسرائیل در جلوگیری از عملیات قدس

این عملیات به عنوان دشوارترین عملیات در طول چند سال گذشته توصیف می‌شود و بعضی صهيونيستها دستگاه اطلاعاتی این رژیم را به ناکامی در جلوگیری از وقوع آن متهم کردند.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، شبکه الجزیره گزارش داد: دستگاه اطلاعاتی اسرائیل به ناتوانی در جلوگیری از عملیات شب گذشته در قدس، متهم شد.

<div id="video-display-embed-code_9149626"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3731754/9149626?width=600&height=350"></script></div>


خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس گفت: اینجا در محله النبی یعقوب در شهر اشغالی قدس که شهرک نشینان در آن زندگی می‌کنند، یک جوان فلسطینی اقدام به تیراندازی به سوی شماری از شهرک نشینان کرد که باعث کشته شدن هفت نفر از آن‌ها و زخمی شدن چند نفر شد که حال بعضی از آن‌ها وخیم و خطرناک گزارش شده است.

پس از آنکه این جوان فلسطینی، در نخستین محل در چند صد متری از اینجا، اقدام به تیراندازی کرد، به اینجا در محور خیابان‌های اصلی در محله النبی یعقوب قدس اشغالی آمد و در این چهار راه با نظامیان اشغالگر روبرو شد. این خودروی عامل عملیات است که با نظامیان اسرائیلی در اینجا درگیر شد و تا آخرین لحظه به تیراندازی ادامه داد. نظامیان اشغالگر به سوی او تیراندازی کردند که باعث شهادت او شد. بلافاصله پس از این عملیات، شمار زیادی از نظامیان اشغالگر و نیرو‌های ویژه به اینجا رسیدند و این منطقه را به طور کامل محاصره کردند. خیابان‌های اصلی در این منطقه بسته شد. همچنین تجهیزاتی به محله‌های مختلف شهر اشغالی قدس ارسال شد.

خبرنگار افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژيم صهیونیستی و نیز ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم، از محل عملیات بازدید کردند. کابینه امنیتی اسرائیل قرار است تصمیماتی در برابر عملیات قدس اتخاذ کند. این عملیات در اسرائیل، به عنوان دشوارترین عملیات در طول چند سال گذشته توصیف می‌شود. بعضی اسرائیلی‌ها هم دستگاه اطلاعاتی این رژیم را به ناکامی در جلوگیری از وقوع این عملیات متهم کردند. به ویژه که این عملیات تلفات زیادی داشت. روشن است که کابینه افراطی اسرائیل، در واکنش به این عملیات، تدابیر انتقام جویانه علیه فلسطینیان اتخاذ خواهد کرد. البته نباید فراموش کنیم که اقدامات این کابینه علیه فلسطینیان در کرانه باختری و نیز قدس، متوقف نشده و هر روز ادامه داشته است. چند روز پیش فاش شده بود که این کابینه قصد دارد، احداث واحد‌های جدید مسکونی در شهرک‌ها را اعلام کند. عملیات قدس، یک روز پس از کشتار در اردوگاه جنین که به دست ارتش صهيونيستي رخ داد، اجرا شد.

نظر شما