شناسهٔ خبر: 57570173 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

برترین فیلم های اکشن با بهترین زوج‌های هنری هالیوود

دوستان بزن بهادر در هالیوود چه کسانی هستند؟ / empire online

صاحب‌خبر -

جکی چان اعلام کرد که قسمت چهارم ساعت شلوغی را خواهد ساخت و این خبری مسرت بخش برای دوستداران این فرنچایز بود. ساعت شلوغی فیلمی است که در هالیوود به آن فیلم های زوج می‌گویند. در این دسته فیلم‌ها، زوجی هنری شخصیت‌های اصلی داستان هستند و مخاطب با آنها همراه می‌شود.‌ بهترین زوج‌های هنری هالیوود اما در کدام فیلم های اکشن ظاهر شدند؟ در این لیست به برترین این آثار نگاه می‌اندازیم.

۱۰. ساعت شلوغی

دو دنباله ای که برای ساعت شلوغی ساخته شد شاید از چندان جذابیتی برخوردار نبودند اما فیلم ساعت شلوغی اصلی همواره یک فیلم مضحک و واگیردار خواهد بود. کمتر زوج نامتجانسی چون پلیس پرچانه کریس تاکر وهمتای هنگ کنگی رزمی کار او را می توان پیدا کرد اما این همکاری به ثمر می نشیند و اولین فیلم هالیوودی ساخته می شود که به درستی از توانمندی های چان استفاده می کند. بر اساس شنیده ‌قسمت چهارم این فیلم نیز در راه است.

۹. ویدنیل و من

اگر به دنبال یکی از بهترین فیلم های زوج هنری شناخته شده به بشر می گردید، ویدنیل و من شاید اولین گزینه تان نباشد. ویدنیل و منِ بی نام، دو افسر پلیس نیویورک سرسخت نیستند که مجبور به حل پرونده ای می شوند؛ در عوض آنها دو بازیگر میخواره لندنی هستند که به اشتباه تصمیم می گیرند به مسافرت بروند. اما رفاقت غیرمحتمل آنها یکی از بهترین نمونه های دوستی در مشقت است و یکی از بهترین آخر هفته فرار از واقعیت که تا به حال به تصویر کشیده شده است. فقط آن بازی نوشیدن را انجام ندهید.

۸. گریز نیمه شب

شالوده تعداد اندکی از فیلم های زوج هنری کلاسیک یک جفت دستبند است که بلافاصله دو دشمن دوست نما را وادار به رویارویی می کند در فیلم گریز نیمه شب، از این وسیله برای کسب بهترین اثر ممکن استفاده شده است که درآن رابرت دنیروی جایزه بگیر را به حسابدار چارلز گرودین دستبند خورده می بینیم که از نیویورک به لوس آنجلس سفر می کنند. همانطور که آن دو به زودی در می یابند می توان چیزهای زیادی درباره کسی که به شما با دستبند وصل شده است یاد گرفت.

۷. خیابان جامپ شماره 21

فیلم زوج هنری که به زیبایی هرچه تمامتر، کل ایده ی فیلم های زوج هنری را نقیضه کرد. تیم کارگردانی فیل لرد و کریس میلر یک برنامه تلویزیونی بنجل دهه هشتادی را گرفته و آن را تبدیل به کمدی طعنه آمیز بی نظیری کردند و چنینگ تیتوم و جونا هیل را به عنوان دو مامور مخفی بی عرضه برای نفوذ به زنجیره مواد مخدر دبیرستانی در کنار هم قرار دادند. اعمال و رفتارهای مضحکی که پس از استعمال داروی روانگردان جدید HFS  از این دو نفر سر میزند، از تماشایی ترین بخش های فیلم است.

۶. جان سخت 3 / جان سخت با انتقام

بهترین دنباله جان سخت، سومین هنرنمایی بروس ویلیس به عنوان جان مک کلین او را به همکاری با ساکن آتشین مزاج هارلم زئوس (ساموئل ال جکسون) وادار می کند که مجبور به حل معماهای بسیار دشوار که توسط یک تروریست در خیابان های منهتن قرار گرفته، می شوند. اگر بخواهیم برای مک لین زوجی متصور شویم آن شخص کسی نیست جز کاراکتر زئوس.

۵. ترنر و هوک

پنج سال پیش از آنکه فیلادلفیا آغاز تام هنکس جدی را کلید بزند، دوره بی نظیری از تام هنکس ساده لوح وجود داشت. در این دوره تام هنکس ساده لوح ما مرد دوست داشتنی آمریکا را دیدیم که نقش کاراگاهی را بازی کند که با سگی هم تیم می شود. از زمان لسی تابه حال هیچ سگ قهرمانی تا این حد به دستاوردهای مهم در نیروی پلیس دست نیافته است.

۴. پلیس خفن

اولین و احتمالا آخرین فیلم اکشنی که در سام رست خواب آلود شهر ولز( جمعیت: 10536 به علاوه تعدادی قو) فیلمبرداری شده است برای ما رابطه دوستانه بریتانیایی، سایمون پگ و نیک فراست را که نقش دو پلیس با زندگی های بسیار متفاوت را به ارمغان می آورد. یکی از شهری بزرگ و دیگری از حاشیه شهر.

۳. 48 ساعت

این فیلم کمدی اکشن جول شوماخر در نهایت منجر به ابداع شابلون فیلم های زوج هنری امروزه که آن را می شناسیم شد: یک پلیس آبدیده و سالخورده که از کارهای بامزه خوشش نمی آید و دیگری پلیسی شوخ طبع کاملا برخلاف همتای خود. به دست چرخش ناگهانی سرنوشت، آنها مجبور به همکاری با هم می شوند و در نهایت احترام متقابلی نه چندان با اکراه نسبت به یکدیگر پیدا می کنند.

۲. بوچ کسیدی و ساندنس کید

پل نیومن مرد چشم آبی زن باره ایست که آماده است شما را با اندکی موسیقی برت بکراک و موتورسواری سرناد کند. رابرت ردفورد رفیق سخت گیر او است. آنها بگومگو می کنند اما شما می دانید که آنها یکدیگر را تا انتهای زمین(یا حداقل، تا انتهای پرتگاه) دنبال می کنند.

۱. اسلحه مرگبار

چه فیلم بزرگداشت، چه فیلم هجو، و چه فیلم تقلیدی بنامیمش؛ باید آنرا ارج نهیم‌.‌در حقیقت هر فیلم در سبک زوج هنری جدید به اسلحه مرگبار، فیلم مهیج شاخص شین بلک و ریچارد دانر مدیون است که ریگز(مل گیبسون) مغرور اما افسرده را با مورتاگ(دنی گلاور) فرسوده اما ماهر و زیرک در کنار هم قرار می دهد. همکاری که سه فیلم موفق دیگر به درازا انجامید. سخنان نغز، سکانس های تیراندازی،موهای بد و …شما هیچ وقت برای دیدن این فیلم پیر نیستید.

empire online

نظر شما