شناسهٔ خبر: 57557509 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

نکات بسیار مهمی که باید پیش از خرید پوکو M5 بدانید

صاحب‌خبر -

اگر قصد خرید شیائومی پوکو M5 را دارید یا بین این گوشی و مدل‌های دیگر مردد مانده‌اید، به هیچ‌وجه این مطلب را از دست ندهید. در ادامه تمامی نکات مهم مربوط به پوکو ام 5 را پوشش می‌دهیم.

پوکو M5 یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی است که می‌تواند با ترکیب مشخصات مناسب و ظاهر جذاب کاربران نوجوان و جوان را به خود جذب کند. این گوشی در حال حاضر با قیمت تقریبی ۴۸۰۰ تا ۵۲۰۰ میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شود. هرچند که پیش از خرید پوکو M5 باید موارد بسیار مهمی که در تجربه استفاده از این گوشی تاثیرگذار است را بدانید.

هر آنچه باید پیش از خرید پوکو M5 بدانید

خرید پوکو M5 خرید پوکو M5

بیایید ابتدا نگاهی کوتاه به مشخصات این گوشی داشته باشیم.

مشخصات فنی پوکو ام 5

گوشی Xiaomi Poco M5
ابعاد و وزن ۱۶۴ در ۷۶.۱ در ۸.۹ میلی‌متر، ۲۰۱ گرم، بدنه جلویی از گوریلا گلس 3، فریم و بدنه پشتی پلاستیکی
صفحه نمایش نمایشگر ۶.۵۸ اینجی IPS LCD، رفرش‌ریت ۹۰ هرتز، روشنایی ۵۰۰ نیت، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل
پردازنده تراشه ۶ نانومتری مدیاتک هلیو G99، هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
حافظه ۴ گیگ رم در کنار ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌‌سازی، ۶ گیگ رم در کنار ۱۲۸ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی
نرم افزار اندروید 12، MIUI 13
دوربین عقب
  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4
  • حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلو دوربین ۵ مگاپیکسلی با حسگر ۱/۵ اینچی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ ۱۸ وات
سایر حسگر اثر انگشت در بدنه کناری، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

محتویات جعبه

داخل جعبه پوکو M5 شارژر ۲۲.۵ وات به همراه یک قاب محافظ شفاف قرار گرفته است. یک گلس محافظ نیز جلوی آسیب به نمایشگر را می‌گیرد.

بدنه و کیفیت ساخت پوکو M5

خرید پوکو M5 خرید پوکو M5

بدنه این گوشی از جنس پلاستیک است؛ اما پوکو سعی کرده با طرحی خاص حس چرم را به کاربر منتقل کند. همچنین گوشی به راحتی از دست سر نخواهد خورد. متاسفانه پوکو M5 به شدت مستعد جذب اثر انگشت و چربی است و ذرات ریز نیز داخل بافت پشتی گیر می‌کنند. همچنین سنگینی گوشی در دست کاملا حس می‌شود. این موارد ممکن است برخی را از خرید پوکو M5 منصرف کند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش POCO صفحه نمایش POCO

صفحه‌نمایش پوکو M5 اندکی نسبت به پوکو M4 بهتر است. هرچند که حداکثر روشنایی آن در بهترین حالت به ۴۴۸ نیت می‌رسد که یعنی نمی‌توان به راحتی از آن در یک روز آفتابی استفاده کرد. همچنین نمایشگر این گوشی از نظر دقت رنگ بهترین در میان گجت‌های اقتصادی نیست.

عمر باتری پوکو M5

خرید پوکو M5 خرید پوکو M5

پس از خرید پوکو M5 با یک بار شارژ می‌توانید تا ۱۸ ساعت و ۳۶ دقیقه وبگردی کنید. همچنین امکان ۱۵ ساعت تماشای ویدیو و یا ۳۷ ساعت تماس صوتی وجود دارد. سرعت شارژ باتری چندان جالب نیست. پس از نیم ساعت ۲۴ درصد باتری پر خواهد شد و برای شارژ کامل نیز باید ۲ ساعت و ۱۹ دقیقه صبر کنید.

از این نظر سایر گوشی‌های اقتصادی عملکرد بهتری دارند.

عملکرد و قدرت پردازشی

رابط کاربری MIUI رابط کاربری MIUI

اگر می‌ترسید که با خرید پوکو M5 درگیر هنگ کردن و لگ باشید، باید بگوییم که اینگونه نیست. خوشبختانه چیپست استفاده شده در این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند با اختلاف زیاد رقبای هم‌قیمت خود در گوشی‌های شیائومی و سامسونگ را شکست دهد.

در زمینه پردازش امور گرافیکی نیز وضعیت به همین شکل است.

دوربین

خرید پوکو M5 خرید پوکو M5

 

دوربین اصلی

اگر تنها دلیل شما برای خرید پوکو M5 دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی است، بهتر است گزینه دیگری را انتخاب کنید. برخلاف آنچه به نظر می‌رسد این دوربین کیفیت چندان بالایی ندارد و هم رده سایر گوشی‌های اقتصادی است. البته این تنها در شرایطی صدق می‌کند که نور عالی باشد. اگر به داخل خانه بروید، متوجه نویز بالا و نرم بودن تصاویر خواهید شد.

طبیعتا نباید انتظار زیادی برای عکاسی در شب داشته باشید. در این حالت به خاطر گستره داینامیک محدود، سایه‌ها تاریک به نظر می‌رسند و هایلایت‌ها نیز آسیب می‌بینند. همچنین نویز در سرتاسر تصویر مشهود است و رنگ‌ها بی‌روح هستند. تنها نکته مثبت را شاید بتوان میزان جزئیات دانست.

دوربین ماکرو

دوربین POCO دوربین POCO

برای برخی از افراد تعداد دوربین‌های پشت گوشی مهم است و ظاهرا شیائومی نیز روی آنها برای خرید پوکو M5 حساب کرده است. هرچند که دوبین ماکرو از تنها یک حسگر ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و کیفیت پایینی دارد. حتی می‌توان گفت که بهتر است از آن استفاده نکنید.

دوربین سلفی

کیفیت دوربین سلفی Poco M5 نسبتا خوب است. رنگ‌ها نزدیک به واقعیت هستند و نویز نیز در سطح خوبی قرار دارد. همچنین سطح جزئیات قابل قبول است؛ اما برخی جزئیات صورت ثبت نمی‌شوند. شما می‌توانید با دوربین سلفی عکس‌های پرتره نیز بگیرید؛ اما گوشی در تشخیص مرز بین سوژه و پس‌زمینه عملکرد خیلی خوبی ندارد.

جمع‌بندی خرید پوکو M5

خرید پوکو M5 خرید پوکو M5

در پایان باید گفت که پوکو M5 یک گوشی اقتصادی است و نباید پس از خرید انتظارات زیادی از آن داشت. از نکات مثبت این گوشی می‌توان به طراحی جذاب، عمر باتری بالا، کیفیت مناسب صفحه‌نمایش، جک ۳.۵ میلي‌متری هدفون، عملکرد پردازشی بسیار خوب، پشتیبانی از کارت حافظه و قیمت مناسب اشاره کرد.

هرچند که از طرف مقابل نباید کیفیت پایین دوربین، سرعت پایین شارژ، روشنایی کم صفحه‌نمایش و سنگینی گوشی را نادیده گرفت. اگر در نهایت تصمیم خود را برای خرید یک گوشی در بازه قیمتی پوکو M5 قطعی کرده‌اید، توصیه می‌کنیم به دو گوشی شیائومی ردمی نوت 11 و سامسونگ گلکسی A13 نیز نگاهی بیندازید.

مدل ردمی نمایشگر روشن‌تر و بهتری دارد، از دوربین قوی‌تری بهره می‌برد و از شارژ سریع ۳۳ وات نیز پشتیبانی می‌کند. گلکسی ای 13 نیز می‌تواند با کیفیت بهتر دوربین و رابط کاربری One UI شما را به خود جذب کند.

برچسب‌ها:

نظر شما