شناسهٔ خبر: 56277622 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجلاسیه تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس در استان مرکزی برگزار می‌شود

در آخرین روز هفته دفاع مقدس اجلاسیه تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس در تفرش برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید جواد محمدی مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان گفت: یکی از مهمترین برنامه‌ها برگزاری اجلاسیه تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس در شهرستان تفرش است که هفتم مهرماه برگزار و در کنار آن از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه در چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس در سپاه روح الله ۲۰۳ عنوان برنامه تدارک دیده شده که در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود مهمترین برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

او اضافه کرد: صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در همه شهرستان ها، گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا در سراسر استان، برگزاری یادواره‌های شهدا و برنامه‌های افتخار کوچه آبروی محله، پیاده روی خانوادگی و اجرای مسابقات بومی و محلی، سخنرانی و خاطره گویی پیشکسوتان در مساجد، ادارات و قبل از خطبه‌های نماز‌های جمعه از جمله این برنامه هاست.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی گفت: برگزاری همایش‌های تخصصی با محوریت بانوان و نقش زنان در دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های سیاسی و بصیرتی، برگزاری همایش‌های اسطوره‌های مقاومت در دلیجان، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و حاشیه نشین هم از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

او ادامه داد: برگزاری میز‌های خدمت در مساجد، برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های آموزشی و علمی برای بسیجیان و راه اندازی پویش‌های مردمی هم از جمله مهمترین برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس توسط سپاه و بسیج است.

محمدی تصریح کرد: همایش تجلیل از سربازان، ارائه مشاوره ها، اکران فیلم و مستند، راه اندازی تولید محتوا در فضای مجازی، شرکت در نذر خون، مسابقات کتابخوانی، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، یادواره‌های شهدا در مدارس و خاطره گویی پیشکسوتان، برپایی موکب و ارائه ویزیت رایگان در مناطق محروم هم از جمله این برنامه هاست.

او گفت: برگزاری برنامه‌های محتوایی با محوریت تقویت عفاف و حجاب در جامعه، رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس، تجلیل از کارمندان و مدیران بسیجی و برگزاری هیئت‌های اندیشه ورز در اقشار بسیج با محوریت دفاع مقدس و جهاد تبیین ازدیگر برنامه‌های مهم در هفته دفاع مقدس توسط سپاه و بسیج است.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی افزود: دفاع مقدس گنجینه‌ای از معارف ناب و تجربیات ارزشمند برای پیشرفت و حرکت کشور به سمت اهداف بلند است و ایثار و ازخودگذشتگی ملت ایران و رزمندگان اسلام در دفاع مقدس انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی و انقلابی را تثبیت کرد.

او بیان کرد: ملت ایران با تاسی از فرهنگ عاشورا در طول هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی خلق کردند و لذا فرهنگ دفاع مقدس انبساطی از فرهنگ عاشورا است و رمز موفقیت و پیشرفت کشور در گام دوم در گرو زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا، رزمندگان و فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت است.

نظر شما