شناسهٔ خبر: 5831093 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

پاتوق

صاحب‌خبر -



سحر دولتشاهی در پرفورمنسی از امیر کنجانی
با دیدن بشنوید

پرفورمنس «خارش - هنر مقصود» به نویسندگی، ایده‌پردازی و اجراگردانی امیر صادقی کنجانی و با بازی سحر دولتشاهی، حسن پورشیرازی، محسن رستگار و الهه بخشی، در روزهای 27 و 28 و 29 خردادماه، در پلتفرم داربست (گالری محسن) اجرا می‌شود. این اجرای چندوجهی و چندلایه که با همکاری دانشگاه والت‌دیزنی و گالری محسن صورت می‌پذیرد، شامل طراحی بخش‌های نمایشی و اجرای موسیقی توسط گروه زهی و چند تک‌نواز (سولیست) خواهد بود. رهبر ارکستر و آهنگساز این پرفورمنس خود امیر صادقی کنجانی است و جمعی از برجسته‌ترین نوازنده‌های موسیقی کلاسیک کشورمان، از جمله یاسمن کیمیاوی (ابوا)، گلنار شعاری (کلارینت)، پندار پارسی (ویولن)، علی آقاجانی (ویولنسل)، دینا کهنی (فرنچ هورن) و آیدا موسوی (ترومپت) به عنوان سولیست او را همراهی می‌کنند.
کنجانی درباره این اجرا می‌گوید: «پس از سه‌ سال تحقیق و تجربه این بار با معماری آغاز کردیم و عزیمت یک تفکر به تفکری دیگر پایه و متن اثر قرار گرفت. هنر معماری در لحظه لحظه این اجرا مورد توجه قرار گرفته است و در واقع حتی موسیقی‌ِ اثر از معماری اصوات شکل می‌گیرد. اجرای خارش پرفورمنسی است که سعی‌ دارد از پایانه‌های عصبی و حسی چندگانه انسان به‌صورتی‌ متفاوت استفاده کند. در واقع شما از طریق دیدن می‌شنوید و از طریق شنیدن تجسم خواهید کرد.»
امیر صادقی کنجانی، پیانیست، آهنگساز و ایده‌پرداز، فارغ‌التحصیل آهنگسازی و رهبری ارکستر از کنسرواتوار ترینیتی لندن در زمینه موسیقی معاصر است. او تا به حال دو آلبوم با عنوان «اشعار ژاک پرور» (با صدای احمد شاملو) و «استعاره‌ای تا ابدیت» منتشر کرده و به‌عنوان آهنگساز برگزیده در بیست‌و‌چهارمین دوره جشنواره موسیقی فجر برای ساخت «راپسودی ایرانی» انتخاب شده است. کنجانی بیشتر از هر چیز به‌واسطه خلاقیت و نوآوری‌هایش در موسیقی و اجرای پرفورمنس‌های چندوجهی و چندلایه شناخته می‌شود. او پیشتر نیز پرفورمنس «ذهن شیشه‌ای» با بازی پگاه آهنگرانی و ستاره پسیانی و همراهی هشت نوازنده فلوت را در ایران اجرا کرده است که این اجرا با استقبال بسیار خوب هنردوستان و منتقدان مواجه شد.
در این اجرا عرشیا والی، به‌عنوان نوازنده پرکاشن و سازهای کوبه‌ای و پیمان ابوالحسنی، برهان همتی، طناز اسدالله، سهراب ملک‌زاده، امیر پاشا فاطمی، مهرناز زند رحیمی، غفار بجوی، مجید حاتمی و وحید حاج میری، به‌عنوان نوازندگان ارکستر زهی حضور خواهند داشت.
 

نظر شما