شناسهٔ خبر: 56187029 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست:

حفاظت از زیستگاه یوزپلنگ اولویت اصلی ماست/ ایجاد یک جمعیت در اسارت برای حفظ ژنوم یوز

حسن اکبری گفت: با اینکه وضعیت یوزپلنگ بحرانی است اما حفاظت از زیستگاه همچنان اولویت اصلی ما است و تمام تلاش مجموعه معاونت محیط زیست طبیعی برای بهبود وضعیت زیستگاه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسن اکبری در جلسه‌ تکثیر در اسارت یوزپلنگ افزود: با توجه به اینکه حفظ زیستگاه برای ما در اولویت است، کمیته‌هایی برای ساماندهی دام ها، حفاظت از زیستگاه و تکثیر در اسارت، برای استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان و همچنین خرد جمعی و تصمیم گیری درست ومهمتر از همه پیگیری اجرای تصمیمات در این زمینه تشکیل و جلسات به صورت منظم و با برنامه انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: تکثیر در اسارت می تواند به حفظ ژنوم (مجموعه کامل DNA هر موجود زنده) گونه کمک کند و حداقل جمعیت پایه حتی با تنوع ژنی کم را در اسارت ایجاد کند، برنامه داریم تا تکثیر در اسارت را ادامه دهیم طوری برنامه‌ریزی کنیم که نواقص سال گذشته را پوشش دهیم و دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش، مسئولیت پیگیری جدی این موضوع را عهده دار شده است.

اکبری افزود: برنامه‌ای برای دست زدن به طبیعت توران برای تکثیر در اسارت نداریم و از ظرفیت‌های موجود استفاده می کنیم.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان گفت: اداره کل محیط زیست استان سمنان در حال آماده سازی کلینیک صحرایی است و برنامه‌هایی هم برای تهیه شناسنامه ژنتیکی یوزهای موجود در سایت داریم.

نظر شما