شناسهٔ خبر: 56279898 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی:

برگزاری اجلاسیه تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس در تفرش

اجلاسیه تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در شهرستان تفرش برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، « سید جواد محمدی » شامگاه گذشته، (28 شهریور ماه) در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت سپاه روح الله به برگزاری ۲۰۳ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس توسط سپاه و بسیج در استان مرکزی اشاره  اظهار کرد: برگزاری همایش تجلیل از سربازان در اراک از جمله این برنامه ها است.

 

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی دفاع مقدس را گنجینه ای از معارف ناب و تجربیات ارزشمند برای پیشرفت و حرکت کشور به سمت اهداف بلند دانست و افزود: ایثار و ازخودگذشتگی ملت ایران و رزمندگان اسلام در دفاع مقدس انقلاب اسلامی و ارزش های دینی و انقلابی را تثبیت کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا است، اظهار کرد: ملت ایران با تاسی از فرهنگ عاشورا در طول هشت سال دفاع مقدس در صحنه حضور یافته و حماسه های بزرگی خلق کردند.

 

محمدی، رمز موفقیت و پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب را در گرو زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا، رزمندگان و فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت دانست و یادآور شد: در راستای گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس در سپاه برنامه های مختلفی تدارک دیده شده که در سطح استان و شهرستان ها برگزار می شود.

 

وی برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در همه شهرستان ها، گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا در سراسر استان، برگزاری یادواره های شهدا و برنامه های افتخار کوچه آبروی محله، پیاده روی خانوادگی و اجرای مسابقات بومی و محلی، سخنرانی و خاطره گویی پیشکسوتان در مساجد، ادارات و قبل از خطبه های نماز های جمعه را از جمله برنامه های این ایام دانست.


مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: برگزاری همایش های تخصصی با محوریت بانوان و نقش زنان در دفاع مقدس، برگزاری نشست های سیاسی و بصیرتی، برگزاری همایش های اسطوره های مقاومت در دلیجان، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم و حاشیه نشین، برگزاری میزهای خدمت در مساجد، برگزاری کارگاه ها و همایش های آموزشی و علمی برای بسیجیان و راه اندازی پویش های مردمی از دیگر مهمترین برنامه ها در هفته دفاع مقدس توسط سپاه و بسیج است.

 

محمدی در ادامه برگزاری اجلاسیه تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس در شهرستان تفرش را یکی از مهم ترین برنامه های این ایام دانست و ادامه داد: این برنامه  در هفتم مهرماه برگزار می شود که در کنار آن پیشکسوتان دفاع مقدس نیز تجلیل خواهند شد.

 

وی خاطر نشان کرد: همایش تجلیل از سربازان، ارائه مشاوره ها، اکران فیلم و مستند، راه اندازی تولید محتوا در فضای مجازی، شرکت در نذر خون، مسابقات کتابخوانی، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، یادواره های شهدا در مدارس و خاطره گویی پیشکسوتان، برپایی موکب، ارائه ویزیت رایگان در مناطق محروم، برگزاری برنامه های محتوایی با محوریت تقویت عفاف و حجاب در جامعه، رونمایی از کتاب های دفاع مقدس، تجلیل از کارمندان و مدیران بسیجی و برگزاری هیئت های اندیشه ورز در اقشار بسیج با محوریت دفاع مقدس و جهاد تبیین ازدیگر برنامه های مهم در هفته دفاع مقدس توسط سپاه و بسیج است.

پایان پیام/177

نظر شما