شناسهٔ خبر: 67655378 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جبهه مردمی فلسطین: جنایت خان‌یونس در راستای اجرای «سیاست زمین سوخته» انجام شد

تهران- ایرنا- جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین امروز (شنبه) در بیانیه‌ای جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «المواصی» واقع در «خان یونس» را محکوم و اعلام کرد که این جنایت در راستای اجرای سیاست زمین سوخته انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از فلسطین الیوم، در بیانیه جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین در این باره آمده است: قتل عام خان یونس بخشی از یک سیاست عمدی برای نابود کردن مردم ما، زندگی روزمره آنها و تلاش برای استفاده از سیاست زمین سوخته در نوار غزه در سایه همدستی بین‌المللی، سکوت اعراب و دخالت مستقیم آمریکا در جنایات است.

لازم به ذکر است که «سیاست زمین سوخته» که از آن تحت عنوان «استراتژی زمین سوخته» نیز یاد می‌شود، رویکردی نظامی است که در آن تمام منابع طبیعی و زیرساخت‌های اقتصادی منطقه‌ای خاص نابود یا تخریب می‌شوند تا طرف مقابل نتواند از این منابع استفاده کند.

این جنبش تاکید کرد: دشمن در روزهای اخیر با تشدید بی‌سابقه جنایات خود علیه مردم ما سیاست فشار نظامی بر آنها در نوار غزه را در پیش گرفته است. این جنایات در راستای اعمال فشار بر مقاومت به ویژه در جریان مذاکرات صورت می‌گیرد اما ما به دشمن اعلام می‌کنیم که این اقدامات تلاشی ناموفق است و به اهداف خود نمی‌رسد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی امروز با بمباران شهر خان یونس در جنوب نوار غزه دست کم ۷۱ نفر را شهید و ۲۸۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که هیچ جا در غزه امن نیست و تلاش‌های بیشتری باید انجام شود تا از غیرنظامیان محافظت شود. ما به توقف فوری درگیری‌ها نیاز داریم تا چرخه خشونت برای مردم غزه متوقف شود و کمک‌های بشردوستانه به آنها برسد.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۸ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نظر شما