شناسهٔ خبر: 56276697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری ۲۵۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

سرهنگ کریمی گفت: تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان مرکزی در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته دفاع مقدس به تعداد بیشتری برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: دفاع مقدس برگرفته از قیام عاشورا و در راستای آرمان‌ها و مسیر نورانی اهل بیت (ع) شکل گرفت و مهمترین مسئله‌ای که در قیام عاشورا مورد توجه است مسئله جهاد تبیین است که آن را زنده نگه داشت و امروز در خصوص دفاع مقدس باید به مسئله جهاد تبیین برای گرامیداشت، جلوگیری از تحریف و پاسداری از آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به جزئیات روز شمار هفته دفاع مقدس بیان کرد: روز اول هفته دفاع مقدس عنوان آن پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت است که تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس ، عطر افشانی قبور مطهر شهدا و دیدار با جانبازان محور فعالیت آن روز است.

سرهنگ کریمی افزود: روز دوم عنوان آن معنویت، زنان، خانواده و سلامت است که بزرگداشت شهدای سلامت، تجلیل از مدافعان سلامت، حضور در نمازهای جمعه و تجلیل از نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس محور فعالیت آن روز است.

وی ادامه داد: روز سوم عنوان آن ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌ پژوهی است که تجلیل از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب پیشگام در عرصه علم و دانش، تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاعی در پرتو ولایتمداری جوانان محور فعالیت آن روز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: روز چهارم شهیدان، جانبازان، آزادگان؛ صلابت و فخرآفرینی و تکریم سربازان عنوان آن است که تجلیل از خانواده معزز شهدا و جانبازان، عطرافشانی مزار مطهر شهدا و پاسداشت سربازان محور فعالیت آن روز است.

وی افزود: روز پنجم عنوان آن دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف است که اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف در جبهه ها در دوران دفاع مقدس محور فعالیت آن روز است.

سرهنگ کریمی بیان کرد: روز ششم عنوان آن وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی است و تبیین نقش ولایت و رهبری در حماسه شکست حصر آبادان و تبیین درس‌های اربعین حسینی در تقویت وحدت ملی و بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی محور فعالیت آن روز است.

وی تصریح کرد: روز ششم عنوان آن نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر و پیشمرگان کرد مسلمان است که تجلیل از دلاورمردان نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران محور فعالیت آن روز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: روز هشتم پنج شنبه هفتم مهرم عنوان آن فرماندهان، عزت‌ مداران و حماسه‌آفرینان است که نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس محور فعالیت آن روز است.

وی گفت: تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ برنامه در سطح استان برنامه ریزی شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته دفاع به تعداد بیشتری برسد.

سرهنگ کریمی افزود: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در ۳۰ شهریور، رژه نیروهای مسلح در مرکز استان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، اجرای رزمایش کمک مومنانه، بازسازی عملیات فتح المبین به مدت هفت شب در محلات و برگزاری نمایشگاه جهاد تبیین در پیاده راه امیرکبیر از جمله مهمترین در هفته دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در همه شهرستان‌ها، گلباران و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا، خاطره‌گویی پیشکسوتان، ادارات، برگزاری همایش‌های تخصصی نقش زنان در دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های سیاسی و بصیرتی، برگزاری همایش‌های اسطوره‌های مقاومت در دلیجان، برگزاری اجلاسیه تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، تجلیل از سربازان، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری برنامه‌های محتوایی با محوریت تقویت عفاف و حجاب در جامعه، رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس، تجلیل از کارمندان و مدیران بسیجی و برگزاری هیئت‌های اندیشه ورز با محوریت دفاع مقدس و جهاد تبیین ازدیگر برنامه‌های مهم در هفته دفاع مقدس است.

سرهنگ کریمی با اشاره به برنامه‌های شهرستان محلات بیان کرد: هفت اجلاسیه در شهرستان محلات با رویکرد شهدای شاخص خواهد بود همچنین اجلاسیه‌های تخصصی در شهرستان‌های ساوه و فراهان از دیگر برنامه‌های گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و شش هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی است.

وی با اشاره به سومین آیین تجلیل از یک میلیون پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس امسال، گفت: این برنامه در روز ۳۰ شهریور با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور سراسری برگزار می‌شود. این مراسم چهارشنبه ساعت ۸ در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار می‌شود که سهم استان مرکزی از ۷۵ هزار رزمنده استان در سال جاری ۱۹ هزار نفر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: پیشکسوتان سرمایه‌های ارزشمند و مایه عزت و اقتدار کشور هستند و تجلیل و تکریم از این عزیزان یک رسالت مهم است. دفاع مقدس متعلق به همه آحاد مردم است و در جهاد تبیین باید به همت اقشار و عناصر موفقیت در دفاع مقدس بپردازیم.

انتهای پیام/

نظر شما