شناسهٔ خبر: 56267367 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

یک هزار و ۷۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در استان مرکزی برگزار می شود

سرهنگ کریمی گفت: یک هزار و ۷۰۰ برنامه مختلف همزمان با هفته دفاع مقدس در استان مرکزی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سرهنگ «غلامرضا کریمی» عصر امروز (دوشنبه 28 شهریور ماه)  در نشست کمیته تولید محتوای ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی، ضمن تشریح روزشمار هفته دفاع مقدس در استان مرکزی، گفت: روز اول هفته دفاع مقدس پنج شنبه سی و یکم شهریورماه است که برنامه های این روز با عنوان« پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت» برگزار می شود.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس، عطر افشانی قبور مطهر شهدا و دیدار با جانبازان محور فعالیت این روز است، افزود: برنامه های روز دوم با عنوان «معنویت، زنان، خانواده و سلامت» برگزار می شود که بزرگداشت شهدای سلامت، تجلیل از مدافعان سلامت، حضور در نمازهای جمعه و تجلیل از نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس محور فعالیت این روز است.

 

وی « ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌ پژوهی » را عنوان روز سوم هفته دفاع مقدس دانست و بیان کرد: تجلیل از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب پیشگام در عرصه علم و دانش، تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاعی در پرتو ولایتمداری جوانان محور فعالیت آن روز است.

 

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه برنامه های روز چهارم هفته دفاع مقدس  «شهیدان، جانبازان، آزادگان؛ صلابت و فخرآفرینی و تکریم سربازان» است، اضافه کرد: تجلیل از خانواده معزز شهدا و جانبازان، عطرافشانی مزار مطهر شهدا و پاسداشت سربازان محور در این روز انجام می شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی عنوان پنجمین روز از هفته دفاع مقدس را «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف» دانست و گفت: اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف در جبهه ها در دوران دفاع مقدس محور فعالیت آن روز است.

 

سرهنگ کریمی «وحدت ملی،  بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی» را نیز عنوان روز ششم از هفته دفاع مقدس دانست و ادامه داد: تبیین نقش ولایت و رهبری در حماسه شکست حصر آبادان و تبیین درس‌های اربعین حسینی در تقویت وحدت ملی و بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی نیز محور فعالیت این روز است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: روز هفتم هفته دفاع مقدس نیز چهار‌شنبه ششم مهرماه است که برنامه های این روز با عنوان «نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر و پیشمرگان کرد مسلمان» برگزار می شود و تجلیل از دلاورمردان نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران محور فعالیت آن روز است.

 

وی با اشاره به اینکه در روز پنج شنبه هفتم مهرماه نیز برنامه هایی با عنوان «فرماندهان، عزت‌ مداران و حماسه‌آفرینان» برگزار می شود، ادامه داد: نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس محور فعالیت آن روز است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تمامی برنامه ها در هفته دفاع مقدس متناسب با عناوین روزشمار در سطح استان برگزار خواهد شد، گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ برنامه در سطح استان پیش بینی شده که پیش بینی می شود تا پایان هفته دفاع به تعداد بیشتری برسد.

پایان پیام/177

نظر شما