شناسهٔ خبر: 58442337 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

لحظه به لحظه با عملیات بزرگ در قدس؛

نتانیاهو: شاهد بدترین حمله در چند سال اخیر بودیم / افزایش کشته‌های عملیات قدس به ۹ نفر + عکس

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات شهادت طلبانه شب گذشته یک جوان فلسطینی در قدس اشغالی گفت که این بدترین حمله در طول چند سال اخیر بوده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه یبن‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه الجزیره، در پی عملیات شهادت طلبانه قدس ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و پس از آن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در میان تدابیر شدید امنیتی به محل حمله شتافتند.

نتانیاهو: شاهد بدترین حمله در چند سال اخیر بودیم / افزایش کشته‌های عملیات قدس به ۹ نفر

یوآو گالانت وزیر جنگ نیز سفرش به آمریکا را در پی حمله قدس متوقف و دستوراتی را مبنی بر آماده باش نیرو‌ها برای هرگونه حادثه احتمالی میدانی صادر کرد.

هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز دستور داد نیرو‌های اضافی ارتش به کرانه باختری در پی این حمله گسیل شوند.

مقامات رژیم صهیونیستی فورا تجهیزات امنیتی را به منطقه فرستاده و منطقه را بستند. همچنین ارتش موانع نظامی را در مسیری که قدس را به شمال کرانه باختری و جنوب آن مرتبط می‌کرد، قرار داد.

بنیامین نتانیاهو درباره عملیات تیراندازی در نزدیکی کنیسه‌ای در نزدیکی شهرک بیت حنینا در قدس اشغالی که ۹ شهرک نشین را از پای درآورد و ۱۲ زخمی برجای گذاشت، در مقر مرکزی پلیس در قدس اشغالی گفت: بعد از نشست با سیستم‌های امنیتی تصمیمات فوری بعد از عملیات را لحاظ کردیم. این تصمیمات را در جلسه عصر امروز شنبه کابینه مطرح می‌کنیم تاتصویب شوند. از شهروندان می‌خواهیم خودشان دست به اعمال قانون نزنند.

او افزود: می‌خواهم تاکید کنم باید از روی تصمیم و درایت اقدام کنیم. از مردم می‌خواهم خودشان دست به اعمال قانون نزنند، ما پلیس، ارتش و نیرو‌های امنیتی داریم آن‌ها طبق اوامر کابینه عمل خواهند کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل ادامه داد: ما در یکی از بدترین حملاتی قرار داریم که طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم. قلب‌های ما با خانواده‌های کشته‌ها و زخمی‌هاست.

شبکه ۱۲ اسرائیل نیز گزارش داد، کابینه امنیتی اسرائیل عصر امروز جلسه تشکیل می‌دهد.

نتانیاهو در حال حاضر وضعیت امنیتی بعد از حمله را ارزیابی می‌کند.

صفحه رسمی «اسرائیل به زبان عربی» اعلام کرد تعداد کشته‌ها به ۹ تن رسیده و تعداد زخمی‌ها ۱۲ تن است.

شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد، مجری عملیات به نام «علقم خیری» از اردوگاه شعفاط در شمال قدس و ۲۱ ساله است.

نتانیاهو: شاهد بدترین حمله در چند سال اخیر بودیم / افزایش کشته‌های عملیات قدس به ۹ نفر

رئیس پلیس اسرائیل در قدس گفته است: این یکی از بدترین حملاتی است که تا کنون طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم. تاکنون تحقیقات نشان می‌دهند فرد مجری، این عملیات را تنها انجام داده و به هر کسی که مقابلش بوده تیراندازی کرده است. او از کلت استفاده کرده است.

پلیس در اعلام جزئیات این حادثه گفت: این حمله در مقابل کنیسه یهودی در محله شهرک نشین نبی یعقوب (نیفی یعقوب) رخ داد و این کلیسا و اطراف آن به چهارراه بیت حنینا می‌رسد که مجری عملیات در آنجا کشته شد. او فلسطینی است و شناسنامه آبی دارد و هیچ سوء سابقه یا فعالیت امنیتی و فعالیت تشکیلاتی ندارد.

به گفته پلیس رژیم صهیونیستی، مجری عملیات بعد از تیراندازی به او کشته شده است. پلیس همچنان روی تعداد کسانی که در این عملیات شرکت داشتند، کار می‌کند و معتقد است وضعیت زخمی‌ها خطرناک است.

همچنین پلیس افزوده است: مجری عملیات ساعت ۲۱:۱۵ شب گذشته به محل رسیده و از خودرواش پیاده شده در ۱۰۰ متری کنیسه به عابران پیاده تیراندازی می‌کند و به سمت کنیسه رفته و به افراد بیشتری تیراندازی می‌کند و پس از آن سوار خودرواش می‌شود، اما چند متر جلوتر با پلیس درگیر و خنثی می‌شود.

این حمله یک روز بعد از یورش نظامیان اسرائیلی به شهر و اردوگاه جنین رخ داد که به درگیری‌هایی منجر شد و در جریان آن نیرو‌های اشغالگر اقدام به تیراندازی و شلیک گاز به سمت جوانان فلسطینی کردند که شهادت ۱۰ فلسطینی را در پی داشت.

طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، این حمله خونین‌ترین حمله از سال ۲۰۱۱ است که منجر به کشته شدن هشت اسرائیلی در مدرسه دینی شد.

رژیم صهیونیستی پدر عامل عملیات قدس را احضار کرد

خبرگزاری فلسطینی معا، پلیس رژیم صهیونیستی شب گذشته پدر شهید علقم خیری، جوان فلسطینی که عملیات شهادت طلبانه‌ای را در قدس انجام داد، در محله الشیاح در شهرک الطور قدس بازداشت کرد.

«خیر و خوبی برای ما و تلخی برای آن‌ها»؛ این جمله‌ای است که فلسطینی‌ها بعد از تشییع جنازه ۱۲ شهید در قدس و اردوگاه جنین گفتند که بعد از آن خبر کشته شدن ۹ شهرک نشین در تیراندازی جوان ۲۱ ساله فلسطینی در محله الشیاح در شرق مسجد الاقصی منتشر شد.

خیری موسی علقم جوان فلسطینی جمعه با خودرواش به سمت شهرک نبی یعقوب در شهرک بیت حنینا در قدس شرقی رفت و با سلاحش به سمت شهرک نشینان تیراندازی کرد.

وی فارغ التحصیل رشته برق در قدس است. پدربزرگ او در سال ۱۹۹۸ به دست یک شهرک نشین کشته شده است.

وی جمعه به سمت یک کنیسه یهودی رفت و به شهرک نشینان تیراندازی کرد؛ اما پلیس به این مکان رسید و با او درگیر شد. به گفته پلیس رژیم صهیونیستی او به تنهایی این عملیات را انجام داد و از قبل برای این عملیات برنامه ریزی کرده بود.

یکی از امدادگران اسرائیلی اعلام کرد: من اولین کسی بودم که به این مکان آمدم و دیدم همه زخمی شده و روی زمین افتاده‌اند. من تاکنون چنین حادثه خطرناکی ندیده بودم. مردم درحال فرار بودند. وقتی من رسیدم تیراندازی همچنان ادامه داشت.

رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات به نظر سردرگم می‌رسید ابتدا اسم عامل عملیات را فادی عایش از بیت لحم اعلام کرد؛ اما وی تکذیب کرد. بعدا این رژیم نام عامل عملیات را خیری علقم اعلام کرد.

بعد از تأیید نام عامل عملیات دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی پدر و دایی وی را احضار کرد.

ده‌ها تن از ساکنان قدس در اطراف منزل خیری علقم تجمع کردند. نیرو‌های رژیم صهیونیستی به این محل زندگی او یورش برده و به سمت تجمع کنندگان گاز اشک آور پرتاب کردند.

شهادت یک فلسطینی بر اثر شدت جراحت/ زخمی شدن ۵ فلسطینی در پاسخ به عملیات قدس

خبرگزاری فلسطینی "وفا" گزارش داد، احمد جبریل، رئیس اورژانس و موارد اضطراری هلال احمر نابلس گفت، در اثر تیراندازی نیرو‌های رژیم صهیونیستی در نزدیکی ورودی بیتا واقع در جنوب نابلس پنج فلسطینی جراحت برداشتند که زخم یکی از آن‌ها عمیق است و برای انجام عمل جراحی به بیمارستان منتقل شد.

وی گفت، چهار زخمی دیگر که از ناحیه پا جراحت برداشته‌اند نیز به وسیله اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

شاهدان گفتند، خودروی نظامی رژیم صهیونیستی به سمت تعدادی از جوانان در ورودی بیتا شلیک کرد و در اثر آن پنج تن از آن‌ها زخمی شدند. پس از این حمله، درگیری میان نیرو‌های صهیونیستی و این جوانان درگرفت.

همچنین پایگاه اطلاع رسانی وادی حلوه قدس اعلام کرد، ودیع عزیز ابورموز ۱۶ ساله که روز چهارشنبه در پی یورش نیرو‌های صهیونیستی به شهرک سلوان در جنوب مسجدالاقصی با آن‌ها درگیر شده بود، بر اثر اصابت گلوله نیرو‌های رژیم صهیونیستی زخمی شد و در نهایت جمعه شب به شهادت رسید.

نتانیاهو: شاهد بدترین حمله در چند سال اخیر بودیم / افزایش کشته‌های عملیات قدس به ۹ نفر

این در حالی است که در عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی که توسط خیری علقم جوان ۲۱ ساله فلسطینی انجام گرفت، ۹ صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از ۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

واکنش صهیونیست‌ها به عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی

«ایتمار بن گویر»، صهیونیست تندرو در اظهاراتی در محل وقوع عملیات گفت: این عملیات بدترین عملیاتی است که در سال‌های اخیر با آن مواجه شدیم.

پلیس رژیم اشغالگر هم گفت: این یکی از بدترین حملاتی است که طی سال‌های اخیر در معرض آن قرار گرفتیم.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک امدادگر صهیونیست که در محل عملیات قدس حضور داشت، اعلام کرد که وی زخمی‌ها و کشته شدگان را در تمام خیابان نیفی یعقوب مشاهده کرده است.

وی افزود: بیشتر آن‌ها از ناحیه فوقانی بدن مورد اصابت قرار گرفته بودند. برخی روی جاده و برخی در پیاده رو افتاده بودند. صحنه بسیار دشواری بود.

شهرک نشینان «نفیه یعقوب» هم درباره عملیات قدس گفتند: این دشوارترین حمله‌ای است که اسرائیل طی دهه گذشته با آن مواجه شده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت هم گفت که شهرک نشینان علیه بن گویر فریاد می‌زدند: این حادثه در دوره وزارت تو اتفاق افتاده است.

لازم به ذکر است که منابع فلسطینی شامگاه جمعه از عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی خبر دادند.

در این عملیات مقاومتی که درپی تیراندازی یک جوان فلسطینی به وقوع پیوست، دست کم ۷ صهیونیست کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

امارات عملیات شهادت طلبانه در قدس را محکوم کرد!

امارات به عملیات شهادت طلبانه شامگاه جمعه در قدس اشغالی که به هلاکت دست کم ۹ صهیونیست و زخمی شدن شماری دیگر منجر گردید، واکنش نشان داد.

نتانیاهو: شاهد بدترین حمله در چند سال اخیر بودیم / افزایش کشته‌های عملیات قدس به ۹ نفر + عکس

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه امارات با صدور بیانیه ای، بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی را که در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها روی داد، محکوم کرد.

در همین حال، جنبش جهاد اسلامی مواضع ترکیه و امارات پیرامون عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی را خیانت به ملت فلسطین دانست که به صورت روزانه تحت تروریسم رژیم صهیونیستی مورد قتل و کشتار قرار می‌گیرند.

جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای به مواضع بین المللی از جمله مواضع سفرای اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داده بود.

طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: مواضع شتاب زده سفرای اتحادیه اروپا و ایالات متحده پیرامون عملیات قهرمانانه قدس، بار دیگر معاییر دوگانه غرب و سیاست یک بام و دو هوایی را که این کشور‌ها دنبال می‌کنند، برملا کرد. آن‌ها درد و رنج ملت فلسطین را که به واسطه تروریسم ارتش رژیم اشغالگر صورت می‌گیرد، نادیده می‌گیرند.

وی افزود: این کشور‌ها و نهادها، در مقابل صحنه‌های کشتار روزانه زنان و کودکان که قربانی شدن ده‌ها بیگناه را به همراه دارد، لال شده و زبان فرو برده اند. بیانیه‌های کشور‌های اروپایی به وضوح از عدم وجود ارزش‌ها و جانبداری از تروریسم اسرائیل حکایت دارد.

در حال تکمیل ...

نظر شما