شناسهٔ خبر: 58148171 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جدال صهیونیستها تمامی ندارد؛ ۲ عضو کنِسِت: نتانیاهو همه چیز را فروخت

تهران -ایرنا - جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست یائیر لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در آخرین مورد، ۲ عضو کنِسِت این رژیم نتانیاهو را فردی ضعیف توصیف کردند که برای فرار از محاکمه همه چیز را به جناح راست دینی فروخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جناح اپوزیسیون به ریاست لاپید و بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی تاکید می کنند که نتانیاهو برای کسب قدرت و تصدی کابینه جدید این رژیم و فرار از محاکمه به خاطر پرونده های فساد و رشوه خواری راضی شد تا بخش اعظم کابینه و پست های آن و مناصب پارلمان را به احزاب دینی صهیونیستی و حریدی بفروشد.

سهم خواهی احزاب دینی حریدی و صهیونیستی همچنین موجب شد تا نتانیاهو برای راضی کردن آنها قوانین و ساختارهای رژیم صهیونیستی را تغییر دهد و حتی برخی مناصب را چرخشی کند.

ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو حتی برای اینکه «آریه درعی» رهبر حزب ارتدکس "شاس" برای ۲ سال ابتدایی کابینه به عنوان وزیر داخلی و وزیر بهداشت و برای ۲ سال پایانی به عنوان وزیر دارایی منصوب شود، در کنست رژیم صهیونیستی برای تسهیل حضور وی در این پست ها علیرغم فساد مالی و فرار مالیاتی، قانونی را به تصویب رساند.

نتانیاهو همچنین برای راضی کردن احزاب دینی حریدی و صهیونیستی از طرح اصلاح نظام قضایی سخن گفت که با مخالفت گسترده طیف صهیونیست های سکولار در رژیم صهیونیستی مواجه شده است.

جدال لفظی و اتهام زنی درباره این وضعیت بویژه طی چند روز اخیر بین لاپید و گانس و هم پیماناناش از یک سو و نتانیاهو و انصار و اعوانش از سوی دیگر بالا گرفته و آنها یکدیگر را آماج تندترین حملات قرار داده اند.

لاپید کابینه نتانیاهو را خطری برای رژیم صهیونیستی و باعث بروز جنگ داخلی در این رژیم دانسته است و در مقابل نتانیاهو نیز به او پاسخ داده است.

لاپید، سخنان "تزیوکا فوگل" عضو کنست از حزب "قدرت یهود" به رهبری ایتامار بن گویر وزیر افراطی امنیت داخلی این رژیم را که خواستار دستگیری او و "بنی گانتز" و "موشه یوگی" وزیران جنگ و امنیت سابق به همراه یائیر گولان" نماینده حزب چپگرای "میرتس" این رژیم به اتهام تحرک به آشوب و نافرمانی شد، محکوم کرده و خطاب به نتانیاهو گفته است: اینچنین کابینه ای در یک روز دچار فروپاشی می شود.

وی افزود: زویکا فوگل هم حزبی بن گویر نیز می گوید که باید من (لاپید) به همراه بنی گانتس به اتهام خیانت زندانی شویم.

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خطاب به کابینه نتانیاهو گفت: هرگز به آنها [کابینه افراطی نتانیاهو] اجازه نخواهیم داد که ما و اسرائیل را له و نابود کنند.

لاپید پیشتر نیز با هشدار به کابینه راست افراطی «بنیامین نتانیاهو» درباره اقدامات اخیر «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم گفت که رفتارهای وی ممکن است به انتفاضه سوم منجر شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز در پاسخ به گفته های لاپید و فوگل در توییتی نظام اشغالگر را به زعم خود "دموکراتیک" خواند که در آن رهبران مخالف بازداشت نمی شوند.

بنی گانتس وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی که در واقع به همراه لاپید ائتلافی در مخالفت با نتانیاهو را تشکیل داده‌اند نیز به سه شنبه در فراخوانی خواستار ادامه مقابله بدون ترس با کابینه افراطی نتانیاهو شد.

گانتس هم رژیم صهیونیستی را به زعم خود "دموکراتیک" خواند و گفت: "از تمام کسانی که دمکراسی اسرائیل برایشان مهم است، می خواهم که به مبازه برای آنها با همه راه های قانونی و دمکراسی ادامه دهند."

وی افزود: بدون خشونت و بدون تحریک فردی، اما بدون ترس به این کار ادامه خواهیم داد.

گانتس خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تندرو رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو؛ اسرائیل دیگر به ادامه تحریک نیازی ندارد.

در آخرین مورد، «یورای لاهف» عضو حزب لاپید در کنست رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه با حمله به نتانیاهو گفت: نتانیاهو همه چیز را فروخت تا از محاکمه فرار کند.

وی افزود: نخست وزیر ضعیف و باج دهنده و سرکوبگر است و باندی از طرفداران تروریسم نژادپرست خطرناک را رهبری می کند.

عوفر کاسیف دیگر عضو کنست نیز گفت: ما باید علیه کابینه فاشیستی نتانیاهو که خطری محسوس است، متحد شویم.

جناح اپوزیسیون شنبه شب تظاهرات بزرگی علیه کابینه نتانیاهو برگزار کرد و بار دیگر سران مخالف خواهان برگزاری تظاهرات مجددی در شنبه آینده شده اند.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث تشدید بحران و شکاف های داخلی می شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می گیرد و از سوی دیگر موجب افزایش تنش های منطقه ای می شود.

تعیین چهره های بسیار افراطی و تندرو از جمله «ایتامار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی صدای خود صهیونیست ها را هم درآورده است. آنها بن گویر را جزئی از «اراذل و اوباش آشوبگر» و خطری برای این رژیم قلمداد می کنند.

نظر شما