شناسهٔ خبر: 56433177 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبر کوتاه

صاحب‌خبر -

گجت خواب آمازون

غول اینترنتی آمازون یک گجت بدون تماس رونمایی کرد که می‌تواند خواب افراد را رصد کند. این دستگاه که «هالو رایز» نام دارد و به قیمت ۱۳۹.۹۹ دلار عرضه می‌شود، دما، رطوبت و نور اتاق و همچنین الگوی تنفس شخص نزدیک به این دستگاه را نشان می‌دهد. این دستگاه به کاربران نشان می‌دهد چرا وقتی از خواب بیدار می‌شوند، ممکن است احساس کنند استراحت کافی نداشته‌اند.

 

هشدار به تهرانی‌ها

طبق گزارش‌های هواشناسی تهران پاییز امسال را بدون باران شروع و ادامه می‌دهد. به گزارش تسنیم،‌ بااین‌وجود اما مصرف آب در تهران نسبت به گذشته کمتر نشده است. شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: درحالی‌که انتظار می‌رفت با شروع فصل پاییز از حجم بالای مصرف آب در تهران کاسته شود، اما به‌عنوان نمونه میزان مصرف آب در روز یکم مهرماه معادل سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون لیتر بود و در باقی روزهای هفته اول مهرماه نیز تغییری نداشته است.

 

 

رصد هم‌زمان جیمز وب و هابل

برای نخستین بار، تلسکوپ‌های فضایی جیمز وب و هابل به‌طور هم‌زمان از یک هدف در کیهان تصویربرداری کردند. این دو تلسکوپ فضایی از برخورد فضاپیمای «آزمایش تغییر جهت دوگانه سیارک» به سیارک دیمورفوس در روز دوشنبه ۲۶ سپتامبر عکس گرفتند. سیارکی که پس از یک سفر هفت میلیون مایلی توسط یک فضاپیما مورد اصابت قرار گرفت. تمام بشریت مشتاقانه منتظر اکتشافات وب هستند. اکتشافات وب، هابل و تلسکوپ‌های زمینی ما درباره مأموریت DART و فراتر از آن.

 

برچسب‌ها:

نظر شما