شناسهٔ خبر: 57067647 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رژیم صهیونیستی پشت اوکراین را در ارائه کمک نظامی خالی کرد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر تاکید کرد که نمی‌تواند پدافند هوایی به اوکراین ارسال کند.

صاحب‌خبر -

نشریه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت که «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اعلام کرده است که اگر به اوکراین پدافند هوایی بفرستند، دست این رژیم خالی می‌شود.

بنی گانتس در بخشی از سخنان خود با بیان آنکه ظرفیت تولید پدافند هوایی برای تامین دفاع هوایی اوکراین را ندارند، گفت: «غیرممکن است که پدافند هوایی به اوکراین بدهیم و ذخایر دفاع هوایی خودمان را خالی کنیم.»

کی‌یف بار‌ها از رژیم صهیونیستی خواسته تا به اوکراین سامانه دفاع هوایی و دیگر اسلحه‌ها را بفرستد. اما رژیم صهیونیستی با آنکه تعداد زیادی کمک بشردوستانه به اوکراین رسانده است، از ارائه تسلیحات نظامی و اسلحه به این کشور خودداری کرده است.

پیشتر هم اواخر مهرماه بنی گانتس گفته بود که تل‌آویو می‌خواهد به اوکراین در بحبوحه جنگش با روسیه کمک کند، اما اصرار داشت که سلاح ارائه نخواهد کرد و افزود: «ما از اوکراینی‌ها خواسته‌ایم اطلاعاتی را در مورد نیاز‌های خود به اشتراک بگذارند و پیشنهاد داده‌ایم که در توسعه یک سیستم هشدار اولیه نجات دهنده کمک کنیم.»

این اظهارات پس از آن مطرح شده بود که روسیه هشدار داد برنامه‌های ادعایی تل‌آویو برای تامین تسلیحات به کی‌یف همه روابط بین مسکو و تل آویو را از بین می‌برد.

نظر شما