شناسهٔ خبر: 56274466 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روزشمار هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۱

هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۱ از روز پنج شنبه سی و یکم شهریورماه آغاز می‌شود و تا هفتم مهرماه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به کمیته تولید محتوای ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی روز شمار هفته دفاع مقدس را اعلام کرد که به شرح زیر است.

  • روز اول هفته دفاع مقدس پنج شنبه سی و یکم شهریورماه:
    عنوان روز "پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت" است و تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس، عطر افشانی قبور مطهر شهدا و دیدار با جانبازان محور فعالیت این روز است.
  • روز دوم هفته دفاع مقدس جمعه یکم مهرماه:
    عنوان روز "معنویت، زنان، خانواده و سلامت" است که بزرگداشت شهدای سلامت، تجلیل از مدافعان سلامت، حضور در نماز‌های جمعه و تجلیل از نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس محور فعالیت این روز است.
  • روز سوم هفته دفاع مقدس شنبه دوم مهرماه:
    عنوان روز " ولایتمداری، جوانان، علم و دانش پژوهی" است که تجلیل از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب پیشگام در عرصه علم و دانش، تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاعی در پرتو ولایتمداری جوانان محور فعالیت این روز است.
  • روز چهارم، یک شنبه سوم مهرماه:
    عنون روز " شهیدان، جانبازان، آزادگان؛ صلابت و فخرآفرینی و تکریم سربازان" است که تجلیل از خانواده معزز شهدا و جانبازان، عطرافشانی مزار مطهر شهدا و پاسداشت سربازان محور فعالیت این روز است.
  • روز پنجم، دوشنبه چهارم مهرماه:

عنوان روز "دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف" است که اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف در جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس محور فعالیت این روز است.

  • روز ششم، سه شنبه پنجم مهرماه:
    عنوان روز "وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی" است، و تبیین نقش ولایت و رهبری در حماسه شکست حصر آبادان و تبیین درس‌های اربعین حسینی در تقویت وحدت ملی و بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی محور فعالیت این روز است.
  • روز هفتم چهار‌شنبه ششم مهرماه:
    عنوان روز " نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر و پیشمرگان کرد مسلمان" است که تجلیل از دلاورمردان نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران محور فعالیت این روز است.
  • روز هشتم پنج شنبه هفتم مهرماه:
    عنوان روز " فرماندهان، عزت مداران و حماسه‌آفرینان" است که نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس محور فعالیت این روز است.

سرهنگ کریمی افزود: کلیه برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس متناسب با عناوین روزشمار در سطح استان برگزار خواهد شد و تاکنون بیش از هزار و ۷۰۰ برنامه در سطح استان پیش بینی شده که پیش بینی می‌شود تا پایان هفته دفاع به تعداد بیشتری برسد.

او اضافه کرد: مهمترین رویکردی که در تولیدات محتوای برنامه‌های هفته دفاع مقدس پیش بینی شده تحقق جهاد تبیین است و خوشبختانه سطح آمادگی کمیته تولید محتوای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس بسیار مطلوب است و امیدواریم با ابتکار و هنرمندی که در اجرای برنامه‌ها انجام می‌شود شاهد برکات خوبی برای نسل جدید و جوان جامعه باشیم.

نظر شما