شناسهٔ خبر: 67279304 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسکو: غرب آماده برکناری زلنسکی از قدرت است

امیرمحمد سهرابی

سرویس اطلاعات خارجی روسیه می‌گوید غرب در حال آماده‌ شدن برای برکناری «ولودیمیر زلنسکی» از قدرت است و به دنبال فردی می‌گردد تا بتواند با روسیه مذاکره کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در حال حاضر مسئله مشروعیت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای روسیه حائز اهمیت است. روسیه می‌گوید دوره ریاست زلنسکی به پایان رسیده و اگر قرار باشد برای صلح اوکراین پای میز مذاکره بنشینند، امضا کردن اسناد با رئیس‌جمهوری که دوره‌اش تمام شده، میسر نیست.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، قرار بود انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین در تاریخ ۳۱ مارس برگزار شود اما زلنسکی آن را به دلیل حکومت نظامی و درگیری با روسیه لغو کرد و گفت: «ما باید بدانیم که اکنون زمان دفاع و زمان نبرد است. معتقدم که اکنون زمان مناسبی برای انتخابات نیست.»

این درحالی است که سرویس اطلاعات خارجی روسیه می‌گوید: «ایالات متحده به دنبال برکناری زلنسکی از قدرت است و می‌خواهد والری زالوژنی، ژنرال برکنار شده ارتش اوکراین را به مقام ریاست جمهوری منصوب کند.»

سرویس اطلاعاتی روسیه تاکید می‌کند که آمریکا معتقد است زالوژنی «مناسب‌ترین» نامزد برای رئیس‌جمهوری اوکراین است.

مسکو: غرب آماده برکناری زلنسکی از قدرت است زالوژنی

رئیس جمهور اوکراین پیشتر زالوژنی را از فرماندهی کل ارتش اوکراین برکنار و ژنرال «الکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد. زالوژنی هم‌اکنون سفیر اوکراین در انگلیس است.

فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین پیش از این مصاحبه‌ای را با نشریه اکونومیست انجام داد و وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرد.

پس از انتشار این گزارش، جنجال‌های فراوانی به پا شد و رابطه رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین با زالوژنی دچار مشکلاتی شد که در نهایت به برکناری او منجر شد.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه هم‌چنین در گزارشش عنوان می‌کند: «واشنگتن و دست‌نشانده‌هایش از وضعیت فعلی که مشروعیت زلنسکی تماما به حمایت غربی وابسته است، رضایت دارند اما در حال آماده شدن برای برکناری زلنسکی از قدرت جهت انتخاب فردی برای مذاکره با روسیه هستند.»

انتهای پیام

نظر شما