شناسهٔ خبر: 67036034 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

اعلام ویژه‌برنامه‌های شهادت امام جواد(ع) در حرم مطهر رضوی

همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در 29 ذی‌القعده 1445 با هدف بهره‌مندی زائران و مجاوران از فیوضات این ایام، مراسم‌ عزاداری ویژه شب، روز و شام شهادت ابن‌الرضا(ع) با حضور سخنرانان و مداحان برجسته در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

مراسم سوگواری و عزاداری شب شهادت امام جواد (ع) پنجشنبه 17 خرداد در ساعت 20 با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی حاج‌جعفر ملائکه از مداحان حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود. در ادامه زائران و مجاوران از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی تهرانی بهره‌مند خواهند شد و قرائت دعای کمیل و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) پایان‌بخش این مراسم خواهد بود. 

برنامه‌های روز شهادت ابن‌الرضا(ع) 
ویژه‌برنامه عزاداری صبح شهادت امام جواد(ع) جمعه 18 خرداد در رواق امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت و قرائت دعای ندبه توسط سعید قانع صورت خواهد گرفت. همچنین در ظهر شهادت این امام بزرگوار نماز جمعه به امامت آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه محترم مشهد برگزار خواهد شد. 

عزاداری زائران رضوی در شام شهادت امام محمدتقی(ع)
همچنین مراسم شام شهادت این امام همام جمعه 18 خرداد ساعت20 با قرائت زیارت امین‌الله با نوای جعفر ملائکه از مداحان حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و پس از همخوانی گروه سرود گلدسته‌های حرم، عاشقان اهل ‌بیت(ع) از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی تهرانی  بهر‌ه‌مند خواهند شد و در بخش پایانی این محفل نورانی، کاظم غلامشاهی و علیرضا نژادحسین به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی خواهند پرداخت و زیارت آل‌یاسین توسط علیرضا نژادحسین قرائت می‌شود.

نظر شما