شناسهٔ خبر: 58139997 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشدید مخالفت باکابینه بی بی / نماینده کنست خواستار تظاهرات برای سرنگونی حکومت نتانیاهو شد

تهران- ایرنا-یک نماینده مجلس (کنست) رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب خواستار برگزاری تظاهرات سراسری در سرزمین‌های اشغالی برای سرنگونی کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، "یائیر گولان" نماینده حزب چپگرای "میرتس" در حساب رسمی‌اش در توئیتر خواستار عصیان مدنی در اسرائیل در اعتراض به سیاست دولت نتانیاهو شد.

جولان خواستار بستن خیابان‌ها، فروشگاه‌ها و برگزاری تظاهرات در طول روز و هفته برای سرنگونی نتانیاهو شد که وی از آن به حکومت "فاسد، خبیث و شرور" یاد کرد.

گولان که ژنرال پیشین ارتش رژیم صهیونیستی و معاون پیشین اقتصاد این رژیم بوده، با حمله کابینه تندرو و افراطی نتانیاهو، از آن به حکومت "فاسد" یاد کرد و گفت که حریدیم های تندرو بدون هیچ مانعی اموال اسرائیلی‌ها را به چنگ آوردند و هرکاری که دلشان بخواهد می کنند.

گولان خواستار مقابله با حکومت نتانیاهو شد و گفت که نباید به تظاهرات علیه بی بی تنها در روز شنبه اکتفا کرد.

بنی گانتس وزیر جنگ پیشین نیز به بنیامین برای راه افتادن جنگ داخلی در اسرائیل هشدار داد و گفت که بی بی مسؤول این کار است.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) هشتم دی ماه در جریان رای اعتماد به کابینه بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر مکلف با اعتراض و تشنج روبه رو شد و شماری از نمایندگان کنست علیه نتانیاهو شعار دادند.

یک روز پیش از آن نیز یکصد نفر از سفرای سابق رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به نخست‌وزیر این رژیم درباره روی کار آمدن دولت او به عنوان دولتی راست‌گرا و افراطی ابراز نگرانی کردند.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث تشدید بحران و شکاف های داخلی می شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می گیرد و از سوی دیگر موجب افزایش تنش های منطقه ای می شود.

تعیین چهره های بسیار افراطی و تندرو از جمله «ایتامار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی صدای خود صهیونیست ها را هم درآورده است. آنها بن گویر را جزئی از «اراذل و اوباش آشوبگر» و خطری برای این رژیم قلمداد می کنند.

نظر شما