شناسهٔ خبر: 5876981 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جهان‌صنعت | لینک خبر

اجرای مشترک والت‌دیسنی و یک گالری در ایران!

صاحب‌خبر - پرفورمنس «خارش- هنر مقصود» به نویسندگی، ایده‌پردازی و اجراگردانی امیر صادقی کنجانی و با بازی سحر دولتشاهی، حسن پورشیرازی، محسن رستگار و الهه بخشی، در روزهای ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ خردادماه‌ در پلات‌فورم داربست (گالری محسن) اجرا می‌شود.
این اجرای چندوجهی که با همکاری دانشگاه والت‌دیزنی و گالری محسن صورت می‌پذیرد، شامل طراحی بخش‌های نمایشی و اجرای موسیقی توسط گروه زهی و چند تکنواز (سولیست) خواهد بود.
رهبر ارکستر و آهنگساز این پرفورمنس امیر صادقی کنجانی است و جمعی از نوازنده‌های موسیقی کلاسیک کشورمان‌ از جمله یاسمن کیمیاوی (ابوا)، گلنار شعاری (کلارینت)، پندار پارسی (ویلن)، علی آقاجانی (ویلنسل)، دینا کهنی (فرنچ هورن) و آیدا موسوی (ترومپت) به عنوان سولیست او را همراهی می‌کنند.
کنجانی درباره این اجرا می‌گوید: پس از سه‌ سال تحقیق و تجربه این بار با معماری آغاز کردیم و عزیمت یک تفکر به تفکری دیگر پایه و متن اثر قرار گرفت. هنر معماری در لحظه لحظه این اجرا مورد توجه قرار گرفته است و در واقع حتی موسیقی‌ِ اثر از معماری اصوات شکل می‌گیرد. اجرای خارش پرفورمنسی است که سعی‌ دارد از پایانه‌های عصبی و حسی چندگانه انسان به‌صورتی‌ متفاوت استفاده کند. در واقع شما از طریق دیدن می‌شنوید و از طریق شنیدن تجسم خواهید کرد.وی همچنین به اهمیت و نقش پررنگ «دیوار ششم» در این پرفورمنس اشاره می‌کند.روابط عمومی این پرفورمنس که خبر را در اختیار رسانه‌ها قرار داده، نوشته است: دیوار ششم دیوار جدیدی است که در هنر پرفورمنس توسط خود کنجانی در دانشگاه والت دیزنی مطرح و ثبت شده است. به این ترتیب که در تعاریف هنر اجرا، دیوار چهارم دیوار بین مخاطب و اجراکننده است که سال‌ها پیش مطرح و تلاش‌های زیادی برای شکسته شدنش انجام شد و دیوار پنجم دیوار بین اجراکننده و منتقدان است.

نظر شما